Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Folk fra Kristiansand og omeng ler å prater negativt om venndøler, altså folk fra Vennesla. Så da lurer jeg på, hvorfor? Hva er det som er så galt med folk fra Vennesla? Anonymkode: 83f5a...629
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Går ut på å være en sjuskete og snuskete by hvor det er litt mange unge mødre og få som vet hvem faren er. Etter hva jeg har hørt. Men altså.. Jeg er fra "bankedubyen", men jeg har aldri blitt banka opp og sett noen blitt banka opp 3 ganger i full tilstand. Er visst mye narko og, men jeg har sjelden vært borti noen som holder på med sånt. Så er vel hva man gjør ting til. Anonymkode: bba17...078
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 Vennesla er, som nevnt over, kjent for alenemødre med ukjent barnefar, i tillegg til at svært mange debuterer tidligere enn omegn. Akkurat det siste mener jeg ikke det er så mye hold i ift til stedene rundt, hvor de unge har debutert like tidlig. En endring skjer der også. Ellers blir dialekten trukket frem endel, rett og slett fordi den er såpass annerledes enn Kristiansand og både øst- og vestover. He dykken kjykken heim'oss dykken? Nei, mi he bare et skåb i en kråg. Forskjellen er altså stor, og det er klart det trekkes frem i det evige "hvem bor på det beste stedet"-spørsmålet. Anonymkode: 146cc...3b0
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #4 Skrevet 25. august 2019 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Går ut på å være en sjuskete og snuskete by hvor det er litt mange unge mødre og få som vet hvem faren er. Etter hva jeg har hørt. Men altså.. Jeg er fra "bankedubyen", men jeg har aldri blitt banka opp og sett noen blitt banka opp 3 ganger i full tilstand. Er visst mye narko og, men jeg har sjelden vært borti noen som holder på med sånt. Så er vel hva man gjør ting til. Anonymkode: bba17...078 Men vi fra bankedubyen sier jo det samme om Froland. Hvis noen sier vi er fra froland da er det jo helt galt😂😂 Anonymkode: 9a55b...a6b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 Ja hold deg unna folk fra Vennesla og pakistanere! Fæle folk! Og alle er selvsagt helt like. Anonymkode: be108...a87
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Er vel også kjent for å være rånere hele bundtet. Slik jeg kjenner Vennesla er det en koselig by med atmosfære - særlig langs elva. Og de folk jeg kjenner er helt vanlige folk og skiller seg ikke merkbart ut fra andre folk i landet. Er nok mest at det har blitt symbol på (den ukultiverte) bygd når man så verden fra Kristiansand. Anonymkode: 8d22f...1fc
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vennesla er ikke en by... Anonymkode: 83f5a...629
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå