Gå til innhold

Voksne damer med store barn som får seg hund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Savner de mammarollen eller hva er det med alle disse damene som skaffer seg hund når barna har flyttet ut, og så behandler den som unge nr x?

Mange av mine some venner som har store barn skaffer seg hund og så tar det helt av med bilder og storyer om denne hunden. Mye mye mer enn om barna. Det dulles og elskes og koses. Og hunder til andre er jo ikke særlig interessant? Greit å oppdateres på barna, men ikke dyrene. 

Anonymkode: 9e4d5...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje de faktisk bare er glad i hund, har ikke det slått deg altså? Andres unger er heller ikke særlig interessant

Anonymkode: 7844e...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til dette fenomenet, stusser litt men lar meg ikke irritere over det. 

Anonymkode: b1409...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg voksne barn, men jeg har noen tanker om at det er en stor forskjell på å dele om barna eller å dele om dyr. Jeg er veldig restriktiv med oppdateringer om barna, fordi jeg mener det må være opp til dem hva som skal deles. Når det gjelder dyra derimot, så ser jeg overhodet ikke noe behov for å tenke personvern, så der deler jeg alt jeg har lyst til å dele.

Selv om du ikke er interessert i oppdateringer om dyra, kan det jo hende andre som deler dyreinteressen er det. Jeg har f. eks. mange av mine treningsvenner fra hundeklubb på facebook. 

Anonymkode: bb575...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det handler om at de "endelig kan ha hund". Det er slitsomt med barn OG hund, og man skal ha tid til den. Når barna har flyttet ut, så har man tid til den og kan dyrke den interessen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner noen skaffer seg hund, men for meg blir det veldig rart når de behandler hunden som en unge. Jeg er alene med to tennåringer, jeg som egentlig ikke er ett hundemenneske blir fristet omdagen. Nå er det fredag, middagen er straks klar og jeg kan jo håpe det dukker opp noen unger snart. De flakser rundt med venner fortiden, så jeg er mye alene hjemme. Jeg liker det, har ting å gjøre osv, men det hadde vært veldig hyggelig å hatt noe som laget litt liv her i leiligheten. Heldigvis kan jeg ikke ha hund pga allergisk barn, så helt utelukket, men jeg skjønner mange får seg hund når ungene blir større. Det blir plutselig stille og veldig rart hjemme når ungene blir mer selvstendige, ikke skal kjøres og bringes, møter, dugnader og alt som var med ungene når de var mindre. 

Jeg nyter når nabokatta stikker innom, den mener den bor i alle leiligheter her så den kommer støtt og stadig innom på besøk. En skikkelig sær katt som skal ha litt kos før den rusler videre til neste. 

Anonymkode: dd82a...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg kjenner har ønsket seg hund i årevis, men ikke hatt tid, mulighet ellers, økonomi eller helse til å skaffe seg hund tidligere. En bodde med en mann som ikke ønsket seg hund - han mente det ville bli så mye ekstraarbeid i heimen med en hund. En dag våknet hun opp og innså at han uansett ikke gjorde noe som helst i hjemmet, og siden ungene hadde flyttet ut så sparket hun ut mannen og skaffet seg hund ;) En annen mistet mannen og skaffet seg hund for å få selskap og for å komme seg mer ut istedenfor å sitte inne og bli deprimert.

Og de er alle oppegående nok til å ha ønsket å skåne barn fra sosiale medier, men ser ikke at det kan skade hunden om de legger ut bilde av denne. Flere har fått seg venner med hund, og har ellers også venner som også gleder seg over å se bilder av valp, eller fine turer de er på. De oversvømmer jo ikke sosiale medier med hundebilder, men bruker det i oppdateringer innimellom, eller om noe ekstra morsomt/søtt/spennende har skjedd. Ene har en hund som har vunnet omtrent alt som er å vinne, så selvfølgelig er det stas å legge ut når hunden enda en gang har vunnet en pris. Og venner gleder seg med henne.

Felles for de fleste er at de har faktiske venner på sosiale medier, folk som bryr seg og interesserer seg for hverandres liv, ikke bare overfladiske bekjente.

 

Anonymkode: fd85e...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen venner som er slik. Men jeg tenker ikke mye om det. Folk må da få gjøre som de vil. 

Og jeg som generelt er glad i dyr synes det i alle fall er fint å se dyr som har det bra. 

Så lenge man ikke plager noen med sin enorme kjærlighet til hunden sin så gjør det da ingen ting?

Anonymkode: bfc0c...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Substitutt for barn selvfølgelig!

Anonymkode: c5a9d...c05

Så fint at du sitter på fasiten!

