Gå til innhold

Hvordan trekke oppsigelse av bhg plass ? Er det muligv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sagt opp barnehageplassen til barna for ca 2 uker siden, privat og takket ja til en annen bhg privat. Samme kjede bhg. Er det mulig å trekke tilbake oppsigelsen å beholde gamle plassen? Barna skal egentlig begynne i ny bhg 1 sep å den gamle må vi betale til å med 1 sep. Så egentlig har de plass i den gammle til å med 30 sep. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med barnehagen og spør. Det kan være at plassen allerede er gitt videre

Anonymkode: b6469...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ringe de kjapt å spørre om plassen fortsatt er ledig . De har nok gitt plassen til noen andre nå, men verdt et forsøk. Hvorfor tuller dere sånn da ? Dere kan uansett bruke plassen til 30. September 

Anonymkode: ce71e...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta kontakt med barnehagen og spør. Det kan være at plassen allerede er gitt videre

Anonymkode: b6469...475

Det er det jeg frykter! 

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du ringe de kjapt å spørre om plassen fortsatt er ledig . De har nok gitt plassen til noen andre nå, men verdt et forsøk. Hvorfor tuller dere sånn da ? Dere kan uansett bruke plassen til 30. September 

Anonymkode: ce71e...95e

Av diverse årsaker kan vi ikke flytte 

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du ringe de kjapt å spørre om plassen fortsatt er ledig . De har nok gitt plassen til noen andre nå, men verdt et forsøk. Hvorfor tuller dere sånn da ? Dere kan uansett bruke plassen til 30. September 

Anonymkode: ce71e...95e

Vi tuller ikke fordi vi har lyst, noen ganger kommer det ting i veien som gjør at planen ikke kan bli fullført slik vi hadde planlagt 

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er det jeg frykter! 

Anonymkode: 26548...a98

Den eneste måten å finne ut av det på, er å ta kontakt med de med en gang i morgen tidlig

Anonymkode: b6469...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Den eneste måten å finne ut av det på, er å ta kontakt med de med en gang i morgen tidlig

Anonymkode: b6469...475

Hva skal jeg si? Jeg har ikke lyst å fortelle at vi har ombestemt oss i tilfelle plassene er blitt tatt å vi får dem ikke tilbake

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal jeg si? Jeg har ikke lyst å fortelle at vi har ombestemt oss i tilfelle plassene er blitt tatt å vi får dem ikke tilbake

Anonymkode: 26548...a98

Jeg ville sagt det som det var

Anonymkode: b6469...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva skal jeg si? Jeg har ikke lyst å fortelle at vi har ombestemt oss i tilfelle plassene er blitt tatt å vi får dem ikke tilbake

Anonymkode: 26548...a98

Hva annet tenker du å si? Kommer selv ikke på noe bedre.

Anonymkode: aaeb9...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva annet tenker du å si? Kommer selv ikke på noe bedre.

Anonymkode: aaeb9...647

Når jeg spurte om dagligleder kunne fylle plassene til mine barn med andre barn som stå

på venteliste slik at vi slapp å betale for september da barna ikke skal gå der siden dem skulle egentlig begynne i ny bhg 1 sep. 

Så sa dagligleder at det ikke var sånn det funket. At de barna som stå på vente liste kanskje ikke kunne begynne akkurat den datoen osv osv. Så tenker jeg at plassene til barna mine er jo egentlig ledig? I tillegg har det ene barnet mitt prioritert kode 

Anonymkode: 26548...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg spurte om dagligleder kunne fylle plassene til mine barn med andre barn som stå

på venteliste slik at vi slapp å betale for september da barna ikke skal gå der siden dem skulle egentlig begynne i ny bhg 1 sep. 

Så sa dagligleder at det ikke var sånn det funket. At de barna som stå på vente liste kanskje ikke kunne begynne akkurat den datoen osv osv. Så tenker jeg at plassene til barna mine er jo egentlig ledig? I tillegg har det ene barnet mitt prioritert kode 

Anonymkode: 26548...a98

Plassene til barna er nok ledig ut oppsigelsestiden. At daglig leder ikke kunne love å ta inn nye barn raskt for å frita dere for oppsigelsestiden, betyr ikke at plassene er ledige etter 1. oktober.

Her ville jeg lagt meg langflat og forhørt meg pent om mulighetene, men for all del ikke begynn å argumentere om det viser seg at plassene nå er gitt videre. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

Plassene til barna er nok ledig ut oppsigelsestiden. At daglig leder ikke kunne love å ta inn nye barn raskt for å frita dere for oppsigelsestiden, betyr ikke at plassene er ledige etter 1. oktober.

Her ville jeg lagt meg langflat og forhørt meg pent om mulighetene, men for all del ikke begynn å argumentere om det viser seg at plassene nå er gitt videre. 

Dette

Anonymkode: b6469...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi i vår barnehage får en oppsigelse er det første vi gjør å ta inn et nytt barn. Spesielt i september da tilskuddet for året regnes ut da. Selv om du har to eller tre måneders oppsigelse er det ikke slik at man venter til denne er over før man tilbyr et nytt barn plassen. Men alt kommer jo an på søkermengden. Ikke sikkert det er en populær barnehage. Hos oss er ventelistene lange så der er plassen tatt dagen etter en oppsigelse.  

Anonymkode: c87a7...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall ikke begynne å lyve og dikte opp andre grunner enn sannheten. Spør barnehagen pent, vær ærlig om årsaken og aksepter svaret du får - uansett hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og forklar grunnen. Mulig det finnes en løsning selv om plassene er tatt.

Anonymkode: ab93a...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...