Gå til innhold

Liten bil og «konebil». Gode tips?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha min første bil. Vil gjerne ha en liten bil, litt Fiat 500 stil. Men, jeg kan lite om biler, så gi gjerne noen gode tips til liten, fin bil. 

😊 

Anonymkode: 55b07...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiat 500 er en billig drittbil. Personlig erfaring.Jeg har Mazda 3 nå som jeg liker godt. Har også god erfaring med Hyundai og kunne sikkert gått for en Hyundai i10 eller i20. i10 er nok mer på størrelse med Fiat 500. Min neste bil skal være elektrisk. Hyundai Kona eller eGolf.

Anonymkode: c3a05...5dd

Skrevet

Jeg elsker vår Hunday Ionic! Den er fantastisk å kjøre og har masse teknologi. Liten og nett, men med god plass k bagasjerommet. 

Anonymkode: 886ce...c9c

Skrevet

Nettopp kjøpt e-golf og er hittil veldig fornøyd. Ekstra fordel for meg som bare er 160 cm høy er at jeg likevel har god oversikt og slipper å sitte helt inni rattet for å nå frem til pedalene 😊 Ellers veldig god å kjøre!

Anonymkode: ad1d9...157

Skrevet

Utseendemessig så synes jeg Citroen Cactus er utrolig tøffe biler

Anonymkode: 47f21...132

Skrevet

Jeg har en Suzuki Swift og er kjempefornøyd. Veldig deilig med firehjulstrekk, kommer frem overalt hele året. 

Anonymkode: e2be1...5b1

Skrevet

Spørs hvor stor bil du trenger. Fiat 500 har jeg leid engang og fikk akkurat plass til strandbagen og en unge på 7 år i baksetet. Muligens en unge til) Vakker både på utsiden og inni :)

Skrevet

Nissan Leaf.

Liten, men god plass og fantastisk god å kjøre.

Anonymkode: b6727...0dd

Skrevet

Dere har mannebil fra før da eller?

Anonymkode: 45632...720

Skrevet

Mange gode tips her! 😁 Takker! 

Bilen trenger ikke være stor, jeg har ett barn på 9 år, og vi har en større bil til lengre turer.   Jeg er mest komfortabel med en liten bil, i hvert fall til å begynne med 😉

Anonymkode: 55b07...3d9

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere har mannebil fra før da eller?

Anonymkode: 45632...720

Ble du fornærmet over ordet «konebil»? Ikke hørt det før?

Anonymkode: 55b07...3d9

Skrevet

Jeg har en vw e-up. Den er helt nydelig å kjøre! Liten og oversiktlig og greit. Pendler 6 mil hver dag hver vei med den også, det går fint. 

Skrevet

Jeg er superfornøyd med min Citroen ds3 - kul å se på også 🙂 Jeg kjører veldig mye i jobbsammenheng 🙂

Anonymkode: deda4...a1a

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ble du fornærmet over ordet «konebil»? Ikke hørt det før?

Anonymkode: 55b07...3d9

Trodde bare man ikke brukte det ordet lenger i 2019

Anonymkode: 45632...720

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trodde bare man ikke brukte det ordet lenger i 2019

Anonymkode: 45632...720

Vel, det kan fint brukes 😊 Brukes til og med i artikler om bil. Det er ikke negativt ladet. 

Anonymkode: 55b07...3d9

Skrevet

Jeg har bmw i3, veldig fornøyd med den. Utrolig god å kjøre

Anonymkode: 87e40...545

Skrevet

Takker for alle tips 😁👍🏼

Anonymkode: 55b07...3d9

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det kan fint brukes 😊 Brukes til og med i artikler om bil. Det er ikke negativt ladet. 

Anonymkode: 55b07...3d9

Jeg synes det er negativt og kleint

Anonymkode: 47f21...132

Skrevet

De konebilene jeg har hatt er Ford Fiesta og Toyota Yaris! Veldig fornøyd med begge. 

Anonymkode: 96df1...0c1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

De konebilene jeg har hatt er Ford Fiesta og Toyota Yaris! Veldig fornøyd med begge. 

Anonymkode: 96df1...0c1

Har også, som tubaist, blitt kjørt i en Nissan Leaf. Overraskende stor plass!! 😊🎶

Anonymkode: 96df1...0c1

Skrevet

Vi har to halvstore SUV-er. Den nyeste er min konebil. Det er den sikreste bilen, og passer dermed best til meg, siden det er jeg som kjører og henter unger, og som har lengst vei til jobb. At en av oss skal kjøre en liten knott av en bil, er ikke noen aktuell problemstilling. Vi vil kjøre gode, sikre biler begge to. 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at noen orker å kjøre rundt i små sprettballer med trillebårhjul. Med barn - det mest dyrebare vi har. En større bil er bare SÅ mye bedre å kjøre. Kjøp deg en skikkelig bil, HI! 

Anonymkode: 741e3...0c2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to halvstore SUV-er. Den nyeste er min konebil. Det er den sikreste bilen, og passer dermed best til meg, siden det er jeg som kjører og henter unger, og som har lengst vei til jobb. At en av oss skal kjøre en liten knott av en bil, er ikke noen aktuell problemstilling. Vi vil kjøre gode, sikre biler begge to. 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at noen orker å kjøre rundt i små sprettballer med trillebårhjul. Med barn - det mest dyrebare vi har. En større bil er bare SÅ mye bedre å kjøre. Kjøp deg en skikkelig bil, HI! 

Anonymkode: 741e3...0c2

Små biler kan være like sikre som store. Det hun heller bør passe på, er å kjøpe en ny bil. Ikke kjøp en 20-åring. Sikkerheten i bilene har økt veldig!

Anonymkode: 96df1...0c1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi har to halvstore SUV-er. Den nyeste er min konebil. Det er den sikreste bilen, og passer dermed best til meg, siden det er jeg som kjører og henter unger, og som har lengst vei til jobb. At en av oss skal kjøre en liten knott av en bil, er ikke noen aktuell problemstilling. Vi vil kjøre gode, sikre biler begge to. 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å forstå at noen orker å kjøre rundt i små sprettballer med trillebårhjul. Med barn - det mest dyrebare vi har. En større bil er bare SÅ mye bedre å kjøre. Kjøp deg en skikkelig bil, HI! 

Anonymkode: 741e3...0c2

Sikkerhet er viktig, men mindre biler av nyere modell kan være like sikre som andre modeller 😉 Det skal naturligvis være en god bil, trygg og pålitelig. Så skikkelig bil blir det, uansett.

Anonymkode: 55b07...3d9

Skrevet

Konebilen her er en Subaru Forester. Mens mannen har bytta ut en gammal Subaru Legacy til en søt liten Toyota Aygo som han bruker til jobb og bykjøring. Den Aygo'en er en liten "bybil".

Anonymkode: dfa86...d7f

Skrevet

Vi har en Golf Plus som nr 2-bil, og er veldig fornøyde! God nok plass til det meste, samtidig som den er veldig manøvrerbar :)

Anonymkode: 459a0...511

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...