Anonymkode: f9a47...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snapper ALDRI mine egne barn, selvom jeg har lyst. Mine barn har rett på et personvern. Dessuten, når barna er så store at de har flyttet hjemmefra, som de sier er det heller ikke like naturlig p dokumentere alt de gjør, og de vil også antagelig protestere på at mamma dytter et kamera oppi trynet deres hele tiden.

jeg har yngre barn, men vil skaffe leg hund når barna blir større. Ikke fordi jeg savner babytiden. Det er 8 år siden jeg hadde baby, og takk Gud for det! Jeg vil ikke ha en baby til, men jeg vil ha en hund. Jeg vet godt forskjellen på en baby og en hund! For min del handler det om at når barna er større har jeg tid til en hund. I dag kan jeg ikke gi en hund det den trenger fordi barna er 1. Prioritet. Når barna er større kan jeg prioritere hunden.

Anonymkode: 35012...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snapper ALDRI mine egne barn, selvom jeg har lyst. Mine barn har rett på et personvern. Dessuten, når barna er så store at de har flyttet hjemmefra, som de sier er det heller ikke like naturlig p dokumentere alt de gjør, og de vil også antagelig protestere på at mamma dytter et kamera oppi trynet deres hele tiden.

jeg har yngre barn, men vil skaffe leg hund når barna blir større. Ikke fordi jeg savner babytiden. Det er 8 år siden jeg hadde baby, og takk Gud for det! Jeg vil ikke ha en baby til, men jeg vil ha en hund. Jeg vet godt forskjellen på en baby og en hund! For min del handler det om at når barna er større har jeg tid til en hund. I dag kan jeg ikke gi en hund det den trenger fordi barna er 1. Prioritet. Når barna er større kan jeg prioritere hunden.

Anonymkode: 35012...e62

Hvis du syns babytiden var så slitsom at du takker Gud for at den er over, er vel neppe det å få en valp i hus det beste valget. 

Anonymkode: d43b3...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du syns babytiden var så slitsom at du takker Gud for at den er over, er vel neppe det å få en valp i hus det beste valget. 

Anonymkode: d43b3...55f

😂😂😂 Du har peiling. En valpeperiode varer MAX ett år, som oftest rundt 6 måneder. Babytiden varer biiiiiiittelitt lengre. Med mindre du fikk en «baby boss» unge da. 

Anonymkode: bfc0c...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Du har peiling. En valpeperiode varer MAX ett år, som oftest rundt 6 måneder. Babytiden varer biiiiiiittelitt lengre. Med mindre du fikk en «baby boss» unge da. 

Anonymkode: bfc0c...d0c

Babytiden varer mer enn ett år??? 

Du mener kanskje småbarnsperioden🙈det er noe helt annet, skjønner du 😉

Anonymkode: d43b3...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Anonym bruker said:

Babytiden varer mer enn ett år??? 

Du mener kanskje småbarnsperioden🙈det er noe helt annet, skjønner du 😉

Anonymkode: d43b3...55f

Snakk om å gjøre seg vrang.

Og babytiden og valpetiden kan ikke sammenliknes. Jeg var hjemme en sommer med valpen, så var den hjemme alene. Kunne ikke forlate ungen alene i årevis.

Anonymkode: c6db9...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

😂😂😂 Du har peiling. En valpeperiode varer MAX ett år, som oftest rundt 6 måneder. Babytiden varer biiiiiiittelitt lengre. Med mindre du fikk en «baby boss» unge da. 

Anonymkode: bfc0c...d0c

Eh.. de slutter å være babyer når de runder året altså. Og et år er da uansett ganske lenge mtp at hunder bare lever 10 år

Anonymkode: 9e4d5...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn nesten en av disse! 😂 Minsten var 7 år da vi kjøpte hund, eldste 14. Nå er hunden 3 år og jeg kaller henne for "babyen min", men jeg mener det jo ikke. Hunden er en hund og blir behandlet deretter. Hun får turer og trening, ikke lov å tigge osv. Vi fikk oss hund fordi jeg har hatt lyst på hun i mange, mange år, jeg er svært glad i dyr, men ikke orket ansvaret og oppfølgingen før barna ble store og mer selvstendige. At jeg sender flere Snap av hunden enn ungene har den naturlige forklaringen at hunden ikke bryr seg eller må vernes, mens barna må få bestemme hvilke bilder det er greit at jeg deler. Min svigerinne har gjort akkurat som meg, og der også er hunden "babyen" 😉

Anonymkode: d00d9...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du syns babytiden var så slitsom at du takker Gud for at den er over, er vel neppe det å få en valp i hus det beste valget. 

Anonymkode: d43b3...55f

Å ha valp er litt slitsomt i 3-4 mnd, det kan overhode ikke sammenlignes med å ha baby. Jeg synes babytiden var kjempeslitsom og eviglang, men valpetiden var jo bare morsom. Valper er tross alt ganske selvstendige sett opp mot menneskebabyer. 

Anonymkode: d00d9...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å skaffe meg hund igjen før barna er store og uavhengige. Det er ikke for å erstatte barna, men fordi jeg har lyst til å ha god tid til hunden når jeg først skaffer meg hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...