Gå til innhold

Er dette svindel av butikken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper ei turbukse. På lappen som henger på buksen ser set ut som standar pris er 1200. Over dette henger en lapp i rød salgslapp som viser pris på 600. 

Når jeg kommer hjem sliter jeg med å finne buksa på nett fordi merket ikke er kjent. Men finner den 2-3 steder der identisk bukse er priset til 399.

Føler meg lutt lurt. En bukse til 1200 selges ikke til 399.. fester sportsbutikken på falske nyprisen? 600 er jo langt over prisene som er oppgitt på nett, uten salg.

 

 

Anonymkode: 1ffd9...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg tatt til forbrukerrådet.

Om du ikke har blingset på modellen/kvaliteten, at riktig pris faktisk har vært lavere, da er det butikken har gjort ulovlig. Men noen gjør det, og de gjør det fordi de som regel slipper unna med det.

Anonymkode: 85400...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En butikk har ikke lov til å markedsføre en pris som tilbud med mindre våren er solgt til vanlig pris innenfor de siste ukene. Så det kan være at butikken på nett har tilbud, men har hatt det så lenge at de ikke lenger kan oppgi førpris.

En annen ting et at det kan være annen modell som bare ser lik ut. Den kan også være lik men fra en annen sesong.

En siste ting er at butikker kan selge en vare for akkurat hva de vil, det er opp til kjøpet om de ønsker å sjekke den opp mot andre steder.

Anonymkode: a3410...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...