Izelin Skrevet 29. august 2019 #1 Skrevet 29. august 2019 Hei. Nå har jeg lett og lett på nett og forum etter svar på min litt spesielle problemstilling, men finner ingenting relevant. (Er kanskje første gang noen lurer på dette?) jeg ble mamma for første gang nå i juli, og da tenker man jo på alt mulig rart langt frem i tid. Saken er den at jeg bor i ei lita bygd, med nærmeste barnehage en halvtimes kjøring unna. Det er jo i seg selv ikke store problemet, men mannen begynner på jobb her i bygda kl 07 hver dag, og jeg har ikke førerkort( eller egen bil, for den saks skyld). Veien til barnehagen går over fjellet, som veldig ofte er stengt på vinterstid, da jeg bor laaangt nord i landet. Det var barnehage her i bygda før, men den ble nedlagt pga for lite unger. Min lille Elly er nå eneste baby i bygda, og skolen nedlegges til neste år, da er det bare er 1 elev igjen. Hva gjør jeg? Kontantstøtte? Halv bhageplass i neste bygd fra Elly er 2 år? Tips og forslag mottas med takk 😊 p.s. Ja jeg planlegger å skaffe meg førerkort 😉
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #2 Skrevet 29. august 2019 Hva skal du gjøre da, hva jobber du med, skal du på skole? Halv plass i barnehage er vanskelig å få, mange barnehager har ikke halve plasser i det hele tatt, så jeg ville i tilfelle søkt full plass. Bruk dette året på å ta lappen så er ikke det noe problem neste høst. Anonymkode: aa18e...5d9
Izelin Skrevet 29. august 2019 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2019 Jeg har sesongarbeid på samme sted som samboer, som også starter 07.00, mulig jeg kan be om å starte senere, men taper jo lønn da. Er mest arbeid i vinterhalvåret også, så når veien er stengt, taper jeg også lønn når jeg må være hjemme med baby. Innser jo også at vi må flytte på sikt, når jenta skal begynne på skole... 😕 Er ikke lagt opp til at små tettsteder skal få tilvekst når alt blir nedlagt.. Er kontantstøtte i det hele tatt et alternativ, eller er det dumt av meg å ha henne hjemme så lenge? Gaaah, blir gal av alle tankene! 🥴
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå