Gå til innhold

Barnevakt 12 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere latt en på 12 år passet sine yngre søsken på 7 og 4 år etter de hadde sovnet på kvelden en 1,5 timer?

12 åringen er selvfølgelig våken, og har mobil og kan nå oss.
Hun er også veldig ansvarsfull og flink med småsøsknene.

Har tidligere passet den slik opp til 20 minutter.

Anonymkode: e5993...ca6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: da848...2a7

Skrevet

Ja, så lenge 12åringen er bekcem med det selv.

Anonymkode: b1176...f2c

Skrevet

Det kommer an på hvor fort du kan komme hjem dersom det skulle være noe. Jeg tenker at så lenge småsøsken sover er det sikkert ikke noe problem, men jeg hadde ikke forventet at en 12 åring hadde klart å ordne opp f.eks med en lillesøster som fått omgangssyke og spydd i senga og gråter, eller som våkner av mareritt eller med feber, som våkner hylende med øreverk osv. Sånt skjer når man minst venter det hos oss i allefall og det tror jeg ikke min straks 12 åring er moden, rolig og ansvarlig nok til å takle ennå. Hvis du ikke er lenger unna enn at du kan være hjemme på et svisj kan det sikkert gå greit..

Anonymkode: dfb4e...0e5

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på hvor fort du kan komme hjem dersom det skulle være noe. Jeg tenker at så lenge småsøsken sover er det sikkert ikke noe problem, men jeg hadde ikke forventet at en 12 åring hadde klart å ordne opp f.eks med en lillesøster som fått omgangssyke og spydd i senga og gråter, eller som våkner av mareritt eller med feber, som våkner hylende med øreverk osv. Sånt skjer når man minst venter det hos oss i allefall og det tror jeg ikke min straks 12 åring er moden, rolig og ansvarlig nok til å takle ennå. Hvis du ikke er lenger unna enn at du kan være hjemme på et svisj kan det sikkert gå greit..

Anonymkode: dfb4e...0e5

Ikke langt unne, jeg driver med intervalltrening rett oppi lysløype i skogen her på kvelden 1,5 timer et par ganger i uken, og mannen har lyst til å være med, er maks 10 minutter unna

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke langt unne, jeg driver med intervalltrening rett oppi lysløype i skogen her på kvelden 1,5 timer et par ganger i uken, og mannen har lyst til å være med, er maks 10 minutter unna

Da er det ikke noe problem

Anonymkode: ea543...ba3

Skrevet

Ja, helt klart. Jeg hadde en 12-åring som barnevakt på dagtid ei uke da eldste var 8 mndr. Gikk helt fint, de var alene hele dagen men visste at jeg var tilgjengelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...