Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Bor med en mann som er far til barna. Veldig godt likt av alle. Han har veldig god økonomi og bruker penger på reise og opplevelser. Men han har noen skyggesider ingen vet om og ingen vil tro på. Da blir han iskald, truer med å gå fra meg av små bagateller og blir egoistisk. På det verste mistenker jeg litt vrangforestillinger der jeg opplever at han tenker urettferdige tanker om meg. Han er også irritabel mot barna i disse stundene. Så står sola opp på ny og han tar meg inn i varmen igjen. Utad er vi verdens fineste familie og han er full av påfunn og lek. Problemet hvis jeg går er at vi får en veldig trang økonomi. Barna er vant til dyre ting og dyre ferier. Store rom i stort hus. Han har sagt til meg at forlater jeg han så må jeg klare meg selv, han har særeie og det blir kun klærne og private ting vi får med. Han har også sagt han vil ha minst 50, kanskje mer på samvær. Dette skremmer meg siden han har disse mørke sidene som ingen vet om. Ingen vil tro på meg at han har to sider. Så jeg risikerer å nesten ikke sette mat på bordet og å sende barna 50% til en person som går med en giftslange inni, som han skjuler for alle. Han er en sterk type og jeg vet han vil lukke munnen på barna så de ikke røper noe om det skulle bli rettsak. Jeg har ikke penger til rettsak heller. Anonymkode: 42237...033
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor med en mann som er far til barna. Veldig godt likt av alle. Han har veldig god økonomi og bruker penger på reise og opplevelser. Men han har noen skyggesider ingen vet om og ingen vil tro på. Da blir han iskald, truer med å gå fra meg av små bagateller og blir egoistisk. På det verste mistenker jeg litt vrangforestillinger der jeg opplever at han tenker urettferdige tanker om meg. Han er også irritabel mot barna i disse stundene. Så står sola opp på ny og han tar meg inn i varmen igjen. Utad er vi verdens fineste familie og han er full av påfunn og lek. Problemet hvis jeg går er at vi får en veldig trang økonomi. Barna er vant til dyre ting og dyre ferier. Store rom i stort hus. Han har sagt til meg at forlater jeg han så må jeg klare meg selv, han har særeie og det blir kun klærne og private ting vi får med. Han har også sagt han vil ha minst 50, kanskje mer på samvær. Dette skremmer meg siden han har disse mørke sidene som ingen vet om. Ingen vil tro på meg at han har to sider. Så jeg risikerer å nesten ikke sette mat på bordet og å sende barna 50% til en person som går med en giftslange inni, som han skjuler for alle. Han er en sterk type og jeg vet han vil lukke munnen på barna så de ikke røper noe om det skulle bli rettsak. Jeg har ikke penger til rettsak heller. Anonymkode: 42237...033 Har du noe skriftlig? SMS eller annet hvor han viser disse sidene? Evt, neste gang han sier noe kan du filme/ta opp lyden. Sannsynligheten for at han får hovedomsorg er liten. Du skal bare stå på ditt. Du skal ha hovedomsorg, han kan få en dag i uken og annenhver helg. Fortell om sidene hans. Anonymkode: 44278...afa
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Klarer han å ta seg sammen når han har disse dårlige periodene da? Om du inviterer folk på besøk, foreldre, søsken, venner, ser ikke de at han har en dårlig periode og kan støtte deg senere? Jeg regner med du til nå har skjermet omverdenen når han har periodene sine, men om du inkluderer den, hva skjer da? For å være ærlig hadde jeg nok ikke gått, ikke om jeg ikke kunne bevise de dårlige periodene. Da hadde jeg nok blitt til barna forlot redet. Men om du kan bevise det, la folk se og oppleve det, da kan du på sikt jobbe deg mot å gå fra han. Han vil aldri få mer enn 50%, og du vil ha krav på bidrag om han tjener mye mer enn deg, også om dere har 50/50. Utgiftene til barna skal deles etter inntekt, og tjener han mer enn deg skal han betale mer enn deg, det sier loven. Anonymkode: 03de6...738
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 Jeg ville gått. Du har en eller annen form for inntekt? (Jobb, aap, ufør?) I tillegg vil du få bidrag, og siden han tjener godt får du sannsynligvis en grei sum. Du får også overgangsstønad i starten, og kan benytte muligheten til å f.eks. studere og gi deg selv bedre muligheter i arbeidslivet. Selv om mannen din truer deg med at du ikke får noe, så er ikke det sant. Han har særeie på det han hadde med seg inn, men det dere har opparbeidet dere i fellesskap skal dere dele. Benytt sjansen til å lære barna dine at telttur kan være minst like gøy som sydentur, at det er mye i livet som er viktigere enn penger, og at det viktigste er at dere er sammen, er glade i hverandre og har tid til hverandre. Barn trenger å bli sett, bekreftet og støttet. De trenger ikke den dyreste jakka og den nyeste iPhonen. Lær også barna dine at du ikke godtar at noen behandler deg dårlig. At du kan sette ned foten og velge å gå foran som et godt eksempel, slik at ikke barna blir voksne og går inni forhold med noen som ikke respekterer dem som likeverdige. Har du så dårlig inntekt som det fremstår som her har du nok også krav på fri rettshjelp. Vær smart og samle dokumentasjon en stund før du gjør det slutt. Gjør lydopptak, samle på meldinger, allier deg med en god venninne eller gå til samtale på familievernkontoret. Fortell dem mest mulig om hva som skjer hjemme hos deg. Søk råd og hjelp. Jeg antar at mannen din ikke ville blitt med i terapi. Men hvis han ønsker det kan dere jo jobbe med dette sammen. Hvis ikke ville jeg ikke fortalt ham at du går til samtaler. Anonymkode: de2db...442
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Det er UMULIG å svare på noe av det utifra den lille informasjonen du kommer med. Humørsvingninger har alle. Det eneste jeg får ut av innlegget ditt, er at du høres sutrete og overfølsom ut. Anonymkode: eff19...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå