Gå til innhold

Trekker hoftene seg tilbake ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp 2 strls pga større hofter nå etter 2 svangerskap med vaginal fødsel.. Det er 4 uker siden fødsel og lurer på om hoftene blir som før eller om jeg bare kan glemme de gamle strls 🙃

Anonymkode: cbaf9...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sikkert individuelt, men mine ble akkurat som før etter begge svangerskapene. Jeg vil tro at det har mest å gjøre med ekstra kilo, for den utvidelsen som skjer for at man skal kunne føde går jo tilbake etter fødselen, men i tiden etter fødsel og når man ammer har man som regel fettreserver blant annet over hoftene.

Anonymkode: 8d3de...025

Skrevet

Mye vil skje på et år. Og som personen over nevner, det er nok heller fettreserver (som kroppen skal lagre til amming bl. a, kommer av østrogener) 

Selv har jeg to vaginalfødsler (som også nevnes over, bekkenet vider seg ikke markant mer ut pga det) med barn på oppunder 4kg. Var ca str 38/40 i bukser en mnd etter fødsel, og etter et drøyt år 36 med første og 34 nå med nummer to. Gikk ned mest pga amming med nr to, det "reservene" var laget for. 

... Så gi det litt tid. En mnd er for tidlig til å vurdere om kroppen er seg selv igjen 🙂 Nå er det to år siden min siste, og jeg syntes den fortsatt forandrer seg. 

Anonymkode: 17ad5...c1d

Skrevet

Har hørt at det tar ca 2 år før alle ligamenter har trukket seg sammen igjen etter en fødsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...