Gå til innhold

Jeg har lagt merke til


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At de som har større ordforråd enn andre her inne ofte blir bedt om å søke hjelp hos psykolog, kun fordi de vet hvordan man setter ord på følelser og tanker. Andre kaller det ingenting - de har de samme følelsene og tankene, men de vet ikke hva det heter. Og når noen setter ord på det, og viser at disse følelsene eksisterer og har et navn, da må de til psykolog. 

Jeg skal si der én ting; Psykologer hadde sett rart på dere. 

Sånn til ettertanke.

Anonymkode: 7da67...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok

Anonymkode: 1637c...83d

Det var min tanke også😂

Anonymkode: 44578...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært her inne i 10 år og har svært sjeldent sett folk henvise til psykisk helsehjelp. Særlig ikke pga rikt ordforråd?! 

Anonymkode: 3564a...925

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er feil å anbefale hjelp til mennesker med helt klart irrasjonell redsel? Med klare tendenser til tvangstanker og ocd? 

Ja, ja, du om det. 

Anonymkode: 5fc89...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og noen har tendenser til å se noe som absolutt ingen andre ser... Merkelig det der.... 🙄🤔

Anonymkode: 2d7c2...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener det er feil å anbefale hjelp til mennesker med helt klart irrasjonell redsel? Med klare tendenser til tvangstanker og ocd? 

Ja, ja, du om det. 

Anonymkode: 5fc89...69f

Hvis du sikter til hun i barneverntråden, så er det helt tydelig at du er forutinntatt og ikke har grunnlag for slike konklusjoner. 

Anonymkode: 99c10...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til at det ikke finnes noen gruppe mennesker Trump ikke har tråkket på og fornærmet.

Nå sist har han gått inn for å tråkke på både jødene og de kristne ved å kalle seg for en slags moderne Jesus.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-news-latest-jewish-antisemitism-king-of-israel-twitter-democrats-a9072951.html

Anonymkode: c779d...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

At de som har større ordforråd enn andre her inne ofte blir bedt om å søke hjelp hos psykolog, kun fordi de vet hvordan man setter ord på følelser og tanker. Andre kaller det ingenting - de har de samme følelsene og tankene, men de vet ikke hva det heter. Og når noen setter ord på det, og viser at disse følelsene eksisterer og har et navn, da må de til psykolog. 

Jeg skal si der én ting; Psykologer hadde sett rart på dere. 

Sånn til ettertanke.

Anonymkode: 7da67...182

Dette har jeg aldri sett her inne. 

Anonymkode: 596f8...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Tror ikke egentlig psykologer ser rart på folk. Og jeg vil gjerne ha eksempler på det du har lagt merke til, HI, for jeg har ikke sett det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du sikter til hun i barneverntråden, så er det helt tydelig at du er forutinntatt og ikke har grunnlag for slike konklusjoner. 

Anonymkode: 99c10...c82

Sikter ikke til noen konkret tråd. Skriver svaret mitt på generelt grunnlag. 

Anonymkode: 5fc89...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Tenker du at de som differensierer følelser godt, setter ord på dem og er åpne for andres følelser, får beskjed om at det er noe galt med dem? Det har jeg aldri tenkt. Ikke her inne og ikke i livet ellers. Det jeg imidlertid har sett noen ganger, er at de som reagerer med emosjoner som ikke «passer» helt, eller som leser en masse inn i situasjoner som ingen andre tenker, de blir møtt med «er du helt sprø?». Da kan det selvfølgelig være de andres feil, eller det kan være den som tenker annerledes som ikke klarer å gjøre rede for eget perspektiv på en måte som gir mening for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Iiiiik skrev:

Litt vanskelig å skjønne hva du mener. Tenker du at de som differensierer følelser godt, setter ord på dem og er åpne for andres følelser, får beskjed om at det er noe galt med dem? Det har jeg aldri tenkt. Ikke her inne og ikke i livet ellers. Det jeg imidlertid har sett noen ganger, er at de som reagerer med emosjoner som ikke «passer» helt, eller som leser en masse inn i situasjoner som ingen andre tenker, de blir møtt med «er du helt sprø?». Da kan det selvfølgelig være de andres feil, eller det kan være den som tenker annerledes som ikke klarer å gjøre rede for eget perspektiv på en måte som gir mening for andre. 

Jeg har det samme inntrykket. Generelt synes jeg de med godt ordforråd og høy evne til å sette ord på ting/følelser/hendelser får bedre råd enn andre, både bedre konkrete råd om hva de kan gjøre og mer nyanserte svar (mindre halshugging, mer forståelse).

Anonymkode: ba88b...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

At de som har større ordforråd enn andre her inne ofte blir bedt om å søke hjelp hos psykolog, kun fordi de vet hvordan man setter ord på følelser og tanker. Andre kaller det ingenting - de har de samme følelsene og tankene, men de vet ikke hva det heter. Og når noen setter ord på det, og viser at disse følelsene eksisterer og har et navn, da må de til psykolog. 

Jeg skal si der én ting; Psykologer hadde sett rart på dere. 

Sånn til ettertanke.

Anonymkode: 7da67...182

Hvordan vet du at disse som ikke setter ord på ting og forteller hvordan de har det, har det på samme måte som dem som bruker ord på det? Er du synsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

At de som har større ordforråd enn andre her inne ofte blir bedt om å søke hjelp hos psykolog, kun fordi de vet hvordan man setter ord på følelser og tanker. Andre kaller det ingenting - de har de samme følelsene og tankene, men de vet ikke hva det heter. Og når noen setter ord på det, og viser at disse følelsene eksisterer og har et navn, da må de til psykolog. 

Jeg skal si der én ting; Psykologer hadde sett rart på dere. 

Sånn til ettertanke.

Anonymkode: 7da67...182

Det har jeg ikke sett... 

Anonymkode: 96976...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det samme inntrykket. Generelt synes jeg de med godt ordforråd og høy evne til å sette ord på ting/følelser/hendelser får bedre råd enn andre, både bedre konkrete råd om hva de kan gjøre og mer nyanserte svar (mindre halshugging, mer forståelse).

Anonymkode: ba88b...9a7

Her er kommen nokre par HALSHUGGINGER på tråden. Som har vert her i mangen år. 

Anonymkode: 5d54a...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...