Gå til innhold

Klarer dere å ikke blande dere når jenter er bitch med datteren din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi snakker 12-13 år. Jeg får helt vondt i magen av hva enkelte jenter får seg til å si. De er rett og slett ondskapsfulle. Men vet at mange av de blir nok triveligere med årene og det er en modningssak. Men likevel. Jeg tok kontakt med moren til den frekkeste for et halvt år siden og det var helt tragisk. Trodde voksne kunne diskutere, men moren var mulig enda barnsligere enn datteren.

Jenta mi har gruet seg i hele dag til å gå på skolen, pga spesielt ei jente. Jenta sa at i dag skulle hun straffes med en dag i ensomhet. Fikk melding av jenta mi at hun har samlet alke jentene og ingen snakker eller sitter med datteren min på bussen eller på skolen i dag. Bare for å nevne noe.

Anonymkode: 93aba...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er da mobbing. Det er utfrysning. 

Du tar kontakt med skolen, ber de sette inn tiltak. Skolen skal da kalle inn foreldre til de andre barna. Samt lærere snakke med klassen. 

Langt i fra greit dette. 

 

Anonymkode: 05d94...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er da mobbing. Det er utfrysning. 

Du tar kontakt med skolen, ber de sette inn tiltak. Skolen skal da kalle inn foreldre til de andre barna. Samt lærere snakke med klassen. 

Langt i fra greit dette. 

 

Anonymkode: 05d94...79c

Jeg synes heller ikke det er greit. Men dette er jenta med en mor som ble enda verre enn datteren. Tar lærer kontakt her vil de lyge og sverte min datter. Rett og slett fæl mor og fæl datter.

hi

Anonymkode: 93aba...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit å lese!

jeg snakker mye med min datter om alt som inngår i det sosiale spillet.

vi observerer om det er i rl eller TV analyserer og konkluderer.  hun er god på å lese mennesker og se hva som ligger bak. Hvilke kamper man skal ta og hva man bare skal tenke sitt om er noe de må øve på og bygge egen styrke til å takle... å ikke la andres usikkerhet og hersketeknikker faktisk gå innpå seg er noe vi er opptatt av. Det er sånn overalt, i alle aldre, alle blir utsatt før eller senere det er en trøst, ikke minst når de enkelt gjennomskuer patetiske forsøk på å heve seg på andres bekostning... 

snakk med henne, masse 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg blander meg der det trengs. Nå har datteren min vært utsatt for veldig grove ting, og de tingene tar jeg tak i og politianmelder (noe som er helt latterlig bruk av tid da de ikke tar det på alvor og henlegger det likevel). "Småting" bryr jeg meg ikke borti, men absolutt der det er nødvendig

Anonymkode: 2ba19...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi snakker 12-13 år. Jeg får helt vondt i magen av hva enkelte jenter får seg til å si. De er rett og slett ondskapsfulle. Men vet at mange av de blir nok triveligere med årene og det er en modningssak. Men likevel. Jeg tok kontakt med moren til den frekkeste for et halvt år siden og det var helt tragisk. Trodde voksne kunne diskutere, men moren var mulig enda barnsligere enn datteren.

Jenta mi har gruet seg i hele dag til å gå på skolen, pga spesielt ei jente. Jenta sa at i dag skulle hun straffes med en dag i ensomhet. Fikk melding av jenta mi at hun har samlet alke jentene og ingen snakker eller sitter med datteren min på bussen eller på skolen i dag. Bare for å nevne noe.

Anonymkode: 93aba...530

Snakk med læreren . I dag. 

Anonymkode: cdd24...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes heller ikke det er greit. Men dette er jenta med en mor som ble enda verre enn datteren. Tar lærer kontakt her vil de lyge og sverte min datter. Rett og slett fæl mor og fæl datter.

hi

Anonymkode: 93aba...530

Du snakker med læreren uansett. Si at du har prøvd å snakke med moren, men at de er av samme ulla. Si det på en pen måte.. Når læreren snakker med vedkommende, så ser hun det du ser . Det er jeg helt sikker på. Du kan ikke stå å se på. Snakk med lærer og eventuelt helsesøster.  I dag. Ikke vent. 

Anonymkode: cdd24...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi beskjed til læreren. Snakk med andre foreldre enn den mammaen, siden det ikke går. Prøv å få til en åpen dialog med andre foreldre. 

Inviter alle mammaene til en kveld hjemme og ta opp ting der. Ikke helt ut noen. Men fortell hva dere har opplevd uten å nevne navn. Si det i en åpen tone som at du ikke tror at datteren din er uskyldig men at den hendelsen var vondder og da og at du ønsker en dialog med folk for å hjelpe og irettesette barn så ingen blir mobbet og stengt ute. 

