Gå til innhold

Vi skal reise med fly, flyet går kl.24.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er sikkert trøtt. Hun er 2 år og 4 mnd. Hva gjør vi på flyplassen uten vogn? Er hun for stor for bæresele? Andre tips?

Anonymkode: 65d08...5c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får enten med dere vogna helt til gaten. Eller så har flyplassen egen vogn etter sikkerhetskontrollen som hun kan hvile seg i. Er det Gardermoen? 

Anonymkode: 6f525...b77

Skrevet

Hvilken flyplass er det? På de fleste flyplassene jeg har vært på utenom de minste er det vogn man kan låne.

Anonymkode: 6fdc5...993

Skrevet

Største problemet er når vi skal hjem fra Syden. Altså ikke i Norge 

Skrevet

Hva med reisetrille som går som håndbagasje?

Anonymkode: 2f44e...687

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Største problemet er når vi skal hjem fra Syden. Altså ikke i Norge 

Dere får helt sikkert tak i en liten tralle på flyplassen der også. 

Anonymkode: 6f525...b77

Skrevet

Vår var 2 år og 6 mnd nå sist. Vi snudde sakte men sikkert døgnet litt etter litt opp mot avreise. Holdt det gående med lek og iPad frem til boarding. Slokna raskt på flyet for å si det slik :) ikke noe gråt eller slik heller. Hadde for øvrig Stokke BedBox som vi gjorde om til seng på flyet. Om barnet ditt ønsker å sovne før på flyplassen kan du feste den til et sete og la han/henne ta en blund der. Bær han/henne sovende om bord på flyet. Vi har tatt 3 flyreiser lange flyreiser med minste her uten problemer. Brukte bæresele de 2 første gangene, men da han bikka 2 ble det stopp på selen. Du kan eventuelt ha en liten vogn som går som håndbagasje, men er nok litt bortkasta penger så stor som hun er såfremt du ikke får tak i en billig. God tur!

Anonymkode: ead78...5f5

Skrevet

Altså, dere er to voksne og bare én unge? Da bærer du håndbagasjen og han ungen, eller omvendt, finner et sted å sitte etter sikkerhetskontrollen og har ungen på fanget. Det er da ikke nødvendig med vogn.

Anonymkode: d973a...01b

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, dere er to voksne og bare én unge? Da bærer du håndbagasjen og han ungen, eller omvendt, finner et sted å sitte etter sikkerhetskontrollen og har ungen på fanget. Det er da ikke nødvendig med vogn.

Anonymkode: d973a...01b

Nei. 2 voksne. Og 4 barn. Men er hun på 2 år som er mest utfordrende ang søvn. Har også et barn på 11 mnd. Han sover godt uansett 

Hi.

Skrevet

Jeg ville brukt bæresele til hun på 2 år.

(jeg gjorde det med mitt barn da han var tre-fire, vi gikk rundt i Oslo og han var sliten, stor trivdes i selen, men hadde selen på ryggen da, så han følte han satt på ryggen). 

Anonymkode: c5e21...3d7

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville brukt bæresele til hun på 2 år.

(jeg gjorde det med mitt barn da han var tre-fire, vi gikk rundt i Oslo og han var sliten, stor trivdes i selen, men hadde selen på ryggen da, så han følte han satt på ryggen). 

Anonymkode: c5e21...3d7

Takk for tips 

Skrevet

Jeg ville tatt med en trille hun kan ligge i og hvile/sove på flyplassen. Enten en du beholder til du går ombord eller en av de du kan ha med inn som håndbagasje. Det er også en mulighet med bæresele dersom du orker og har en type sele som passer for større barn. Jeg brukte bæresele ved enkelte anledninger til min yngste frem til hun var 3 år (hadde den i sekken på lange turer blant annet), men det var en veldig nett og lett jente. 

Anonymkode: 2a631...95c

Skrevet

Vi brukte bære sele lenge, bar guttungen på ryggen hjem fra toget. Vi hadde en toddlersele.

Anonymkode: a2106...812

Skrevet

Ikke sikkert du får med vogn forbi sikkerhetskontrollen. I telefonen sa Norwegian at det gikk an, men på flyplassen når jeg sto der med baby, vogn, håndbagasjen og ikke hadde tatt med sele, fikk jeg ikke lov. Du kan også risikere at alle lånevognene er utlånt. Det var de da vi var der.

Anonymkode: 15703...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...