Gå til innhold

Hva slags middager kan jeg lage av dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal spare mest mulig av matpengene de neste 2 månedene, i håp om å få en liten buffer. Men jeg er tom for ideer til hva jeg kan lage ved å bruke mest mulig av det vi allerede har, så blir kjempeglad hvis noen har tips/oppskrifter til meg, gjerne enkle og drøye retter. Gjerne middager som kan fryses, enkle former eller gryter.

Her er det vi har

brokkoli, blomkål, løk, hvitløk, salat, søtpotet, eple, paprika, squash, sukkererter, frossen spinat og grønnkål

couscous, ris, nudler, linser, kikerter

kjøttdeig, kjøttpølse, koteletter, kjøttboller, laksefileter

hermetiske tomater, kokosmelk, woksaus, bønnespirer på boks, matfløte, krydderost

hvetemel, havregryn, maizena, potetmel, tørrgjær, bakepulver

tomatpure, ketchup, kikkoman, sweet chili saus, worchester saus, balsamicoeddik, buljongterninger og diverse krydder

 

Anonymkode: ef5bb...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomkål, brokkoli, løk og spinat- lag suppe

salat, laks, hvitløk, kikerter, paprika og sukkererter- salat med hvitløkstekt laks

kjøttdeig, hvetemel, vann, søtpotet, kokosmelk og hermetiske tomater- kjøttboller med søtpotetmos og tomatsaus

Anonymkode: 2f4ac...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag grateng. Kokte grønnsaker og kjøttboller i et fat med gratengsaus over. Inn i ovnen. Et stort fat holder til to middager for oss. Det metter og barna liker det.

Risgryte. Kok ris med kjøttpølsebiter, grønnsaker, krydder og en buljongterning. Veldig rask og grei mat.

 

Anonymkode: 94145...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blomkål, brokkoli, løk og spinat- lag suppe

salat, laks, hvitløk, kikerter, paprika og sukkererter- salat med hvitløkstekt laks

kjøttdeig, hvetemel, vann, søtpotet, kokosmelk og hermetiske tomater- kjøttboller med søtpotetmos og tomatsaus

Anonymkode: 2f4ac...9ec

Takk for tips :) 
Men den siste, er det en gryte, form?
Nr 2 - hva gjør jeg med kikertene, må ikke de kokes? Sikkert dumt spørsmål, men har aldri spist eller tiberedt en kikert før :sjenert: De kikertene jeg har er hermetiske.

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lag grateng. Kokte grønnsaker og kjøttboller i et fat med gratengsaus over. Inn i ovnen. Et stort fat holder til to middager for oss. Det metter og barna liker det.

Risgryte. Kok ris med kjøttpølsebiter, grønnsaker, krydder og en buljongterning. Veldig rask og grei mat.

 

Anonymkode: 94145...5b9

Takk for tips, begge skal teste :)  Men hva er gratengsaus, hvordan lages det?

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, begge skal teste :)  Men hva er gratengsaus, hvordan lages det?

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Hvit saus med en del egg og muskattnøtt. Jeg har sett litt forskjellige oppskrifter på det. Jeg bruker ikke en fast oppskrift.

Anonymkode: 94145...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skal spare mest mulig av matpengene de neste 2 månedene, i håp om å få en liten buffer. Men jeg er tom for ideer til hva jeg kan lage ved å bruke mest mulig av det vi allerede har, så blir kjempeglad hvis noen har tips/oppskrifter til meg, gjerne enkle og drøye retter. Gjerne middager som kan fryses, enkle former eller gryter.

Her er det vi har

brokkoli, blomkål, løk, hvitløk, salat, søtpotet, eple, paprika, squash, sukkererter, frossen spinat og grønnkål

couscous, ris, nudler, linser, kikerter

kjøttdeig, kjøttpølse, koteletter, kjøttboller, laksefileter

hermetiske tomater, kokosmelk, woksaus, bønnespirer på boks, matfløte, krydderost

hvetemel, havregryn, maizena, potetmel, tørrgjær, bakepulver

tomatpure, ketchup, kikkoman, sweet chili saus, worchester saus, balsamicoeddik, buljongterninger og diverse krydder

 

Anonymkode: ef5bb...581

Har forresten egg og

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips :) 
Men den siste, er det en gryte, form?
Nr 2 - hva gjør jeg med kikertene, må ikke de kokes? Sikkert dumt spørsmål, men har aldri spist eller tiberedt en kikert før :sjenert: De kikertene jeg har er hermetiske.

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Den siste aner jeg ikke. Jeg lager bare noe hver eneste middag. Bruker det jeg har og lager noe. Ville kanskje servert det som vanlige kjøttboller. 

Kikerter som er hermetiske kan du bare helle laken av og ha i

Anonymkode: 2f4ac...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2019 den 16.08, Anonym bruker skrev:

Takk for tips :) 
Men den siste, er det en gryte, form?
Nr 2 - hva gjør jeg med kikertene, må ikke de kokes? Sikkert dumt spørsmål, men har aldri spist eller tiberedt en kikert før :sjenert: De kikertene jeg har er hermetiske.

Hi

Anonymkode: ef5bb...581

Hun skriver jo at du kan lage kjøttboller med søtpotetmos og tomatsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...