Anonymkode: 2e488...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes heller ikke det er greit. Men dette er jenta med en mor som ble enda verre enn datteren. Tar lærer kontakt her vil de lyge og sverte min datter. Rett og slett fæl mor og fæl datter.

hi

Anonymkode: 93aba...530

Ta deg sammen! 
Du kan ikke bestemme at de vil sikkert lyve om datteren din, så derfor tar du ikke kontakt med skolen. Makan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med de andre jentene følger denne jentas "befaling" fordi de er redd for å bli neste ut. De må forstå at de kan stå sammen mot henne istedenfor å ta imot eller følge henne for å unngå dritt selv.

Eneste som kan jobbe med dette er skolen.

Så jeg ville helt klart tatt kontakt med læreren i dag og fortalt akkurat hvordan det er, og sagt at de er nødt til å jobbe med dette samspillet på skolen for nå går det over stokk og stein.

"Straffes med en dag i ensomhet", det er jo helt vannvittig. Sånn skal det ikke være på skolen!

Anonymkode: 3e73b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med de andre jentene følger denne jentas "befaling" fordi de er redd for å bli neste ut. De må forstå at de kan stå sammen mot henne istedenfor å ta imot eller følge henne for å unngå dritt selv.

Eneste som kan jobbe med dette er skolen.

Så jeg ville helt klart tatt kontakt med læreren i dag og fortalt akkurat hvordan det er, og sagt at de er nødt til å jobbe med dette samspillet på skolen for nå går det over stokk og stein.

"Straffes med en dag i ensomhet", det er jo helt vannvittig. Sånn skal det ikke være på skolen!

Anonymkode: 3e73b...a9f

Enig, men det er ikke BARE skolen som må jobbe med dette. Her må foreldrene inn og jobbe litt også. Prate med jentene sine og gjerne med hverandre. 

Jeg lurer litt på hva datteren din har gjort for å "fortjene" en dag i ensomhet?

Skolen må informeres og alle foreldrene.

Anonymkode: 2e488...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig, men det er ikke BARE skolen som må jobbe med dette. Her må foreldrene inn og jobbe litt også. Prate med jentene sine og gjerne med hverandre. 

Jeg lurer litt på hva datteren din har gjort for å "fortjene" en dag i ensomhet?

Skolen må informeres og alle foreldrene.

Anonymkode: 2e488...a32

Enig i dette. 

Har dere en facebookside for foreldrene? Du kan legge ut et innlegg der.

Du trenger ikke utlevere datteren din helt, men skrive at du har blitt fortalt at jentene har slike "straffereaksjoner" mot hverandre og du synes det er helt horribelt så du håper alle foreldrene vil ta en god snakk med barna sine om miljøet i klassen. Om du føler det blir for utleverende kan du fortelle til læreren at det må et skriv ut til alle foreldre om hvordan barna behandler hverandre så alle kan snakke om dette hjemme, da vil ikke du eller din datter utlevert på samme måte, men budskapet blir delt.

Jeg har en jente på 12 år selv, og hadde jeg fått høre at de drev og straffet hverandre på denne måten hadde blitt en lang og forhåpentligvis god samtale i kveld om hvordan man behandler hverandre i en gruppe altså.

Anonymkode: 3e73b...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette vill jeg uten tvil ha "blandet meg inn i" ja. Dette er ikke bare litt "bitching" mellom jenter, men mobbing. Støtter de som sier du bør kontakte lærer/skole om dette når du ikke kommer noen vei med å snakke med foreldrene til denne jenta. Det å skrive innlegg på en foreldreside på facebook for klassen ville jeg også gjort (uten å nødvendigvis skrive hvem dette gjelder, men bare som en generell oppfordring til foreldrene å snakke med ungene sine om dette).

Jeg har selv en jente på 12 år, og har heldigvis til gode å oppleve trøbbel mellom henne og venninnene eller andre jenter. Jeg vet det har vært noe mellom noen av jentene på idrettslaget hennes, men hun var ikke en del av det (heldigvis). Vi snakker mye sammen om sånne ting, og jeg er veldig obs, da hun er en veldig sosial person med mange venner i mange ulike "grupper". Heldigvis virker det som om hun styrer unna drama når det oppstår, og så vidt jeg vet fra henne selv og andre, har hun ikke vært verken mottaker eller avsender av slik "bitching".

Anonymkode: 6d12e...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk direkte med denne jenta. Huk tak i henne etter skoletid og konfronter henne ansikt til ansikt på en streng og saklig måte. Jeg kan love deg at hun ikke tørr annet enn å skjerpe seg! Også snakker du med lærer og rektor! Dette forteller du selvsagt jenta som mobber også, at for all fremtid kommer noen til å følge med på hva hun driver med og hvordan hun er mot andre. 

Konfrontasjon er tingen! Særlig når moren tydeligvis er tilbakestående. 

Anonymkode: b5af5...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...