Gå til innhold

530kr for mitt tynne hår😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var igår og klippet meg. Jeg har kjempetynt hår, altså det tar 10 min å klippe det. Men frisøren brukte 30 min. Og jeg så at hun flere ganger lot som om hun klippet det, for å dra ut mest mulig tid. 

Har jeg rett å klage på prisen? 

Anonymkode: 3e30b...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det likt som deg. Helt kortkort, tynt hår. Må også betale vanlig dameklipp-pris. 

Anonymkode: d72b4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen settes vel verken etter tykkelse på håret eller tidsbruk? Og hvorfor skulle frisøren «late som hun klippet»? Hun jobbet vel heller med småhår, som du ikke så i speilet?

Jeg har tykt, halvlangt hår. Klipper meg ofte på cutters. Der koster det 299 og tar 15-20 minutter. 

Innimellom går jeg til en flink frisør, betaler rundt 700 for klippen, og hun bruker over dobbelt så lang tid. Hun klipper mye av «frizz-håret» mitt, altså småhårene som stikker ut rundt på hodet, som er kortere enn fulle lengder. Hun tilpasser også håret rundt ansiktet til det naturlige fallet jeg har i håret. Man får det man betaler for. At frisøren bruker tid på deg bør du vel bare være glad for?

Anonymkode: 162fb...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er det vel en fast pris på dameklipp, eventuelt ulik pris for langt og kort hår. Den prisen er jo ofte opplyst om på forhånd (som regel på nettsidene til salongen). Har aldri opplevd å betale for klipp i forhold til hvor lang tid klippen tar.

Anonymkode: 664c9...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke mengden hår du betaler for, det er lønnen til frisøren og alle de faste og variable utgiftene frisøren har som skal dekkes. Tenk litt på hvilke utgifter frisøren har for å kunne tilby den tjenesten det er å klippe deg, og se om du er uenig etter det. 

Anonymkode: 1776b...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler ikke for tida de bruker, men ferdighetene og kunnskapene de har.

Til sammenligning: jeg synger i bryllup og begravelser. Det tar under 5 minutter å avvikle en låt, men kunden må betale 2500,- 

Høy timelønn? Tja, hva da med de årene jeg har øvd for å kunne gjøre dette? Det er jo bare å dra inn en fra gata og be ham synge, eller hva? 

Anonymkode: 1e92c...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite ansikt nesten uten urenheter, men betaler jammen like mye for en tur til hudpleier som de med store, runde og urene fjes. Og fotpleieren tar like mye for mine små føtter ned lite hard hud, som fir svære manneføtter med mye hard hud. Utrolig frekt å ga fastpris på slikt. I prinsippet betaler jeg for at andre har mer vedlikeholdsbehov enn meg. 

Anonymkode: 19d83...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lite ansikt nesten uten urenheter, men betaler jammen like mye for en tur til hudpleier som de med store, runde og urene fjes. Og fotpleieren tar like mye for mine små føtter ned lite hard hud, som fir svære manneføtter med mye hard hud. Utrolig frekt å ga fastpris på slikt. I prinsippet betaler jeg for at andre har mer vedlikeholdsbehov enn meg. 

Anonymkode: 19d83...26e

Hvorfor går du til hudpleie og fotpleie om du ikke har et behov. Du oppsøker en tjeneste, du vet hva det koster, og du velger å betale for det...

Anonymkode: 162fb...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor går du til hudpleie og fotpleie om du ikke har et behov. Du oppsøker en tjeneste, du vet hva det koster, og du velger å betale for det...

Anonymkode: 162fb...1b7

Det var vel poenget hennes og da...

Anonymkode: cba3e...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor går du til hudpleie og fotpleie om du ikke har et behov. Du oppsøker en tjeneste, du vet hva det koster, og du velger å betale for det...

Anonymkode: 162fb...1b7

Nettopp. Man vet hva det koster.  Hvis priser skulle variere ut i fra antall hårstrå og antall kviser, ville det oppleves både feil og uklart. Hvor går grensa for det som kan kalles tynt hår? Og hvor går grensa for hva som er mye hard hud på føttene? Vil ulike frisører og fotpleiere/hudpleiere være enige om hva som er grensa, selv i samme salong? 

Kanskje like greit med faste priser for vanlig hårklipp?!

Anonymkode: 19d83...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...