Gå til innhold

Hvor mye og raskt er «raskt ned mye i vekt»?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det gjelder lidelser som kan oppstå ved slanking når man går raskt ned mye i vekt. Vil 6 kg på 4 uker kvalifisere? Eller må det være mye mer kg over kortere tid liksom? 6 kg op 4 uker (skal ned 15) er vel ikke mye raskt?

Anonymkode: 96e53...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sunneste er vel 0.5 kilo i uken. Men hva som kan oppstå med mer vet jeg ikke. Jeg gikk ned 30 på 4 mnd og forholdt meg frisk. Er vel ikke noe fasit...

Anonymkode: 36fb3...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 20 kg på 3.5 mnd. Jeg havna på sykehus. Endte nesten med døden. Ikke pga selve slankinga men hadde ikke immunforsvar å jeg ble syk. Er ellers frisk å rask..

Anonymkode: d6f8e...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 20 kg på 12 uker og var i fin form. Jeg vil ikke si at 6 kilo på 4 uker er spesielt raskt nei

Anonymkode: 0355f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer dere å gå ned så mye, så raskt?

Anonymkode: a5d01...845

Jeg gikk på ketolyse

Anonymkode: 0355f...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ned 17 kg på 5 mnd, tenker det er passelig. Gjorde det sunt og riktig.  Ofte går man ned de første 7-8 kg raskt, deretter går det litt senere....

Anonymkode: e222e...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer dere å gå ned så mye, så raskt?

Anonymkode: a5d01...845

Jeg slutta å spise 🤷‍♀️

Anonymkode: d6f8e...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyere forskning sier raskt vekttap er vel så bra, om ikke bedre, enn sakte 👍 Så lenge det gjøres på en sunn måte.

Anonymkode: a30cd...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å bruke lengre tid på å gå ned, om du har muligheten. Jeg sliter enda to år etter jeg raste ned i vekt. Ikke blitt syk i den forstand, men kroppen har sagt ifra på veldig mange måter at den ikke likt det. Jeg gikk ikke ned i vekt frivillig, de bare forsvant ved ett tøft samlivsbrudd. 

Så mitt råd er å heller gå gradvis ned om du har mulighet, slik at du har mulighet til å stoppe opp litt om kroppen gir signaler på at dette går for fort. Det tar nemlig tid å rette opp igjen, det nytter ikke bare å spise på seg kiloene igjen når kroppen har sagt ifra.

Anonymkode: 13773...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...