Gå til innhold

Sfo og skole, garderobekaos, jeg blir gal!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere det med sfo og skole, der disse ikke har samme garderobe...?

Jeg har tatt med dobbelt av alt, skiftetøy, regntøy, ja alt... 

Men jeg forventer ikke at en 6-åring skal greie å ha kontroll på rotet selv

 Og ikke er det barnets feil heller, men garderoben er et kaos. 

1. Dag på sfo, jeg fyller garderoben med der de har bedt oss om å ta med 

1. Skoledag, jeg fyller garderoben med det de ber oss ta med. 

4 dager på skolen/sfo og han har nå begge regnjakkene sine på skolen. 2 fleecejakker på skolen. 2 par støvler på skolen. Dvs dette mangler på sfo. 

Jeg leverer og henter på sfo. Skolen er ikke åpen verken når jeg leverer eller henter. Hvordan følger man opp dette? Det er opphold når jeg leverer, regner når de går fra sfo. Opphold når de skal tilbake til sfo. 

Enklere med barnehage 🙄

Anonymkode: 92fc6...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes fryktelig tungvint ut, tenker lærer/assistent eller noen fra SFO må følge opp når det blir slik. 

Her har vi heldigvis samme garderobe på skole og SFO.

Anonymkode: ba946...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrens skiftemulighetene. Ungene lærer seg å holde seg varme og tørre når de merker at de ikke har noe alternativ. Dropp rett og slett alt skiftetøyet og la ham lære å kle seg fornuftig selv.

Anonymkode: 47f56...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to garderober for elevene fra 2. til 4. klasse, førsteklassingene bruker samme for sfo og skole. Men med unntak for barn som har spesielt behov for å ha skiftetøy på sfo, ligger alt skiftetøy i skolegarderoben. Ungene tar kler seg etter været når de går fra skolen til sfo og skulle noen mangle noe viktig, går de tilbake og henter det de trenger. 

Anonymkode: 252ae...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det mellom SFO og skolen? Og er det virkelig ikke en eneste sjel som har merket dette før...? At de f eks må si til ungene "husk å legge regntøy og støvler i en pose og ta med tilbake"?

Anonymkode: 75ded...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det og slik, men jeg har bare skiftetøy til Sfo korga. Når det skal være slik, får de bare hente der tenker jeg. For i tillegg til dette, skal jo barnet ha klær hjemme og, så egentlig skal de ha 3 sett regnklær , 3 sett vinterklær, osv???? 

Og så forsvinner mye klær, barn tar feil og foreldrene leverer ikke tilbake....

Anonymkode: fb8f1...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant ut at det var enklest med et skift på hvert sted, altså inneklær. Kle seg etter været hjemme på morgen. Ha støvler og regntøy på skolen. Gå til sfo kledd etter været. 

Anonymkode: 007d3...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...