Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Har vært sammen med barnets far i maaange år og har nylig funnet ut at han har hatt et forhold til en annen dame i 2 år. Forholdet startet mens barnet vårt var ganske liten og vi hadde det veldig tøft... Jeg er fullstendig knust og ødelagt, men klarer ikke å se for meg et liv uten han. Vi har begynt med parterapi, men jeg har det veldig tøft og er usikker på hvordan jeg skal komme meg videre. noen som har råd til hvordan man kan få et forhold til å fungere igjen etter et slikt svik? NB: Ønsker ikke stygge kommentarer, kun svar fra noen som har gode råd. Anonymkode: c1bec...b4f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Huff, så vanskelig Jeg tror jeg ville hatt veldig, veldig vanskelig å komme over utroskap som hadde vart så lenge som to år. Et ons i fylla er jo en feil alle kan gjøre under visse forhold, men to år... den er vanskelig å forklare og bortforklare. Men, hvis forholdet deres ellers var i rimelig krise da han var utro, da tenker jeg at det kan være mulig å reparere likevel. Det er selvfølgelig på ingen måte greit at han valgte å være utro fremfor å ta tak i problemene i forholdet, men det kan kanskje forstås litt enklere. Jeg har ikke lest den selv, men har hørt andre si at de burde ha lest boken "Det er slutt" av Sissel Gran før de skilte seg. Den viser bl.a. at det er mange årsaker til at noen kan være utro, og at det ikke alltid bare er lyst involvert, og kanskje heller ikke følelser for den andre, men at det er ting i forholdet som gjør at man tar slike dårlige beslutninger. Kanskje du kan spørre terapeuten deres om dette er en bok for deg/dere? Ellers sier du at dere har vært sammen i mange år. Greier man å se litt stort på det så er de to årene ikke så lang tid av helheten. Jeg kjenner et par som var i en lignende situasjon. Der bestemte de seg for å gå "all inn" for parterapien begge to, være smertelig åpne og ærlig med hverandre, prøve å restarte forholdet sitt og jobbe for fremtiden. De greide det, og fikk et bedre forhold etter dette enn de hadde før. Har nå holdt sammen i 15-20 år etter utroskapen hans (som varte i 2-3 år). Så det er mulig om begge to virkelig ønsker det og går inn for det. Om man lykkes tror jeg er avhengig av veldig mange faktorer, og det er bare den enkelte og paret sammen som kan finne ut hva som er riktigst for deg/dere. Klem ❤️ Anonymkode: 24b90...9af
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har vært sammen med barnets far i maaange år og har nylig funnet ut at han har hatt et forhold til en annen dame i 2 år. Forholdet startet mens barnet vårt var ganske liten og vi hadde det veldig tøft... Jeg er fullstendig knust og ødelagt, men klarer ikke å se for meg et liv uten han. Vi har begynt med parterapi, men jeg har det veldig tøft og er usikker på hvordan jeg skal komme meg videre. noen som har råd til hvordan man kan få et forhold til å fungere igjen etter et slikt svik? NB: Ønsker ikke stygge kommentarer, kun svar fra noen som har gode råd. Anonymkode: c1bec...b4f Det kommer jo i VELDIG stor grad an på hva den utro parten gjør for å reparere forholdet og gjenoppbygge tilliten. Anonymkode: 8fb16...a9f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ikke lest den selv, men har hørt andre si at de burde ha lest boken "Det er slutt" av Sissel Gran før de skilte seg. Den viser bl.a. at det er mange årsaker til at noen kan være utro, og at det ikke alltid bare er lyst involvert, og kanskje heller ikke følelser for den andre, men at det er ting i forholdet som gjør at man tar slike dårlige beslutninger. Kanskje du kan spørre terapeuten deres om dette er en bok for deg/dere? Ja, Sissel Gran er god. Frode Thuen har også en bok om emnet, den heter «Utro». Og Eva Tryti, hennes heter «Evig din». De er alle nyttige. Anonymkode: 8fb16...a9f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #5 Skrevet 24. august 2019 Hvordan fant du ut om utroskapen? Anonymkode: 03cd3...f4f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #6 Skrevet 24. august 2019 Jeg tror du skal sette deg ned og skrive en liste for hva du vil og ikke vil, både med fremtiden og med hva han har gjort. For med å skrive ned en liste over hva du ønsker og ikke ønsker å vite med hava han har gjort får du samlet tankene dine og kjent på hva du føler utenom bare kaos. Ønsker du å vite hva de gjorde sammen, hvorfor, hvordan hun var, hva likte han som ikke du kunne gi osv eller er det noe du bar vil sette en strek over og bygge opp livene deres sammen fra start. Lister høres veldig teit ut, men dette er veldig lurt for mens du skriver så får du tankene dine i sving, får sortert ting og blir det feil når du får det ned på papiret så kan du bare viske det ut. Sier du det bare til din partner kan du ikke bare viske det ut om det ble feil. Dere må begge være villige til å svelge kameler, godta og la ting være for å komme videre. Dere må være villige til å jobbe hardt for å komme ut av dette sammen uten at dette skal henge med dere resten av livet. Det er igrunn det viktigste du må finne ut om du klarer i perioden der der jobber sammen. For om du går med en bitterhet resten av livet, så har faktisk ingen i familien deres det bra. Du har det ikke