Gå til innhold

Mas om å låne penger hele tiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syns dette er veldig vanskelig, men jeg har et familiemedlem som alltid ønsker å låne penger. Jeg scrollet gjennom vipps og oppdaget at jeg har vipset penger flere hundre ganger på i underkant av to år. Det største problemet er egentlig at det er så mye mas om disse pengene flere ganger i uken, selv om jeg alltid har fått dem tilbake som lovet. Det er fortsatt irriterende, og det er veldig, veldig ubehagelig å si nei. Ihvertfall når vedkommende vet jeg har penger. (jeg er ikke rik altså, jeg er alenemor og økonomi er ca. deretter også) 

Om jeg svarer ja så bare fortsetter pengemaset og det blir kun oftere og oftere. Svarer jeg nei føler jeg at jeg må ha en grunn, noe jeg ikke har. Jeg har jo pengene, og vedkommende vet det. Hva ville du gjort?

Hvordan skal jeg få vedkommende til å slutte å spørre?

Anonymkode: d0732...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å informer vedkommende om at du har penger! Når han eller hun ikke vet om du har penger kan du si nei lett som en plett,med den begrunnelsen at du ikke har å låne bort. Vedkommende vet ikke om du snakker sant eller ikke. Problem solved!!

Anonymkode: 923fb...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har dessverre ikke penger å låne bort. 

Enkelt og greit. "Krever" vedkommende en begrunnelse utover det sier du bare at du har så mange egne utgifter nå at du må prioritere deg selv

Du trenger virkelig ikke å si noe mer enn det altså, han/hun vet ikke hvor mange regninger du har, om bilen må EU godkjennes, om ungen må ha nye vintersko eller om oppvaskmaskinen må byttes ut, og du trenger ikke fortelle alt heller. 

Anonymkode: 4c9d0...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem. Begynte å late som jeg var konstant blakk selv, akkurat som denne personen. Det kunne hun relatere til, dermed var problemet løst. (Bonus: Når hun spør meg om jeg vil være med på noe jeg ikke har så veldig lyst til, så kan jeg si at jeg ikke har råd.)

Anonymkode: 67881...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør vedkommende om å låne penger ofte. Da skjønner nok vedkommende at du ikke har penger. Jeg har ei venninne som holder på slik. Jeg har mindre enn henne, men disponerer bedre. Begynte å sende melding et par ganger i uken med spørsmål om å låne penger og da sluttet hun.

Anonymkode: 6a655...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...