Gå til innhold

Hvordan lager du nachos? Hva har du til?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte å lage dette i morra når jeg får besøk av en venninne, men jeg er helt grønn på nachos.  Hva slags "chips" bruker du?

Anonymkode: 816a8...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker first price sine tortillachips med ostesmak. Legger dem i en ildfast form. Steker kjøttdeig, har på tacokrydder, heller det over chipsen og blander litt. Drysser hakket jalapeño, paprika og mais over og topper med revet ost. Steker i stekeovn. 

Serverer med guacamole, pico de gallo, rømme og salsa. Grønn salat ved siden av. 

Anonymkode: 425a1...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker first price sine tortillachips med ostesmak. Legger dem i en ildfast form. Steker kjøttdeig, har på tacokrydder, heller det over chipsen og blander litt. Drysser hakket jalapeño, paprika og mais over og topper med revet ost. Steker i stekeovn. 

Serverer med guacamole, pico de gallo, rømme og salsa. Grønn salat ved siden av. 

Anonymkode: 425a1...82d

Du må jo ikke ha chipsen nederst😂

Anonymkode: 4c899...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Philadelphia smurt utover i en ildfast form, tacokjøttdeig, mai og jalapeños. Stikker nachochips nedi og drysser ost over. Serveres med guacamole, rømme, salsa og purreløk. Salat ved siden av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må jo ikke ha chipsen nederst😂

Anonymkode: 4c899...842

Ok, hvorfor ikke? Vi har alltid hatt chipsen nederst, og har ikke fått noen klager på det. 

Når jeg har spist nachos i Mexico er også chipsen i bunn, og tilbehør og cheddarsaus oppå, men det er kanskje feil det også?😉

Anonymkode: 425a1...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, hvorfor ikke? Vi har alltid hatt chipsen nederst, og har ikke fått noen klager på det. 

Når jeg har spist nachos i Mexico er også chipsen i bunn, og tilbehør og cheddarsaus oppå, men det er kanskje feil det også?😉

Anonymkode: 425a1...82d

Jeg er heller ikke vant til at chipsen er nederst, hverken her hjemme eller i utlandet. Da blir den jo knust og myk?

Anonymkode: 6393a...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tortillachips og tacokjøttdeig med ost over i ildfast form, gratineres i ca. 10 minutter. Ved siden av serverer jeg rømme, purreløk, mais, tomat, ananas og jalapenos. :)

Anonymkode: df590...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er d lag på lag som gjelder, og ost, masse masse ost 😂 bruker å lage det med nachos med  chilli smak når det bare er til meg og mannen, de har mest smak, steker kjøttdeig eller kylling biter, med taco krydder, smører en ildfast form, legger først ett lag med chips, så ett lag med kjøtt og ost, gjentar dette tre ganger for å avslutte med masse ost sånn at d dekker all chipsen😋 har rømme, guacemole, salsa og gjerne en enkel salat til, nam nam 🤤🤤 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nachos nederst, kjøttdeig med krydder over og ost på toppen. Serveres med salsa og guacamole.

Anonymkode: 8ca68...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chips nederst, ost oppå. Jeg bruker ikke kjøttdeig, jeg bruker kylling. Servert med guacamole og salsa. Kan også ha en skål creme fraiche. Nammis! 

Anonymkode: 46124...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er heller ikke vant til at chipsen er nederst, hverken her hjemme eller i utlandet. Da blir den jo knust og myk?

Anonymkode: 6393a...3dc

Selvfølgelig skal chipsen være nederst. Og nei, den blir ikke «knust og myk». 

Anonymkode: 46124...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal chipsen være nederst. Og nei, den blir ikke «knust og myk». 

Anonymkode: 46124...d84

Nettopp! Chipsen skal være nederst. Har aldri opplevd å få myk chips. Gryterett i form med en haug med nachos på toppen høres ikke godt ut.

Anonymkode: de1f6...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har først nachos (bruker first price med salt) og har på den flytende cheddarosten og vanlig ost. Dette gratuleres på høy varme i ovnen. 

