Gå til innhold

Går det an å krympe klær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er et luksusproblem men here goes: jeg kjøpte inn masse nye klær i våres for det trengtes virkelig! Og nå i løpet av sommeren har jeg gått ned 8 kg. Det er jo bra det altså, for har babyvekt på kroppen fortsatt. Men, nå er jo garderoben for stort😳😅 Det slenger litt rundt rompa og på lårene og det ser litt sekk og lånt ut😒 Er det noen måte jeg kan krympe klærne uten å ødelegge dem? Vaske dem hardt eller noe? Det er lin, bomull og viskose for det meste. 

Litt kjipt å måtte handle på nytt, men er jo bra å bli litt lettere. 

Anonymkode: 8c04d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo en sjansespill, for ikke alt som lar seg krympe og ikke alt som blir fint etter krymping, og noe kan krympe altfor mye.

Men jeg har krympet bukser med hell. Det er ikke så veldig mye de har krympet, men det har vært nok til at de sitter litt finere. Du kan jo begynne med å vaske plaggene på 60 grader. Bomull kan du ev. forsøke å vaske på 90 grader (det som måtte til på mine jeans).

Men som sagt, det er et sjansespill, så du må være villig til å ta risikoen - og ha råd til å kjøpe nytt om det feiler ;)

Lykke til :)

Anonymkode: 34609...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo en sjansespill, for ikke alt som lar seg krympe og ikke alt som blir fint etter krymping, og noe kan krympe altfor mye.

Men jeg har krympet bukser med hell. Det er ikke så veldig mye de har krympet, men det har vært nok til at de sitter litt finere. Du kan jo begynne med å vaske plaggene på 60 grader. Bomull kan du ev. forsøke å vaske på 90 grader (det som måtte til på mine jeans).

Men som sagt, det er et sjansespill, så du må være villig til å ta risikoen - og ha råd til å kjøpe nytt om det feiler ;)

Lykke til :)

Anonymkode: 34609...f95

Ok. Kan jo ikke bruke det uansett. Får en solgt lett brukte klær da? Kunne jo laget ei pakke med klær🧐

Anonymkode: 8c04d...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomull og lin krymper litt i tørketrommel, men tviler på at det krymper nok. Det beste er nok å evt sy inn det som kan syes inn. Min datter har jeg sydd inn mange bukser for, en liten søm i livet er det har trengtes for at de skal bli ok. Hun en lengdemessig voksnstr, men i livet er hun barnestr så hun finner ikke bukser som blir perfekte. Dette gjør ikke at de sitter godt rundt rompa, men med litt strammere i livet kommer bukas litt høyere og dermed passer den bedre rundt rompa på mange bukser. Passer ikke slikt for deg, er det jo bare å ta opp tråen igjen. 

Anonymkode: 200f6...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskose krymper når det vaskes over 30 og 40 grader, men at det holder fasongen også blir et sjansespill.

Lin kan krympe, men mye vil nok gå ut igjen ved bruk.

Bomull er hipp som happ.

Hadde nok heller sydd inn det som lar seg gjøre.

Anonymkode: 53d3a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sy inn i stedet for å vaske det i stykker. Hvis du ikke kan selv, så ta kontakt med en "sydame" i området der du bor.

Hvis garderoben din består av hm-klær etc. så er det ikke verdt det, og da kan det jo gis til Fretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...