Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg har vært så heldig å få lærlingplass i en barnehage jeg trives godt i. Men pga en av de ansatte så er det vanskelig å trygge barna på meg. Slår ett barn seg å jeg prøver å trøste barnet,så kommer hun bort å sier "stakkar ole fikk du vondt? Kom til Anne så skal jeg trøste deg". Også tar hun barnet ut av hendene på meg. Er det en bleie som må skiftes så sier jeg at jeg gjerne kan skifte bleien,men da spør om barnet " skal Anne skifte på deg istedet? " Også tar hun barnet ut av hendene mine. Det samme skjer hvis jeg prøver å ta imot ett barn om morgenen,da tar hun bare over selv om jeg ønsker å prøve meg. For at jeg skal få arbeidstrening fra barnehagen så må jeg jo nesten få slippe til å prøve å trøste barnet,prøve å ta imot barna,prøve å skifte bleie osv. Men hun slipper meg ikke til. Hun er visst sånn mot alle. Hadde dere sagt ifra? Hva ville dere eventuelt sagt? Å må bare legge til at hun tar fra meg barnet før jeg i det hele tatt har fått prøvd å roe barnet,så er ikke sånn at hun gjør det fordi hun ser at jeg ikke klarer det. Anonymkode: be63e...3e8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Jeg ville sagt det til leder. Si det rett ut hva som er problemet. Anonymkode: 686a1...540
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Flere av de andre har også snakket om at de er lei av dette men ingen har tatt det opp med vedkommende eller leder. Anonymkode: be63e...3e8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flere av de andre har også snakket om at de er lei av dette men ingen har tatt det opp med vedkommende eller leder. Anonymkode: be63e...3e8 Da får du gjøre det 😊🌸 Anonymkode: 0632d...785
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Snakk med veilederen din og ped.leder Anonymkode: 766d1...97e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Hvor lenge har du vært der? Anonymkode: 8561f...d10
Himmel og hav Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Nå er det ikke sånn at ungene er der for at du skal trene. Det som først og fremst er viktig er at barnet får trøst av en de er trygg på, og ikke at du skal få øve på å trøste. Det er mange anledninger til å bli kjent med barna i løpet av en dag og da vil de naturlig bli trygge på deg. Etterhvert vil de da også søke til deg selv om Anne tilbyr seg å ta over. Du kan også sette grenser for Anne om du ser at barnet har det helt greit hos deg. Snu deg litt vekk fra henne og si at dette går fint, men takk for tilbudet, men la ungenes reaksjoner styre om du sier ja eller nei.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 Er dette forresten i forbindelse med vgs...? Er du sikker på at lærlinger får lov til å skifte bleie? Anonymkode: 8561f...d10
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er dette forresten i forbindelse med vgs...? Er du sikker på at lærlinger får lov til å skifte bleie? Anonymkode: 8561f...d10 Er ferdig med skole har bare lærlingtid igjen. Jada pedleder spør meg flere ganger om jeg kan skifte bleie så har lov til det. Anonymkode: be63e...3e8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, Himmel og hav skrev: Nå er det ikke sånn at ungene er der for at du skal trene. Det som først og fremst er viktig er at barnet får trøst av en de er trygg på, og ikke at du skal få øve på å trøste. Det er mange anledninger til å bli kjent med barna i løpet av en dag og da vil de naturlig bli trygge på deg. Etterhvert vil de da også søke til deg selv om Anne tilbyr seg å ta over. Du kan også sette grenser for Anne om du ser at barnet har det helt greit hos deg. Snu deg litt vekk fra henne og si at dette går fint, men takk for tilbudet, men la ungenes reaksjoner styre om du sier ja eller nei. Ungene er ikke der for at HI skal trene på dem, men HI er i barnehagen for å få opplæring. Da er det ikke kosher å bare overta oppgavene. Kollegaens rolle måtte i så fall være å f eks bli med inn der ungene skiftes på slik at tryggheten ivaretas, men la HI gjennomføre. Anonymkode: 596af...c14
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Nå er jo ikke heller sånn at jeg har prøvd å skifte bleie på ett barn som er utrygg av seg,har gjerne sagt at jeg kan bytte bleie på ett barn jeg tror ikke har noe imot at jeg er jeg som bytter. Men når hun populære ansatte i barnehagen tilbyr å heller skifte på barnet så slipper jo ikke jeg til. Anonymkode: be63e...3e8
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 13 timer siden, Himmel og hav skrev: Nå er det ikke sånn at ungene er der for at du skal trene. Det som først og fremst er viktig er at barnet får trøst av en de er trygg på, og ikke at du skal få øve på å trøste. Det er mange anledninger til å bli kjent med barna i løpet av en dag og da vil de naturlig bli trygge på deg. Etterhvert vil de da også søke til deg selv om Anne tilbyr seg å ta over. Du kan også sette grenser for Anne om du ser at barnet har det helt greit hos deg. Snu deg litt vekk fra henne og si at dette går fint, men takk for tilbudet, men la ungenes reaksjoner styre om du sier ja eller nei. Du tuller? Anonymkode: 2de69...173
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 Om du har fått lærlingeplass der så skal du være der i 2 år, så gi det litt tid før du løper til styrer. Ungene vil bli kjent med deg, bli trygg på deg osv, selv om Anne er der. Når du skal ha en samtale med veilederen din kan du nevne denne med at "Anne tar over" om det fortsetter å være et problem og du ikke slipper til, men bare fortsett å være der, vær blid og imøtekommende mot barna og de vil komme til deg. Tro meg, jeg har jobbet i barnehage i flere år selv, og har flere barn, selv om Anne er trygg og populær så vil du også bli det om du bare er tilstede og behandler ungene bra. Unger er kjempeflinke til å gjennomskue voksne, og om du ærlig og oppriktig bryr deg om dem så vil de komme til deg. Anonymkode: 2a41e...5f0
Himmel og hav Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tuller? Anonymkode: 2de69...173 Med hva?
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Poenget her er vel ikke at vedkommende er sånn mot HI, hun er sånn mot alle og det er en uting! Pedleder i bhg til sønnen min irettesetter kollegaene sine i påhør av ansatte og foreldre, og det er heller ikke greit. Det er en dårlig måte å oppføre seg på, akkurat som vedkommende i HI sin barnehage gjør. Det handler ikke om hvorvidt HI er lærling eller nyansatt eller vikar eller noe, ser dere ikke at hun skriver at hun er sånn mot alle og flere har snakka om at det ikke er greit?? HI, snakk med veilederen din og lederen i bhg. Sånn skal det ikke være Anonymkode: c53b2...eb3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 Okey skal høre om jeg kan få en samtale med lederen min Anonymkode: be63e...3e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå