Gå til innhold

Leietaker betaler ikke, har ikke overlevert nøkkel enda


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, er ganske fersk på det med utleie.

har skrevet en leiekontrakt å leien blir ikke betalt for første mnd, er forskuddsbetaling  så har ikke overlevert nøkkel enda, kan jeg si at nøkkel ikke blir overlevert før depositum å leia er betalt eller kan jeg heve leieforholde for å unngå senere hodebry ved en slik leieboer?

har kontaktet leieboer med påmindelse om at leia ikke er betalt men får ikke noe svar..

Anonymkode: f36e0...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Derfor bør du kreve depositum når vedkommende flytter inn eller samtidig som dere skriver kontrakt. Nå som kontrakten er skrevet under er det lite du kan gjøre... Du kan heller ikke kaste leieboer ut, det er ikke lov. 

Anonymkode: 6f1c3...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KenCreek

Du kan nekte å overlevere nøkkel før depositum er på konto. 

Det er ikke snakk om å kaste noen ut, de bor jo ikke der. Det er bare å nekte dem å flytte inn, før de har betalt for seg. 

Det står vel i kontrakten at depositum skal innbetales? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den leietakeren der hadde jeg ikke ville satset på 😳 Starter det sånn blir det som regel bare verre... 

Anonymkode: 613c8...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er derfor jeg prøver og finne ut hvordan jeg har lov til og gå frem, betaling av depositum er avtalt men klarer ikke leietaker og betale leia å bare ignorerer meg så er jeg ikke så keen på å leie ut til vedkommende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...