Gå til innhold

Undrer meg..... når man skal selge huset ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stopp og les nå om du er en av disse som har behov for å rette på skrive og grammatiske feil. For her er det begge deler.

 

 

Så pusser vi opp for flere hundre tusen kr. 

Så selger man og kjøper pusser også opp for flere hundretusen..

 

eks 1

tanten min skulle selge. Hun legger ny parkett på alle gulv, overflate behandler alle vegger og tak. 

Bytter kjøkken og bad,  megler sa at det må gjøres for å høyne prisen. Hadde fagfolk på jobben.   Ble solgt og ny eier  strippet huset  og bygget opp alt på nytt.

eks 2

Naboen solgte nå i sommer. De pusset opp i måneds vis. Brukte utrolig nye tid og penger på å få huset i best stand så de fikk høynet prisen.

kjøper pusser opp alt på nytt... 

jeg skjønner at folk ser og tenker forskjellig  på rom og farge. 

 Jeg synes dette er galskap. Bruke penger og tid bare for å få litt mer penger på salg bare for at andre skal rive ned og bruke enda mer penger .. 

Anonymkode: ed8cf...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri hatt økonomi  til å holde på sånn. De du prater om må være folk med god råd som har mulighet til å gjøre sånn.

Anonymkode: a1d78...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får aldri igjen det du pusser opp for, nei, og så pusser du gjerne opp neste hus når du flytter inn. Hvis du ikke er meg, som er allergisk mot oppussing og villig til å leve med mye rart bare jeg slipper.

Anonymkode: c6b32...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk-og kast-mentalitet på øverste nivå. Kvalmende, helt uavhengig om man har råd eller ikke!

Anonymkode: d8589...f87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle selge sist, så ble vi anbefalt av megler om å fikse småtterier som å male en vegg, bytte ei list og sånne ting, men hun vær ærlig på at det ikke lønte seg å ta kjøkkenet eller slikt. Så jeg synes det høres ut som galskap å renovere hele huset før salg. Da vi kjøpte, så var huset veldig slitt innvendig, og megler der sa at han hadde satt prisantydningen 200 000,- høyere om eier hadde skiftet ut linoleumen i gangen, malt kjøkkeveggen ferdig (!) og fikset småting som lister som manglet og ledninger som hadde løsnet. Så litt kan det sikkert lønne seg å shine på, for førsteinntrykkets del, men bytte alle gulv? De må ha fått dårlige råd av noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt for å tro at dette er vanlig, man får jo ikke igjen for all innsatsen og alle vet at nye eiere kommer til å sette sitt preg på det uansett?

I min omgangskrets har det ikke blitt anbefalt å legge masse penger i oppussing av kjøkken/bad og slike dyre ting ihvertfall

Greit nok å sparkle igjen noen hull, kanskje male en slitt vegg og sånne småting som vil gjøre førsteinntrykket bedre, men har man en eldre bolig så vil det neppe lønne seg økonomisk å starte en stor oppussing altså.

Anonymkode: f0c9b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som pusser opp FØR de flytter burde mentalundersøkes. De må jo skjønne at deres smak og personlige valg ikke er av interesse for kjøperen?

Anonymkode: fa1ab...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ugunstig og lite smart å pusse opp før man selger.  Man får ikke disse pengene igjen altså.

Hvis jeg vil strippe huset jeg har kjøpt, så gjør jeg selvfølgelig det. 

Dét kan ingen bli sure for altså. 

Anonymkode: 1870a...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat solgt to eiendommer og kjøpt en. Hadde to forskjellige meglere, og begge var enige i at finishen måtte være strøken, ta småting for forbedre inntrykket, rydde ordentlig opp før bilder og alle sånne normale ting som folk flest gjør. Vi festet en list og byttet er speil og tok andre småting. Ingen av meglerene anbefalte å gjøre noe med hverken kjøkken eller bad, som er hele og pene, men som begynner å bli eldre (10 og 15 år). Vi fikk solgt begge eiendommene over takst. Høres ut som dine bekjente har fått ekstremt dårlige råd. Trodde det var allmennkunnskap å ikke totalrenovere før salg. 

Anonymkode: 83f00...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...