Gå til innhold

Dere som jobber i bhg....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler dere ulikt for de ulike barna? Og hva tiltrekkes dere av? Personligheten, utseende etc?

Klarer dere å la være og forskjellsbehandle?

Anonymkode: 68f9b...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på skole, og kan svare utifra erfaring derfra.

Det er barn jeg kommer mer overens med, pga felles personlig interesse. Da er det ofte lettere å snakke med de. 

Det er også barn jeg ikke liker like mye. Det har ofte sammenheng med utagerende oppførsel. 

Men, jeg er obs på hva jeg føler for de ulike barna. Så lenge en er klar over det, er det lett å unngå forskjellsbehandling. Og jeg sier aldri høyt til noen at det er barn jeg liker mindre enn andre. 

Anonymkode: d87d0...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo barn man har bedre kjemi med enn andre, som med alle andre mennesker. Jeg har en tendens til å trekkes mot de «vanskelige» barna. Jeg leser og forstår menneskers følelser og behov generelt, og tuner meg fort inn på hva de faktisk trenger av voksenrollen. 

For et par år siden tok jeg imot et barn på 9 mnd. Kunne ikke krabbe og var vant med å sove dupp hjemme i senga med mamma og pupp. Barnet bysset jeg i søvn i 3 uker, før jeg/vi rolig tilvente vogn som sovested, bl.a ved å trille tur ved sovetid og synge rolige sanger. Det er klart man danner et litt sterkere bånd enn med f.eks en 4-åring som starter. 

Ellers blir iallefall jeg glad i alle barn, på ulikt sett. Kan jo ikke snakke for andre enn meg selv. 

Anonymkode: 0bf53...246

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får best kontakt med de mest sårbare, roligste og mest sjenerte barna , de som trekker seg litt vekk. Utseende/klær har ingenting å si 😍. Ser og klemmer på alle barna hver dag 🙂

Anonymkode: 6f209...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på småbarnsavdeling og viser omsorg og glede over å se og omgås med alle barna. Mulig får jeg varmere følelser for enkelte barn, mest fordi de viser mye glede av å være sammen med meg. Men favoriserer ingen av den grunn. 

Anonymkode: d058a...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare jobbet to år i barnehage, men jeg knyttet meg mest til det "vanskelige" barnet. Han var så lett å få kontakt med, for han ble så glad for all oppmerksomhet som ikke var irettesettelser. Fikk så vondt av ham.

Forskjellsbehandlet stort sett ikke, men kompenserte nok litt for de andres forskjellsbehandling innimellom. Der og da var det han som trengte meg mest, men jeg så selvsagt alle barna.

Anonymkode: c2818...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle barna har hver sine sider og egenskaper som gjør dem fantastiske. Jeg liker derfor ikke noen barn bedre, men liker alle barna på forskjellige måter. Verdsetter ulike sider ved dem. 

Anonymkode: 2a543...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alle barna har hver sine sider og egenskaper som gjør dem fantastiske. Jeg liker derfor ikke noen barn bedre, men liker alle barna på forskjellige måter. Verdsetter ulike sider ved dem. 

Anonymkode: 2a543...8cd

Dette!👍

Blir veldig glad i barna jeg jobber med, men på forskjellige måter. 

 

Anonymkode: 5ffee...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er barn en har mer kjemi med enn andre. 

Vi har noe som vi kaller hjertebarn, vi går igjennom barne lista for å gjøre oss mer bevist på hvilke barn vi alle må bygge bedre relasjon med. 

Jeg feks trekkes alltid mer mot de som er utagerende, fordi de minner meg om min sønn. 

 

Anonymkode: 8b7c0...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig liker jeg noen mer enn andre! På samme måte som man ikke har samme følelser for alle naboene, alle kollegaene eller hva det skulle være. Mennesker er ulike, noen får man bedre kontakt med. 

Men jeg er bevisst på dette, og det oppfatter jeg at kollegaene mine er også. 

Anonymkode: 85bbb...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i barnehage tidligere og jobber nå på fritiden som trener i en barneidrett med aldersgruppen barnehagebarn. Jeg liker, blir sjarmert av og glad i alle barna. Selvfølgelig føler man litt forskjellig for de forskjellige barna, nettopp fordi de er veldig forskjellige. Noen barn har jeg bedre kjemi og kontakt med enn andre. Jeg behandler til en viss grad barna litt forskjellig, uten at det betyr at jeg forskjellsbehandler dem. Men fordi de er veldig forskjellige så har de også ulike behov. Noen barn trenger mer kontakt, støtte, nærhet, trygghet og oppmuntring enn andre, noen trenger hjelp til ting andre greier selv og noen trenger mer utfordringer og vise at de er selvstendige. For at alle skal få det de har behov for så blir det jo selvsagt litt ulik behandling i enkelte situasjoner, men det er absolutt ikke slik at jeg favoriserer noen, gir fordeler og slike ting. Jeg føler at jeg har et positivt og godt forhold til alle barna jeg jobber med, selvom jeg nok kommer nærmere innpå og har mer å gjøre med noen av dem i forhold til andre. En annen viktig ting er at barna selv gjerne har sine favoritter blant de voksne og har noen de tyr til.

Anonymkode: 6e519...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...