Så har jeg på kjøttdeig med alt mulig krydder (bruker ikke ferdig blanding), men det er chili, hvitløk og løk freset først i panna før kjøttdeigen er oppi. Så er det tomatpuré, cayennepepper, kumin, chilikryddwr, brunt sukker, saften av en sitron og litt vann som står og småkoker sammen før Jeg har over frisk koriander. 

Til det har jeg rømme, salsa og guacamole. Når kjøttdeigen er oppå nachosene så har jeg på finhakket paprika og purre. 

Anonymkode: 6f4f6...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har først nachos (bruker first price med salt) og har på den flytende cheddarosten og vanlig ost. Dette gratuleres på høy varme i ovnen. 

Så har jeg på kjøttdeig med alt mulig krydder (bruker ikke ferdig blanding), men det er chili, hvitløk og løk freset først i panna før kjøttdeigen er oppi. Så er det tomatpuré, cayennepepper, kumin, chilikryddwr, brunt sukker, saften av en sitron og litt vann som står og småkoker sammen før Jeg har over frisk koriander. 

Til det har jeg rømme, salsa og guacamole. Når kjøttdeigen er oppå nachosene så har jeg på finhakket paprika og purre. 

Anonymkode: 6f4f6...1c7

Flytende cheddar har jeg ikke sett, du har ikke et bilde?

Hi

Anonymkode: 816a8...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CherryC skrev:

Bruker Philadelphia smurt utover i en ildfast form, tacokjøttdeig, mai og jalapeños. Stikker nachochips nedi og drysser ost over. Serveres med guacamole, rømme, salsa og purreløk. Salat ved siden av:)

Hvorfor har du philadelphia ost smurt i bunnen, brenner ikke den seg fast i formen?

Hi

Anonymkode: 816a8...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være deg, hi, blir det nachos til lørdagskos hos oss i dag😍laget på enkleste vis med nachos, karbonadedeig med krydder og ost. Løk, salsa, mais og rømme til. 

Anonymkode: 0ec5f...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler også at det er mest «riktig» at chipsen skal i bunn, men den blir myk hos meg. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har først nachos (bruker first price med salt) og har på den flytende cheddarosten og vanlig ost. Dette gratuleres på høy varme i ovnen. 

Så har jeg på kjøttdeig med alt mulig krydder (bruker ikke ferdig blanding), men det er chili, hvitløk og løk freset først i panna før kjøttdeigen er oppi. Så er det tomatpuré, cayennepepper, kumin, chilikryddwr, brunt sukker, saften av en sitron og litt vann som står og småkoker sammen før Jeg har over frisk koriander. 

Til det har jeg rømme, salsa og guacamole. Når kjøttdeigen er oppå nachosene så har jeg på finhakket paprika og purre. 

Anonymkode: 6f4f6...1c7

Hva er det maten gratuleres for? 

Anonymkode: 6393a...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har salte chips i bånn, ost over, chilligryte eller kryddret kjøtt over, nytt lag chips og ost på toppen. Rømme og salat ved siden

Anonymkode: 06ee0...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Jeg føler også at det er mest «riktig» at chipsen skal i bunn, men den blir myk hos meg. Hvorfor?

 For lite chips og for mye væske i kjøttdeigen?

Jeg har chips i bunn, kjøttdeig med tacokrydder over, noen "klatter " med salsa og så ost på toppen. Serverer med salat, mais, tomater, agurk, paprika, guacamole, rømme og hvis jeg gidder, mangosalat. Spises med hendene og bestikk. 

Anonymkode: 7fc95...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker nachochips, karbonadedeig med krydder, mais og ost. Gratineres i ovnen ca 15-20 min. Serverer med salsa, salat, guacamole og rømme. Har også litt fersk koriander til de som er glad i det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det maten gratuleres for? 

Anonymkode: 6393a...3dc

Haha!! Den så jeg ikke før jeg postet 🙈

Anonymkode: 6f4f6...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...