Gå til innhold

Taco i dag. Har du noen tips så den blir litt mer spennende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemmelaget salsa og guacamole. Syltet rødløk. Selv dropper jeg tacokjøtt, og velger heller scampi marinert i lime, chili og koriander, og lager salsa av mango, avocado, rødløk, koriander og lime. Følger tråden din. Er skikkelig lei av tex-mex, men mann og barn elsker det. 

Anonymkode: 6458d...f46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser med stekte kyllingstrimler, stekte grønnsaker og en klatt rømme. Av og til varierer jeg med wokket kjøtt. 

Anonymkode: ab0d5...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøstekt ost. Riv og fordel på stekebrett og stek til gyllen i ovnen.

Maiskrem, kok mais med fløte og salt og pepper og mos med stavmikser. 

Guacamole og god salsa er jo must. Sprøstekt bacon. 

Rømme med dipmix i, vi elsker ranch smaken. 

Du kan jo bruke lefser og lage enchiladas, eller quesedilla? Vi varierer med dette når vi har «taco». 

Gratinere nachos ved siden av eller istedet for. 

Anonymkode: beafa...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker syltet rødløk.

Mangosalsa av mango, rødløk, chili, lime, salt og pepper.

Anonymkode: 6632b...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker crunchy chicken som variasjon. Den må jeg ha Sweet chilisaus på i tillegg til rømme.
Pleier å dele avokadoen i småbiter å ha på, vi er ikke så glad i guacemole.

Anonymkode: 864dd...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener med spennende. Kan jo prøve å bytte sausen med sennep, rømme med melk, ost med kavring. 

Anonymkode: 11f72...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ene datter liker kyllingfilet i strimler som er marinert i kyllingmarinade (husker ikke hvem merke marinaden vi kjøper i butikken heter, men den i brun pose) Da syns vi det er godt med tacolefser, jeg liker bare grove lefser og ungene syns også de er gode selv om de foretrekker fine. Steker kyllingen godt, men når kyllingen er ferdig stekt og marinaden nesten er svidd heller jeg i litt vann i panna og lar dette koke ut. Da blir det som evt er litt for mye stekt borte, kjøttet er også enda mørere. 

Har vi vanlig taco med skjell og kjøttdeig har vi også potetstappe inntil. Lager vanlig posepotetstappe, men etter den har stått noen minutter kjører jeg den med stavmikseren. Den får da en helt glatt konsistens. Har det i ett lag når vi fyller skjellet. Det er merkelig veldig godt og veldig praktisk siden det binder fast innholdet slik at det blir mindre gris. Vi så det på tv engang at noen hadde dette og da måtte vi prøve bare for å si at det var skikkelig teit, der tok vi skrekkelig feil. Selv ene ungen som ikke liker potetstappe har dette på. Når vi har hatt gjester har de kikka rart på oss når de ser vi har potetstappe, men de som har prøvd har blitt veldig overrasket at det faktisk er en bra kombinasjon. Det passer ikke med lefser, men til skjell. 

Anonymkode: 8adde...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dropper kjøtt og lager blanding av røde linser, sopp, hvitløk, løk, noe tomat og tacokrydder.

Anonymkode: b2c17...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker lage fajitas med kylling eller biff til mannen og meg, kjøttdeig til ungene. 

Anonymkode: 860ee...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget guacamole. Granateple. Ellers lager vi kjøttdeig som vi blander sammen med presset lime og spisskummen. Nydelig 😋

Anonymkode: 480d0...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...