Gå til innhold

Du som stemmer AP..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du MÅTTE stemme et annet parti, hvilket?

Bare for gøy. Jeg ville nok faktisk gått mot Høyre, for SV er altfor rødt for meg og SP sitter jo fast i fortiden.

Anonymkode: a5787...5e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis vi snakker valget i år, som jo er et lokalvalg, ville jeg stemt MDG. 

Ved Stortingsvalget neste gang er jeg mer usikker. Det blir definitivt ingen av de som sitter i regjering nå. Jeg håper faktisk at de fleste partiene skjerper seg grundig til det valget da jeg føler ingen av de fortjener min stemme, heller ikke AP. Det er deprimerende. 

Anonymkode: 07244...5fb

Skrevet

Hvis jeg måtte stemt på et annet parti, ville det blitt SP pga distriktspolitikken. Jeg bor på bygda og ser hvordan de blå-blå utarmer bygde-Norge. 

Anonymkode: 55975...29c

Skrevet

I følge valgomatene jeg har tatt i år burde jeg stemme Senterpartiet eller KrF, men spesielt KrF er jeg for uenig med i en del saker til at det er aktuelt. Mest sannsynlig blir det Arbeiderpartiet i år også, men har ikke bestemt meg enda. 

Anonymkode: cb993...452

Skrevet

Venstre.

Anonymkode: bbff5...ffb

Skrevet

Senterpartiet. 

Anonymkode: 5721a...98a

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg måtte stemt på et annet parti, ville det blitt SP pga distriktspolitikken. Jeg bor på bygda og ser hvordan de blå-blå utarmer bygde-Norge. 

Anonymkode: 55975...29c

Samme her og i år blir det mest sannsynlig Sp på meg🍀

Anonymkode: d2291...690

Skrevet

Rødt.

Stemmer egentlig ap, men her vi bor samarbeider ap og h stort sett hele veien, og resultatet er en politikk som er alt for langt til høyre for meg. Sv har noen lokale saker jeg virkelig ikke støtter, mdg har ingen sterke personer på listen, så jeg har liten tro på at de greier å få til noe særlig etter valget uansett utfall. Den lokale leder for rødt er faktisk en fornuftig, rolig og erfaren politiker med mye praktisk sans. Jeg tenker at jeg gjerne vil at han er en del av kommunestyret etter valget, så da går min stemme dit. Selvom jeg ikke hadde stemt på partiet på nasjonalt nivå.

Anonymkode: 74106...b06

Skrevet

I lokalvalget nå ville det blitt SV

Anonymkode: fd3f1...0e7

Skrevet

Rødt. Jeg ville ikke stemt på dem hvis det var fare for at de kunne få flertall, men at de får påvirke litt er bare bra.

Anonymkode: a7dbb...410

Skrevet

Sjokkert over dere som sier rødt, mener det er enda verre enn FrP. Har dere lest partiprogrammet til rødt? Det er skremmende lesning. 

Anonymkode: 39290...b89

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sjokkert over dere som sier rødt, mener det er enda verre enn FrP. Har dere lest partiprogrammet til rødt? Det er skremmende lesning. 

Hva er skremmende? Eksempler?

Anonymkode: cf709...056

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Personlig synes jeg intet er mer skremmende enn frp's partiprogram!

Lokalvalg er ofte personpreget. Jeg kunne gjerne stemt mdg, men våre lokale representanter har ikke styrke og erfaring til at jeg tror på de får noe igjennom her.

Ja, enkelte ting i rødts program går langt - men tror du virkelig at de alene får så stort flertall i kommunestyret at de får de mest ekstreme ting igjennom? I tillegg går en del mere prinsipielle ting på forhold som er på rigsnivå og aldri kan gjennomføres i en enslig kommune. 

Uansett, det beste med å stemme rødt er at man er 100% sikker på at den stemmen aldri vil bli brukt til å støtte høyre/frp! 

Anonymkode: 74106...b06

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er så skremmende med rødt sitt partiprogram?

Anonymkode: fa17c...986

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner flere som har stemt Frp pga. enkeltsaker, men uten å lese partiprogrammet. Har fått dem til å lese partiprogrammet og de har blitt skremt over hvor naive de har vært, de stemmer ikke lenger på Frp. Og så er det jo noen til som stemte Frp ved forrige valg pga. viktige enkeltsaker, og så har det heller blitt verre med Frp i regjering. De kommer heller ikke til å stemme Frp, har innsett at det kun er et populistisk parti, i tillegg til at de er blitt veldig skeptiske til hvordan partiledelsen med viten og vilje har skjult at toppmedlemmer har drevet med seksuelle overgrep mot barn.

Ikke mye som er verre enn Frp i dagens politiske Norge.

Anonymkode: 8306c...a96

Skrevet

Jeg har tatt to slike tester, havnet på Rødt på den ene og SV på den andre. Tror faktisk det er SP som får stemmen min i år, men har ikke bestemt meg enda. Tviler på at Rødt får stemmen min, men kjenner for lite til dem på lokalnivå.

Her jeg bor samarbeider Ap og H, så man får i realiteten mer eller mindre H-politikk, derfor får ikke Ap min stemme ved lokalvalget i år.

Anonymkode: 8306c...a96

Skrevet

Viktig å forstå at må er valget lokalt. Mange jeg kjenner forstår ikke det, og stemmer som om det var et fotballag de heiet på. 

Jeg kommer til å stemme på liberalistene denne gang 🤗

Anonymkode: 1ab2d...197

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...