Gå til innhold

Folk fra Vennesla


Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk fra Kristiansand og omeng ler å prater negativt om venndøler, altså folk fra Vennesla. Så da lurer jeg på, hvorfor? Hva er det som er så galt med folk fra Vennesla?

Anonymkode: 83f5a...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går ut på å være en sjuskete og snuskete by hvor det er litt mange unge mødre og få som vet hvem faren er. Etter hva jeg har hørt. Men altså.. Jeg er fra "bankedubyen", men jeg har aldri blitt banka opp og sett noen blitt banka opp 3 ganger i full tilstand. Er visst mye narko og, men jeg har sjelden vært borti noen som holder på med sånt. Så er vel hva man gjør ting til. 

Anonymkode: bba17...078

Skrevet

Vennesla er, som nevnt over, kjent for alenemødre med ukjent barnefar, i tillegg til at svært mange debuterer tidligere enn omegn. Akkurat det siste mener jeg ikke det er så mye hold i ift til stedene rundt, hvor de unge har debutert like tidlig. En endring skjer der også. 

Ellers blir dialekten trukket frem endel, rett og slett fordi den er såpass annerledes enn Kristiansand og både øst- og vestover. He dykken kjykken heim'oss dykken? Nei, mi he bare et skåb i en kråg. Forskjellen er altså stor, og det er klart det trekkes frem i det evige "hvem bor på  det beste stedet"-spørsmålet.

Anonymkode: 146cc...3b0

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Går ut på å være en sjuskete og snuskete by hvor det er litt mange unge mødre og få som vet hvem faren er. Etter hva jeg har hørt. Men altså.. Jeg er fra "bankedubyen", men jeg har aldri blitt banka opp og sett noen blitt banka opp 3 ganger i full tilstand. Er visst mye narko og, men jeg har sjelden vært borti noen som holder på med sånt. Så er vel hva man gjør ting til. 

Anonymkode: bba17...078

Men vi fra bankedubyen sier jo det samme om Froland. Hvis noen sier vi er fra froland da er det jo helt galt😂😂

Anonymkode: 9a55b...a6b

Skrevet

Ja hold deg unna folk fra Vennesla og pakistanere! Fæle folk! Og alle er selvsagt helt like.

Anonymkode: be108...a87

Skrevet

Er vel også kjent for å være rånere hele bundtet.

Slik jeg kjenner Vennesla er det en koselig by med atmosfære - særlig langs elva. Og de folk jeg kjenner er helt vanlige folk og skiller seg ikke merkbart ut fra andre folk i landet.

Er nok mest at det har blitt symbol på (den ukultiverte) bygd når man så verden fra Kristiansand.

Anonymkode: 8d22f...1fc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

Vennesla er ikke en by... 

Anonymkode: 83f5a...629

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...