Gå til innhold

Noen som har opplevd lignende? Merkelig med hjertet...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har nå siste to ukene hatt følelsen av at hjertet «løper løpsk» innimellom. Og siste to dagene har jeg fått en smertefull klo rundt selve hjertet og oppetter halsen som har gitt en smerte i rundt 5-10 sekunder. Når der har gitt seg kjenner jeg ingenting bortsett fra at jeg blir veldig sliten og trøtt..

Jeg er ikke stresset.. Er ikke på jobb engang.. Ikke deprimert heller 🙄 Barna begynner å bli store og styrer seg mye selv.. 10, 12 og 16.. Jeg er 40..

 

Noen opplevd lignende?

Anonymkode: f1e23...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sa legen da du var der? For jeg regner med at du ikke har gått med vondt i området rundt hjertet i 2 uker uten å sjekke det, hvis ikke vet du hva du bør gjøre, ring legevakta. 

Anonymkode: 0e713...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk til legen å få tatt EKG. Google symptomer hjerteinfarkt, også de asymtomatiske. Skynt deg!

Anonymkode: 9f3c1...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege, men hadde liknende symptomer som deg og hos meg var det høyt stoffskifte, så trenger ikke være en farlig grunn. Så husk å be om å ta blodprøve.

Anonymkode: 874b8...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn hele tiden. Har arytmisk hjerte og en del nerver i klem. Nerver i klem gir en stikkende smerte og varer ikke så lenge. Hatt arytmisk hjerte fra fødselen av og nerver i klem de siste 20 årene. Jeg er 38

Anonymkode: 43baa...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har sånn hele tiden. Har arytmisk hjerte og en del nerver i klem. Nerver i klem gir en stikkende smerte og varer ikke så lenge. Hatt arytmisk hjerte fra fødselen av og nerver i klem de siste 20 årene. Jeg er 38

Anonymkode: 43baa...846

Men da har du en kjent årsak.

Hos Hi er dette nye symptomer. Og det kan være symptom på hjerteinfarkt.

Hi - jeg gjentar - legevakt NÅ!

Anonymkode: b60b5...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel vært i kontakt med lege hi? Hvis ikke så ville jeg gjort det med en gang, man vet jo at damer kan ha litt atypiske symptomer hvis det er noe galt med hjertet. Sjekk det

Anonymkode: e9622...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det helt likt. Legen sa til meg at det IHVERTFALL ikke var hjertet. Han sa at det er pga. angst... 

Men DU må jo sjekke opp. 

Anonymkode: f0526...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere slike episoder og noen av de har vært skikkelig ille. Da har jeg slitt med å puste, det strammet i bryst og oppover halsen og jeg følte trang til å «kle av meg huden». 

Sist ringte jeg legevakta. De sendte ambulanse straks, jeg mente jeg kunne kjøre ned selv, men de sa «vi tar ingen sjanser med pumpa».  Ble sjekket fra topp til tå av ambulansepersonell, fikk både aspirin og nitro, men måtte inn til lege på legevakta for en ekstra ekg uansett. De fant ingenting, og legen forklarte om ujevn hjerterytme og andre «hjertesymptomer». Jeg har noe angst, men har jobbet knallhardt med psykolog og håndterer nå angsten godt. Regner med det var et angstanfall jeg hadde, men siden det var en ny «tilstand», ble jeg litt redd. 

Du burde kontakte legen din og fortelle om episodene dine. Neste gang kan det være greit å ringe legevakta. For sikkerhets skyld.

Anonymkode: 45b48...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen i dag, og jeg har time på mandag. Ikke noe hast, mente de.

Angst har jeg aldri hatt, og skjønner ikke at det kan være det..? Har ingen grunn til å ha angst heller 🙈

Legene mente det kunne være i forbindelse med mitt lave stoffskifte. Det kan jo hende.. Det kom ut av det blå.

 

Takk for svar😊

 

Hi

Anonymkode: f1e23...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ringte legen i dag, og jeg har time på mandag. Ikke noe hast, mente de.

Angst har jeg aldri hatt, og skjønner ikke at det kan være det..? Har ingen grunn til å ha angst heller 🙈

Legene mente det kunne være i forbindelse med mitt lave stoffskifte. Det kan jo hende.. Det kom ut av det blå.

 

Takk for svar😊

 

Hi

Anonymkode: f1e23...45a

Jeg har hatt den kloen i brystet flere ganger, men er en stund siden nå. Det var så vondt at jeg mest holdt pusten mens det sto på. jeg ble sendt på hjerteutredning for sikkerhets skyld, selv om legen var ganske sikker på at det ikke var noe galt der, at det var fordøyelsen min som skapte problemene.. Men han ville sjekke det siden jeg og hadde veldig høyt kolestrol. Alle hjerteprøver var fine.
De fant ut at jeg har syrerefluks, så det er rett og slett magesyre som var problemet hos meg. jeg har ikke hatt sånne tak etter at jeg begynte på medisiner for det.

Men jeg blir litt nysgjerrig på hvorfor legen din mente det kunne henge sammen med lavt stoffskifte, sa han noe om hvorfor? For jeg har og lavt stoffskifte, men legen min har aldri nevnt at det kan henge sammen.

Anonymkode: e9622...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ringte legen i dag, og jeg har time på mandag. Ikke noe hast, mente de.

Angst har jeg aldri hatt, og skjønner ikke at det kan være det..? Har ingen grunn til å ha angst heller 🙈

Legene mente det kunne være i forbindelse med mitt lave stoffskifte. Det kan jo hende.. Det kom ut av det blå.

Takk for svar😊

 

Hi

Anonymkode: f1e23...45a

Hvis det skjer igjen i helgen så ringer du uansett til legevakten der og da når det skjer, HI!

Mtp. alder og kjønn så er det mindre risiko for at det er hjertet, men det finnes unntak, og det er ofte disse som ikke er blitt tatt på alvor i helsevesenet på forhånd. Kvinner får jo gjerne litt andre symptomer enn menn også fra hjertet. Dine symptomer kan være tegn på hjerteproblemer. Kan - må ikke. Men får du samme symptomer igjen i helgen, da ringer du legevakten umiddelbart!!!

 

Anonymkode: b60b5...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...