Gå til innhold

Facebook. Må man være tilgjengelig på face?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller er det innafor å ikke ha konto? Jeg har ikke hatt profil på 6 mnd og elsker det. I dag sa læreren til min sønn at det er fint om jeg får konto, fordi hun liker å legge ut bilder, informasjon osv. Skjønner det, ingen andre syns det er pes og det er enkelt å gjøre det sånn. Jeg bare elsker livet mitt uten fjesboka. Er det noe man ikke kan tillate seg i 2019? Iallfall med fire unger under 10 år? Skulle melde en av dem på karakte, og all påmelding og ifo skjer via facebook, sto det på nettsiden deres. Er vel bare å krype til korset, fremfor å være den ene irriterende forelderen som må ha infoen ekstraskrevet på lekselappen. Kjipt, syns jeg. Hva mener dere?

Anonymkode: 9b3af...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Facebook er en infokanal man bare må ha når man har barn. 

Klassene har egne sider, alle fritidsaktivitetene har det osv. 

Men jeg bruker den bare til info. Følger gruppene jeg må følge (jeg har også 4 barn) og får varsel når noe legges ut der. Trenger ikke bruke Facebook mer aktivt enn det. 

Anonymkode: 4f1e4...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo selvsagt nekte, men da må du nok regne med å gå glipp av viktig info fra skole og fritidsaktiviteter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er et veldig bra kommunikasjonsmiddel. Man kan velge å ikke bruke Facebook aktivt, men folk flest bør ha Facebook, for å følge med på foreldregruppen til barnets klasse, oppdateringer fra fotballlaget og den slags. En kan være på Facebook uten å ha en venn, men ja, Facebook bør folk flest ha. 

Anonymkode: b0b42...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bare krype til korset og få en profil kun for å ikke gå glipp av alle beskjeder og evt bilder du ønsker å se av barna. 

Jeg har endret min bruk på facebook til å kun bruke den som en infokanal, hva andre gjør eller de mener jeg bør gjøre der bryr meg ikke. Jeg er kun inne og sjekker når jeg får mld om at det er skrevet noe i en av gruppene jeg bør sjekke. Jeg har skrudd av alle varsler jeg ikke må ha, snakker ikke med venner, liker ikke ting og tang. Mine gode venner vet dette, om andre evt blir snurte for at jeg ikke gjør noe får de bli det. Jeg nyter livet uten å være tilgjengelig eller føle jeg må sjekke slikt hele tiden. 

Anonymkode: d4c25...ad3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt Facebook på 3 år nå og kommer ikke til å opprette profil igjen. Det var en herlig følelse den dagen profilen ble slettet! Nå er mannen min på Facebook da, så han får all infoen som gjelder barna.

Anonymkode: 89858...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger jo ikke legge til venner. Mener på du kan ta vekk den funksjonen at andre kan legge deg til/sende forespørsel. 

Med barn er det umulig uten Facebook, her får vi informasjon fra både barnehage og skole, pluss foreldregruppe for klassen, og grupper på fritidsaktivitetene. 

Anonymkode: 041c1...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt frivillig å ha Facebook, men da kan man heller ikke klage over at man ikke får beskjeder og informasjon om ting som skjer. Som info-kanal er FB bortimot genial. Vi har tre kolleger på jobb, av totalt 55, som ikke har FB, og det er ingen tvil om at de går glipp av mye kjekk, grei og hyggelig informasjon. 100% jobb-basert informasjon får de selvfølgelig via e-post etc, men sånn som er litt utenom, litt mer utfyllende og litt mer spontan, går de glipp av. 

 

Anonymkode: af302...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt Facebook, det har aldri vært et problem... 

Endret av Elizabeth89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke hatt Facebook på 3 år nå og kommer ikke til å opprette profil igjen. Det var en herlig følelse den dagen profilen ble slettet! Nå er mannen min på Facebook da, så han får all infoen som gjelder barna.

Anonymkode: 89858...cb7

Og det syns du er greit, altså? Jeg hadde følt at jeg ikke klarte å følge med på barnas liv og aktiviteter.  

Anonymkode: 939bc...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Facebook for å få info om håndball, fotball, fra FAU og foreldregruppen for de ulike klassene. Ellers gjør jeg aldri noe der inne. Legger ikke noen til, liker aldri, deler aldri, poster aldri. Går helt fint.

Anonymkode: cdd31...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Facebook som er infokanalen for alle fritidsaktiviteter som mine barn har vært borti. Det er raskt, enkelt og gratis. Foreldre som ikke er på Facebook går glipp av kjørelister, dato og tid for kamper, eventuelle endringer, ja, alt du kan tenke deg av beskjeder som angår idretten eller musikken eller sjakken eller hva de nå driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vi spond som infokanal for fritidsaktiviteter. Klassen har egen Facebook-side, men det skjer ikke så veldig mye der

Anonymkode: 377ce...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fb og har to unger hvor en er snart ferdig med ungdomsskolen. Det har gått veldig fint. Synes det er uting og skal presses på en utdatert plattform

Anonymkode: b92f0...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...