Gå til innhold

Spørsmål om skatt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brev fra Skatteetaten om at de vurderer å endre grunnlaget mitt for skatteberegningen for 2018.

Det står at det gjelder post 3 5.5 særfradrag for enslige forsørgere, og summen er 25908, - 

Jeg har ikke den posten på min originale skattemelding. Jeg søkte om utvidet barnetrygd fordi jeg er enslig forsørger i mai, og fikk det innvilget. Har ikke søkt før nå, og jeg fikk etterbetaling for 2 år (det er så lenge siden jeg alene). 

Men hva betyr meldingen fra Skatteetaten? Må jeg betale noe tilbake? Eller får jeg igjen noe? 

Anonymkode: e31fb...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tipper du automatisk er trukket ut i kontroll fordi du har ført opp mer på den posten enn det som i utgangspunktet er tillatt. Antar at det står noe om at du kan kommer med opplysninger i saken? Du bør uansett redegjøre for hvorfor summen er som den er. Hvorvidt du får noe igjen eller tilbake, kan jo ikke vi mene noe om. Skatten din er jo ikke fastsatt ennå

Anonymkode: d0508...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mai 2018, eller 2019? 

Dersom du fikk utvidet barnetrygd i mai 2018 antar jeg du vil få igjen penger.

Anonymkode: 69aa4...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ført noe på den posten i det hele tatt. Den er ikke på min originale skattemelding, fordi jeg fikk ikke utvidet barnetrygd før ETTER skattemeldingen kom i april. 

 

Anonymkode: e31fb...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I mai 2018, eller 2019? 

Dersom du fikk utvidet barnetrygd i mai 2018 antar jeg du vil få igjen penger.

Anonymkode: 69aa4...a81

Fikk innvilget i mai 2019 og etterbetaling for 2 år kom i juni 2019. Så det var ikke meldt inn før skattemeldingen kom. 

Anonymkode: e31fb...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke ført noe på den posten i det hele tatt. Den er ikke på min originale skattemelding, fordi jeg fikk ikke utvidet barnetrygd før ETTER skattemeldingen kom i april. 

 

Anonymkode: e31fb...7a5

Fikk du utvidet barnetrygd i 2019, som gjaldt for 2018?

Anonymkode: 69aa4...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fikk innvilget i mai 2019 og etterbetaling for 2 år kom i juni 2019. Så det var ikke meldt inn før skattemeldingen kom. 

Anonymkode: e31fb...7a5

Da får du penger igjen. Skatteoppgjøret endres automatisk (altså uten søknad fra deg) når du får innvilget utvidet barnetrygd tilbake i tid.

Anonymkode: 69aa4...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...