Gå til innhold

Dere med pollenallergi:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når sesongen er over, hvor lang tid tar det før du er fri for plager?

Er så lei nå, og klar for å bli kvikk, snørr og klø-fri.

Anonymkode: f0bc7...ca7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå utvides jo pollensesongen med ragweed, som er på vei inn i Norge, det blomstrer i september.

Anonymkode: c9ad0...851

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå utvides jo pollensesongen med ragweed, som er på vei inn i Norge, det blomstrer i september.

Ja det ville jo vært typisk om jeg reagerte på det også. Men oddsen er der, reagerer jo på alt annet 😥

Skrevet

Har fri fra pollen november og desember. 

Jeg bruker aerius og dymista nedten hele året. 

Anonymkode: d378b...078

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har fri fra pollen november og desember. 

Jeg bruker aerius og dymista nedten hele året. 

Heldig som kan, jeg er allergisk mot dymista.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heldig som kan, jeg er allergisk mot dymista.

Finnes vel andre alternativer?

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Finnes vel andre alternativer?

Nei. Er allergisk mot nasonex også. 

Skrevet

Takk for svar. Da et det bare å innse at pausen er det bare å drømme om og heller komme meg til legen og få noe bedre medisiner 😅

HI

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar. Da et det bare å innse at pausen er det bare å drømme om og heller komme meg til legen og få noe bedre medisiner 😅

HI

Det er lurt :) Men jeg er egentlig ikke den rette til å svare i denne tråden, siden jeg har matallergier, kryssallergier, middallergi, pelsdyrallergi, allergier mot endel vaskemiddel og kjemikalier, parfymeallergi, så noe kommer jeg til å reagere på uansett. Er kanskje litt bedre midtsommers, når det er tørt vær og jeg er mye ute (tross pollenallergien, merkelig nok, men tror det har noe med å få sol på huden og kroppen å gjøre). Eller i syden! Der er det bra :) Hvis jeg passer på maten.

Så en sydentur er ikke å forakte for en allergiker som regel. Men det krever jo endel penger.

Aerius er billigere 🤣

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er lurt :) Men jeg er egentlig ikke den rette til å svare i denne tråden, siden jeg har matallergier, kryssallergier, middallergi, pelsdyrallergi, allergier mot endel vaskemiddel og kjemikalier, parfymeallergi, så noe kommer jeg til å reagere på uansett. Er kanskje litt bedre midtsommers, når det er tørt vær og jeg er mye ute (tross pollenallergien, merkelig nok, men tror det har noe med å få sol på huden og kroppen å gjøre). Eller i syden! Der er det bra :) Hvis jeg passer på maten.

Så en sydentur er ikke å forakte for en allergiker som regel. Men det krever jo endel penger.

Aerius er billigere 🤣

Ferier i sydlige strøk er helt fantastisk. Da reagerer jeg ikke overhode. I Norge har det vært helt jævelig denne sommeren.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ferier i sydlige strøk er helt fantastisk. Da reagerer jeg ikke overhode. I Norge har det vært helt jævelig denne sommeren.

Ja, det har det... Måtte få 2 injeksjoner kenacort (kortison), det hjalp litt. Sammen med 20mg aerius og øyedråper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...