bra, din mann har det ikke bra og ungene merker dette. De merker det mer og mer jo eldre de blir, så det kan gå greit i veldig mange år før du skjønner de ikke har det bra pga dette. Dere bør også tenke på hva dere ønsker og hva som er mulig mellom dere. Dere må være åpne for at det ikke blir slik dere ønsker, men at det kan blir veldig bra selv om det blir på en annen måte. Kanskje dere finner gnisten mellom dere og dere blir turtelduer igjen. Kanskje dere blir kjærester uten den store kjærligheten, men fungerer greit sammen. Kanskje dere blir venner som bor sammen med felles barn uten å være kjærester. Dette høres kanskje rart ut, men for noen er dette faktisk en veldig god løsning, men det viktige er å være ærlige for ungene for overgangen kan være vanskelig. Eller dere skilles og det er det beste for dere alle, og da er det viktig å tenke på at det er lurt å gjøre før forholdet mellom dere er så dårlig at samarbeid etterpå blir vanskelig. Anonymkode: 33f5d...76e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #7 Skrevet 24. august 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan fant du ut om utroskapen? Anonymkode: 03cd3...f4f Han fortalte det selv. Anonymkode: c1bec...b4f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #8 Skrevet 24. august 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje dere blir venner som bor sammen med felles barn uten å være kjærester. Dette høres kanskje rart ut, men for noen er dette faktisk en veldig god løsning, men det viktige er å være ærlige for ungene for overgangen kan være vanskelig. Her er jeg uenig. Ungene skal ikke på noe tidspunkt trekkes inn. De skal ikke bli fortalt om utroskap, de skal ikke heller høre om hva slags type forhold foreldrene velger å leve i med hverandre. Barn skiter i om «kjæresteforholdet» mellom mor og far er hett eller platonisk. Det de trenger er trygghet og harmoni, ikke detaljer som kun kan forstås når man får tilstrekkelig modenhet. Anonymkode: 8fb16...a9f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #9 Skrevet 24. august 2019 For noen år siden var jeg i samme situasjon å valgte å tilgi han ettersom det virket som han oppriktig angret. Men for ca ett halvt år siden fant jeg nok en gang ut at han har vært utro over tid. Itellegg prøver han å nekte på det frem til jeg slenger beviset i tryne på han! Denne gangen kastet jeg han ut å ser meg ikke tilbake! En gang utro-alltid utro! Anonymkode: d4125...8cd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Av egen erfaring vil jeg si det kommer an på hvor mye han angrer og hvor ydmyk han er for at du kanskje har behov for å prate om det i lang lang tid... Anonymkode: e7606...8a6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Av egen erfaring vil jeg si det kommer an på hvor mye han angrer og hvor ydmyk han er for at du kanskje har behov for å prate om det i lang lang tid... Anonymkode: e7606...8a6 Menn er flink til å spille veldig angrende og ydmyk,også går det noen år så er han utro igjen. Anonymkode: d4125...8cd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Menn er flink til å spille veldig angrende og ydmyk,også går det noen år så er han utro igjen. Anonymkode: d4125...8cd Jada det er klart. Mannen min klarer ikke å være ydmyk. Han sier han angrer ja, men han klarer ikke vise det... Anonymkode: e7606...8a6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Menn er flink til å spille veldig angrende og ydmyk,også går det noen år så er han utro igjen. Anonymkode: d4125...8cd Du, dette er ikke DIN historie eller DIN mann. Anonymkode: 8fb16...a9f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du, dette er ikke DIN historie eller DIN mann. Anonymkode: 8fb16...a9f Siden er for dele erfaringer å da deler jeg MIN erfaring av hva som skjer når en tilgir en mann som virker angrende jo! Anonymkode: d4125...8cd
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 2 år!! Hadde ikke spart på den mannen. Han har sviktet deg. Anonymkode: db2a2...74e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden er for dele erfaringer å da deler jeg MIN erfaring av hva som skjer når en tilgir en mann som virker angrende jo! Anonymkode: d4125...8cd Du forteller ikke hvordan man håndterer utroskap eller går videre med forholdet etterpå. Du bare generaliserer med bakgrunn i egne erfaringer med én person. Det er unyttig som råd for henne som er gift med en helt annen person. Anonymkode: 8fb16...a9f
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du forteller ikke hvordan man håndterer utroskap eller går videre med forholdet etterpå. Du bare generaliserer med bakgrunn i egne erfaringer med én person. Det er unyttig som råd for henne som er gift med en helt annen person. Anonymkode: 8fb16...a9f Nei for jeg synes å tilgi en mann som har løyet konstant OG vært uto i TO ÅR;fortjener ikke å bli tilgitt! Hi kan få en mye bedre mann som faktisk respekterer henne og som er trofast. Anonymkode: d4125...8cd
Bergen_by Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: 2 år!! Hadde ikke spart på den mannen. Han har sviktet deg. Anonymkode: db2a2...74e Jeg kan heller ikke skjønne at hun i det hele tatt vurderer å tilgi han etter 2 år utroskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå