Gå til innhold

Facebook til 8 åring


Elanor

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å opprette en facebook profil til datteren min. Dette for å få tilgang på messenger.

Hun skal få begynne og være litt alene hjemme innimellom, hvis jeg må noen få ærend ute. Og siden hun ikke har telefon er det greit og kunne nå henne på noe. Hittil har jeg ikke funnet noe annet som funker til dette

Jeg får henne ikke til å snakke i telefon for hun liker det ikke, og har derfor ikke enda skaffet henne det.

 

Er det helt feil og opprette en slik konto? Kontoen vil være tom uten innlegg og så privat det går ann og få den og jeg skal ha full tilgang på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må man ikke registrere den via en facebook profil for å legge til kontakter? 

Er 11 år siden jeg opprettet facebook, så har ikke akkurat fulgt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må registrere telefon nummer ut fra linken, alt det gjør er å logge seg på min messenger, og da er jeg like langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glem det, var litt for rask på avtrekkeren. 😊 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatsapp er totalt uaktuelt da den er i bruk i jobbsammenheng på mitt nummer. Ungen skal ikke ha tilgang på facebook profilen, men kun messengern. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Elanor skrev:

å kjøpe mobil for å bruke til kanskje 3 sms i måneden ser jeg ikke pointet i.

Du kan kjøpe mobil til noen hundrelapper på Clas Ohlson

Anonymkode: 9613c...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kan kjøpe mobil til noen hundrelapper på Clas Ohlson

Anonymkode: 9613c...0b0

som igjen koster fast minimum 100 kr i måneden for å kan brukes. jeg har prøvd dette, det funket ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Elanor skrev:

som igjen koster fast minimum 100 kr i måneden for å kan brukes. jeg har prøvd dette, det funket ikke

Kan jo kjøpe kontantkort

Anonymkode: 1f2a5...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min har installert program på PCen til vår datter så jeg får chattelog på mail hver dag klokken 12 midnatt. Det er kjekt, for da vet jeg hvem hun chatter med når og om hva. Jeg kan høre med han hva det er for program?

Anonymkode: 058c6...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mannen min har installert program på PCen til vår datter så jeg får chattelog på mail hver dag klokken 12 midnatt. Det er kjekt, for da vet jeg hvem hun chatter med når og om hva. Jeg kan høre med han hva det er for program?

Anonymkode: 058c6...887

Gjerne det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått inn for å lære henne å bruke telefon. Det er en sikkerhet at hun om hun er alene eller sammen med venner uten voksne kan 1) ringe flere voksne enn deg om det er noe viktig og hun ikke får tak i deg 2) kan ringe nødnummer om det oppstår noe helt akutt. Det er nok av eksempler på at barn har reddet liv ved å ringe etter hjelp.

Hun blir bare mer og mer selvstendig fremover og å kunne bruke en telefon er et sikkerhetsnett.

Anonymkode: dd885...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville gått inn for å lære henne å bruke telefon. Det er en sikkerhet at hun om hun er alene eller sammen med venner uten voksne kan 1) ringe flere voksne enn deg om det er noe viktig og hun ikke får tak i deg 2) kan ringe nødnummer om det oppstår noe helt akutt. Det er nok av eksempler på at barn har reddet liv ved å ringe etter hjelp.

Hun blir bare mer og mer selvstendig fremover og å kunne bruke en telefon er et sikkerhetsnett.

Anonymkode: dd885...b59

Telefon kan hun bruke hvis hun må. Hun kan også nødnummer uten problem og vet hvordan hun får til å ringe de via min telefon. 

hun kan bruke telefon, men unngår det så lenge jeg ikke fysiskt tvinger henne. Nå bor vi i sentrum i en stor by, det er ikke snakk om å få gå alene og vimse i gata. 

Det som er viktigst for meg er at hun i det minste lærer seg og kommunisere elektronisk, og ser på messenger som en mulighet til trening til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Elanor skrev:

Telefon kan hun bruke hvis hun må. Hun kan også nødnummer uten problem og vet hvordan hun får til å ringe de via min telefon. 

hun kan bruke telefon, men unngår det så lenge jeg ikke fysiskt tvinger henne. Nå bor vi i sentrum i en stor by, det er ikke snakk om å få gå alene og vimse i gata. 

Det som er viktigst for meg er at hun i det minste lærer seg og kommunisere elektronisk, og ser på messenger som en mulighet til trening til dette. 

Men telefon er fortsatt mye lettere? Trenger jo ikke et abonnement. Kan ha kontantkort

Anonymkode: 160b9...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Elanor skrev:

må man selv ha Ice? 

Nix 👍 du kan lese om det på Ice sine hjemmesider. 8åringen her har det. Veldig betryggende å nå hverandre både på sms og ringing.

Anonymkode: 8631a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...