Gå til innhold

Barns venner som ikke oppfører seg på besøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjære dib-ere! 

Jeg blir helt matt, men sønnen min har ei venninne/kjæreste på besøk og skal jeg være helt ærlig har jeg prøvd å unngå det i flere år. Hun er ei "vanskelig" jente som er godt vandt med å få vilja si, hun gråter krokodilletårer, får raseriutbrudd og oppfører seg som oftest ikke spesielt bra. Sånn har det vært siden de gikk i barnehagen. Nå er barna 9 år gamle. Det er alltid litt vanskelig å vite hvor man har henne, for hun snur veldig raskt, og ofte ser det ut til å være et skuespill. 

Uansett, hun kom på besøk og jeg håpte det skulle gå bedre enn fryktet. Men hun vaser rundt i huset, vil ikke ditt, vil ikke datt, er ute i 5 minutter, kommer inn i 5 minutter, vil kun være i stua hvor jeg sitter og klarer ikke å gjøre noe sammen med sønnen min (de har nok av ting å finne på altså) og det er enda noen timer til foreldrene kommer. Hva gjør dere med besøkende som for det meste henger på deg, og ikke den de besøker? Istad kom hun inn gråtende i døra fordi hundene våre var i hundegården og kom til å fryse ihjel, og hun roa seg ikke før jeg  tok dem inn.  Gradestokken viser 16 grader. Jeg blir helt utslitt...

 

Anonymkode: efd77...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, da blir jeg ikke en koselig mamma! Da blir jeg streng og klar. 

-Finn på noe å gjør, eller gå hjem. 

-Hundene fryser ikke, kutt ut det tullet! 

-Jeg skal gjøre xxx, så da kan du ikke være her. 

Stram deg opp og bli bestemt. 

 

Anonymkode: 859eb...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, da blir jeg ikke en koselig mamma! Da blir jeg streng og klar. 

-Finn på noe å gjør, eller gå hjem. 

-Hundene fryser ikke, kutt ut det tullet! 

-Jeg skal gjøre xxx, så da kan du ikke være her. 

Stram deg opp og bli bestemt. 

 

Anonymkode: 859eb...69d

Enig med du!! Jeg nøler ikke med å være streng! Men prøver også å hjelpe igang med en aktivitet eller gjøre noe Sammen med ungene. 

Anonymkode: 1d45c...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere :)

Hun bor for langt unna til at jeg bare kan be henne om å dra hjem, så vi er litt stuck med henne fram til foreldrene er ferdig på jobb. Jeg orket ikke en gang å prøve å lære henne at hun ikke får vilja si så jeg tok heller hundene inn for å få det stille, quick fix for meg 😂 Utrolig slitsomt å være barnevakt for en 9 åring og jeg har jo ikke lyst å være ei sur mamma men man ender jo opp med å bi både sur og streng 🙄

Anonymkode: efd77...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bli mer bestemt. Hun må vite hva slags regler det er hos dere og slår hun seg vrang så hadde jeg ringt moren på jobb og sagt at hun ikke vil være her mer. 

Her ber jeg dem enten gå på rommet eller stikke ut. Har de besøk får de klare å finne på ting selv.

jeg tåler at en 5 åring kan være litt ugrei, men en 9 åring? Da hadde jeg sagt; klarer du ikke følge våre regler så må du hjem, så da ringer jeg moren din(og seff gjort det).. ikke giddi sånn dikkedarer.

Anonymkode: 294cd...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har hun det hjemme ?🤔

Siden hun vil klenge på deg, så kanskje hun trenger en voksen?

Jeg hadde gikk klare beskjeder. Her er en is.. gå ut å lek. Osv. 😅

Anonymkode: b99fb...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...