Gå til innhold

Kan du bake? Og kan du hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å bake denne, se vedlegg 🥰

Hvordan bake denne? På forhånd tusen takk for svar 😃

20190821_095750.jpg

Anonymkode: e6fcd...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enden 2 langpannekaker (skjærer ut formene srlv), eller 2-3 runde kaker. Helt vanlig. Deles sikkert i 2 med fyll inni. Her kan du jo velge om det er vaniljekake, sukkerbrød eller sjokoladekake med ønsket fyll. 

Kjøp marsipanenlokk eller sånne kubber som du kjevler ut selv. Du kan bruke fondant også. Jernia bla har mye kake pynt, redskaper og marsipan/fondant med farger. 

Anonymkode: b355f...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å lage en forenklet utgave av denne, men om du ikke har noe trening med forming og farging av fondant vil den bli en del enklere.

Formen er jo bare to runde kaker, en til hodet og en til kroppen, du kan jo lage to like store og kutte rundt hodet for å få armene. Så har du fyll inni kakene, et tynt lag krem på utsiden også fondant. 

Så er det rett og slett dine kunnskaper som avgjør hvor forseggjort og fin den fondanten blir i farge og utforming.

Anonymkode: f1d00...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne tar mye arbeid og mye øving. Det er ingen kake for en nybegynner.

Anonymkode: 04a4d...357

Mye arbeid med sånne kaker, men ikke dermed sagt at hi ikke vil få det til.

Anonymkode: b355f...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mye arbeid med sånne kaker, men ikke dermed sagt at hi ikke vil få det til.

Anonymkode: b355f...63b

Takk 🥰

Anonymkode: e6fcd...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare to runde kaker, en stor og en liten? For meg ser det ut som armene er to deler de har kuttet av for å få formen på rumpa (under rumpa). Del kakene på tvers, fyll med det man ønsker, dekk med marsipan eller fondant og sett på resten av kroppsdelene som er modellert av marsipan/fondant.

Anonymkode: d6390...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel bare to runde kaker, en stor og en liten? For meg ser det ut som armene er to deler de har kuttet av for å få formen på rumpa (under rumpa). Del kakene på tvers, fyll med det man ønsker, dekk med marsipan eller fondant og sett på resten av kroppsdelene som er modellert av marsipan/fondant.

Anonymkode: d6390...98a

Takk for hjelp.

Anonymkode: e6fcd...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...