Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 En kollega av meg har «kritisert» arbeidsgiveren i en personalsak. Har ikke vert ufin, og det er absolutt berettiget. I ettertid har hun følt at ledelsen nesten har vert ute etter å «ta henne». Forrige uke var hun hjemme med sønnen sin to dager da han var syk. Da ringte arbeidsgiver hjem og satte spørsmål om hvorfor hun var hjemme. (Sønnen er 7 år). Ville ha det til at hun sikkert var hjemme fordi hun slet med ting på jobb, og at det ikke var p.g.a. sykt barn. Er flere andre ting som har skjedd også, og hun er rimelig oppgitt. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: b31e2...2e9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Din kollega bør se etter ny jobb, Det der blir ikke bra. Å være en varsel straffer seg, dessverre Anonymkode: a85cf...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Din kollega bør se etter ny jobb, Det der blir ikke bra. Å være en varsel straffer seg, dessverre Anonymkode: a85cf...a7f Hun stor trives ellers, og elsker jobben sin. Er ikke så lett å få seg ny jobb her vi bor heller. Anonymkode: b31e2...2e9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: En kollega av meg har «kritisert» arbeidsgiveren i en personalsak. Har ikke vert ufin, og det er absolutt berettiget. I ettertid har hun følt at ledelsen nesten har vert ute etter å «ta henne». Forrige uke var hun hjemme med sønnen sin to dager da han var syk. Da ringte arbeidsgiver hjem og satte spørsmål om hvorfor hun var hjemme. (Sønnen er 7 år). Ville ha det til at hun sikkert var hjemme fordi hun slet med ting på jobb, og at det ikke var p.g.a. sykt barn. Er flere andre ting som har skjedd også, og hun er rimelig oppgitt. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: b31e2...2e9 Hvem har fortalt at sjefen ville ha det til at hun slet med ting på jobb og om det var riktig ville det jo vært bra om sjefen tok kontakt for å finne ut om noe burde gjøres med det. Har hun fått noen offesiell advarsel eller indragning av retten til å bruke egenmelding? Hvis ikke tror jeg dette rett og slett bunner i at hun tolker det sjefen sier i negativ retning. Anonymkode: f6abe...b1b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem har fortalt at sjefen ville ha det til at hun slet med ting på jobb og om det var riktig ville det jo vært bra om sjefen tok kontakt for å finne ut om noe burde gjøres med det. Har hun fått noen offesiell advarsel eller indragning av retten til å bruke egenmelding? Hvis ikke tror jeg dette rett og slett bunner i at hun tolker det sjefen sier i negativ retning. Anonymkode: f6abe...b1b Når sjefen setter spørsmål om sønnen i det hele tatt er syk, er det ikke så rart at hun blir oppgitt å provosert synes jeg. Hun framstår som en veldig flink og sprudlende dame. Pliktoppfyllende og har knapt fravær. Skjønner ikke hva hun skulle slite med. Sjefen derimot har virket både sur og tverr mot henne. Anonymkode: b31e2...2e9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når sjefen setter spørsmål om sønnen i det hele tatt er syk, er det ikke så rart at hun blir oppgitt å provosert synes jeg. Hun framstår som en veldig flink og sprudlende dame. Pliktoppfyllende og har knapt fravær. Skjønner ikke hva hun skulle slite med. Sjefen derimot har virket både sur og tverr mot henne. Anonymkode: b31e2...2e9 Du har bare hørt hvordan hun oppfatter saken går jeg ut fra? Det er veldig fort gjort å tillegge noen andre motiver enn det som er tilfelle hvis forholdet er litt astrengt i utgangspunktet. Slik du beskriver det kan det jo til og med være sjefen forsøker å forsikkre seg om at kolegaen din ikke sliter etter oppgjøret mellom dem. Anonymkode: f6abe...b1b
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 27 minutes ago, Anonym bruker said: Du har bare hørt hvordan hun oppfatter saken går jeg ut fra? Det er veldig fort gjort å tillegge noen andre motiver enn det som er tilfelle hvis forholdet er litt astrengt i utgangspunktet. Slik du beskriver det kan det jo til og med være sjefen forsøker å forsikkre seg om at kolegaen din ikke sliter etter oppgjøret mellom dem. Anonymkode: f6abe...b1b Å vise omsorg ved å betvile gyldighet av hennes bruk av sykt barn-dager må være verdens dårligste form for omsorg.. Hvis det var formålet så snakker hun med den ansatte på jobb. Anonymkode: a85cf...a7f
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har bare hørt hvordan hun oppfatter saken går jeg ut fra? Det er veldig fort gjort å tillegge noen andre motiver enn det som er tilfelle hvis forholdet er litt astrengt i utgangspunktet. Slik du beskriver det kan det jo til og med være sjefen forsøker å forsikkre seg om at kolegaen din ikke sliter etter oppgjøret mellom dem. Anonymkode: f6abe...b1b Det er jo selvfølgelig ingen kollega i bildet her. Denne tråden handler om HI selv Anonymkode: 56d8e...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå