Gå til innhold

Hva gjør du med single sokker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bruker du de sammen med en annen singel sokk, kaster de eller bruker du de til noe annet smart?

Anonymkode: d9325...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De legges i en liten kurv og gjenforenes med partner når den dukker opp. Blir det hull på en sokk (som ikke er helt lik andre sokker) så kastes begge i tøysøppel. Hvid de har ligget i kurven lenge nok til at gjenforening ikke ser ut til å skje så kastes sokken. Det er ikke veldig mange enslige sokker her i huset, hvor skulle de bli av liksom? 

Anonymkode: b0c50...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legges i en skuff og så tar jeg et røsk innimellom og parer opp det som har dukket opp i mellomtiden. Ufattelig mange par gjenforenes i den skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjører single sokkers landsforening et par ganger i året, synes alltid like synd på de stakkarene som nok en gang ikke fikk en partner (og i tillegg kom et steg nærmere å bli putefyll hos Fretex). Har en pose på toppen av tørketrommelen, rimelig full.

Anonymkode: 240ad...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger de i skapet til eieren, som regel kommer partneren i neste vask eller noe.

Anonymkode: 94745...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vaskepose! ...ikke varmepose

Anonymkode: 89739...24b

Bare koselig om de stakkars ensomme sokkene fikk overnatte i en varmepose... 😁

Anonymkode: 68d27...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legges i skapet til eieren og venter der på sin partner. Om den forblir ensom over tid blir den til sokkedyr/pulsvarmer/hårstrikk eller den ryker ut.

Anonymkode: 68d27...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utelukkende sokker i én farge, og en bestemt type for hver person i husstanden. Dersom en sokk forsvinner, noe som egentlig ikke skjer så altfor ofte, ligger det uansett allerede enslig, identisk sokk og venter på en partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, beef sister skrev:

Har utelukkende sokker i én farge, og en bestemt type for hver person i husstanden. Dersom en sokk forsvinner, noe som egentlig ikke skjer så altfor ofte, ligger det uansett allerede enslig, identisk sokk og venter på en partner. 

Oi, det hørtes stusselig ut. Du har ikke barn da eller? Bruker du aldri ulike antrekk som «krever» ulik sokketype eller farge? 😳

Anonymkode: b0c50...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Oi, det hørtes stusselig ut. Du har ikke barn da eller? Bruker du aldri ulike antrekk som «krever» ulik sokketype eller farge? 😳

Anonymkode: b0c50...6d6

Hvorfor er det stusselig? Jeg bruker ikke sokker spesielt ofte, og jeg kler meg ellers ikke i antrekk som krever at jeg har en bestemt type farge eller et bestemt mønster på sokkene mine. Kan ikke se hvorfor det skulle være så veldig annerledes for barna mine (ingen av dem har vist en enorm interesse for sokker, tro det eller ei). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, beef sister skrev:

Hvorfor er det stusselig? Jeg bruker ikke sokker spesielt ofte, og jeg kler meg ellers ikke i antrekk som krever at jeg har en bestemt type farge eller et bestemt mønster på sokkene mine. Kan ikke se hvorfor det skulle være så veldig annerledes for barna mine (ingen av dem har vist en enorm interesse for sokker, tro det eller ei). 

Har bare aldri vært borti barn som ikke har sokker med masse motiv. Og heller ikke voksne med kun en type sokk... hva bruker du istedenfor sokker?

Anonymkode: b0c50...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Anonym bruker said:

Har bare aldri vært borti barn som ikke har sokker med masse motiv. Og heller ikke voksne med kun en type sokk... hva bruker du istedenfor sokker?

Anonymkode: b0c50...6d6

Jeg bruker mest kjoler og skjørt, så enten bruker jeg strømpebukser eller ingenting. Når jeg derimot bruker sokker, er det uansett ikke som et eller annet nøkkelelement i bekledningen min. 

Farger og motiv kan man da ha på alle andre plagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, beef sister skrev:

Har utelukkende sokker i én farge, og en bestemt type for hver person i husstanden. Dersom en sokk forsvinner, noe som egentlig ikke skjer så altfor ofte, ligger det uansett allerede enslig, identisk sokk og venter på en partner. 

Det har vi begynt å gjøre også. Vi fant oss en sokketype som vi liker, faktisk bruker hele familien de samme sokkene nå. Bortsett fra noen få gamle par i forskjellige farger. Vi har hvite sokker, svarte sokker og en spesiell type tynne ullsokker i en farge. Alt hives i hver sin vaskepose på vaskerommet og vaskes når posen er full og fordeles i passelig mengde til hver. Utrolig deilig å slippe all den der lete-etter-partner-til-sokken greia.

Anonymkode: 55e5b...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi begynt å gjøre også. Vi fant oss en sokketype som vi liker, faktisk bruker hele familien de samme sokkene nå. Bortsett fra noen få gamle par i forskjellige farger. Vi har hvite sokker, svarte sokker og en spesiell type tynne ullsokker i en farge. Alt hives i hver sin vaskepose på vaskerommet og vaskes når posen er full og fordeles i passelig mengde til hver. Utrolig deilig å slippe all den der lete-etter-partner-til-sokken greia.

Anonymkode: 55e5b...0b2

Bruker du samme type sokker hele året? Samme sokker i pumps, gummistøvler, joggesko og skistøvler?

Anonymkode: d1b37...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har vi begynt å gjøre også. Vi fant oss en sokketype som vi liker, faktisk bruker hele familien de samme sokkene nå. Bortsett fra noen få gamle par i forskjellige farger. Vi har hvite sokker, svarte sokker og en spesiell type tynne ullsokker i en farge. Alt hives i hver sin vaskepose på vaskerommet og vaskes når posen er full og fordeles i passelig mengde til hver. Utrolig deilig å slippe all den der lete-etter-partner-til-sokken greia.

Anonymkode: 55e5b...0b2

Det er jo de like sokkene som er pes, for de holder seg jo ikke helt like. Noen nupper seg, noen falmer, noen er slitt mer. Og da er det MYE lettere å parre Batman med Batman, Enhjørning med Enhjørning og de med rosa kant med de med rosa kant. 

De fleste butikker har jo sokker som er lette å finne partneren til. 

Anonymkode: b0c50...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...