Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #1 Skrevet 28. august 2019 Er barnetrygd inkludert i min årlige lønn? Eller dukker ikke barnetrygd opp i skattemeldingen? Skal søke om redusert foreldrebetaling, men vi er liksom på grensa. Hvis barnetrygden kommer i tillegg har vi ikke rett på red. foreldrebetaling, og må heller redusere plassen... Anonymkode: 46c8a...925
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #2 Skrevet 28. august 2019 SKATTEMELDINGEN.. Autokorrekt.. Anonymkode: 46c8a...925
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #3 Skrevet 28. august 2019 Jeg er ganske sikker på at barnetrygd ikke regnes som inntekt. Barnetrygden opplyses ikke på skattemeldingen. Ifht til redusert oppholdsbetaling i bhg er det mulig at inntektsgrunnlaget beregnes ulikt fra kommune til kommune, så jeg ville ringt kommunen og spurt 🙂 Anonymkode: c96b5...987
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #4 Skrevet 28. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ganske sikker på at barnetrygd ikke regnes som inntekt. Barnetrygden opplyses ikke på skattemeldingen. Ifht til redusert oppholdsbetaling i bhg er det mulig at inntektsgrunnlaget beregnes ulikt fra kommune til kommune, så jeg ville ringt kommunen og spurt 🙂 Anonymkode: c96b5...987 Ja, vet hva grunnlaget er i min kommune og utifra skattemeldingene ligger vi under Har fått en regning (ordinær pris) som jeg kommer til å slite med å betale så om vi ikke får godkjent red. betaling så ja.. jeg har jo ikke råd uansett. Anonymkode: 46c8a...925
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #5 Skrevet 28. august 2019 Barnetrygden er ikke med i inntektsgrunnlaget om de bruker skattemeldingen. Her brukes bare skattepliktige inntekt som grunnlag og da er jo ikke barnetrygden med, vil tro dette er likt over hele landet? Er ikke dette lovbestemt? https://www.arendal.kommune.no/tjenester/barnehage/priser-og-betaling/sok-om-lavere-pris-pa-grunn-av-lav-inntekt/ Om du er alene med barnet kan du søke om støtte til barnetilsyn fra nav også, men da må du være i arbeid eller gå på skole da, om du er ufør eller hjemmeværende får du ikke. https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/barnetilsyn Anonymkode: 5fc5c...ca8
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #6 Skrevet 28. august 2019 Bare skattbar inntekt som regnes. Men man skal jo gjerne søke i juni for å unngå det som du står i nå, med en regning du ikke kan betale. Søkte sent selv i fjor og betalte da ordinært i aug og sept og fikk det trukket fra fremover etter at søknaden var innvilget. Anonymkode: be853...ae1
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #7 Skrevet 28. august 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare skattbar inntekt som regnes. Men man skal jo gjerne søke i juni for å unngå det som du står i nå, med en regning du ikke kan betale. Søkte sent selv i fjor og betalte da ordinært i aug og sept og fikk det trukket fra fremover etter at søknaden var innvilget. Anonymkode: be853...ae1 Her har det ikke tilbakevirkende effekt. Jeg er syk, derfor har jeg lav inntekt, og en av konsekvensene av sykdommen er dessverre dårlig hukommelse. Sleng på høystress, så blir det en god cocktail. Det tar dessverre ikke kommunen hensyn til. Så den regningen må jeg betale. Anonymkode: 46c8a...925
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #8 Skrevet 28. august 2019 Takk for informasjon. Da ligger vi under grunnlaget. Anonymkode: 46c8a...925
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå