Gå til innhold

Hårtap pga stress....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har hatt det vanskelig i nesten ett år. Spist dårlig (gått ned i vekt), sovet dårlig og stresset masse.

Men nå er situasjonen mye bedre. Spiser og sover bedre. 

Men mister mye hår. Har tatt tilskudd av vitaminer, men mister fortsatt en del hår. Hva hjelper mot hårtap???? Ønsker ikke å bli skallet.

Anonymkode: 29e5c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt det vanskelig i nesten ett år. Spist dårlig (gått ned i vekt), sovet dårlig og stresset masse.

Men nå er situasjonen mye bedre. Spiser og sover bedre. 

Men mister mye hår. Har tatt tilskudd av vitaminer, men mister fortsatt en del hår. Hva hjelper mot hårtap???? Ønsker ikke å bli skallet.

Anonymkode: 29e5c...29c

Er i samme situasjon så følger med på denne tråden. Det er så vondt å miste hår:(

Har du prøvd med B kompleks? Jeg har hørt det hjelper.

Anonymkode: 4d3b1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apoteket har en shampo som skal hjelpe, og det HÅPER jeg at den gjør. Ellers er dette en tråd jeg også vil følge, og håper noen kommer med gode råd.

Anonymkode: 0692c...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen gode råd, men opplever det samme. Nå, etter en lang og deilig ferie, virker det som hårtapet roer seg. Mitt eneste råd er å prøve å slappe av, men det er lettere sagt enn gjort🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 5666e...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Apoteket har en shampo som skal hjelpe, og det HÅPER jeg at den gjør. Ellers er dette en tråd jeg også vil følge, og håper noen kommer med gode råd.

Anonymkode: 0692c...9ba

Bruker du denne sjampoen? Hold meg gjerne oppdatert på om denne har en effekt...

Anonymkode: 29e5c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://relis.no/publikasjoner/2014/legemiddelindusert_hartap/

Står om flere typer hårtap her, og det vanlige er at hårtapet vedvarer noen måneder etter at stresset er over. Så det går seg nok til av seg selv :)

Anonymkode: 4af97...f80

"Kosmetisk bedring ses innen 6-12 mnd"..

Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og bare fortsette med å ta tilskudd av B-vitaminer, jern og sink....

Anonymkode: 29e5c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg opplevde akkurat det samme. Var nesten skallet enkelte steder, det var så ille! Men etter noen måneder når jeg ikke stresset mer så kom håret tilbake. For info skyld så var det ingenting som hjalp! Håret kom tilbake av seg selv

Anonymkode: f0c04...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei

Jeg opplevde akkurat det samme. Var nesten skallet enkelte steder, det var så ille! Men etter noen måneder når jeg ikke stresset mer så kom håret tilbake. For info skyld så var det ingenting som hjalp! Håret kom tilbake av seg selv

Anonymkode: f0c04...7e5

Det er min erfaring også. Vil tro stressindusert hårtap skyldes hormoner? I så fall virker det rart om en sjampo skal virke. 

Anonymkode: 5666e...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du denne sjampoen? Hold meg gjerne oppdatert på om denne har en effekt...

Anonymkode: 29e5c...29c

Ja, men har nettopp startet, så regner med at det tar tid før synlig effekt. Den kan jo ikke endre hormonene i kroppen, men det står at den er mot hårtap og for gjenvekst. God for hodebunnen.

Anonymkode: 0692c...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

"Kosmetisk bedring ses innen 6-12 mnd"..

Da får jeg vel bare smøre meg med tålmodighet og bare fortsette med å ta tilskudd av B-vitaminer, jern og sink....

Anonymkode: 29e5c...29c

Vel, det er den tiden det tar for håret å komme tilbake naturlig, så den sjampoen ville jeg ikke kastet bort penger på. Hårtap etter stress varer kun noen mnd og så kommer håret tilbake for fullt. Har opplevd det selv

Anonymkode: 38f0d...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret du vasker er dødt. Det er den delen av håret som er inni hodebunnen som lever. Det vil altså ikke fungere med sjampoen dere refererer til. 

Dersom den levende delen av håret blir utsatt for hormonendringer, stress, utmattelse, e.l, så velger hårsekkene ofte å slippe hårstrået for å overleve. Dermed mister man hår. Når balansen er på plass igjen begynner hårsekken å produsere igjen, men det tar litt tid. 

Anonymkode: 922e8...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke TS, men leser denne tråden da jeg sliter med det samme. Dere har kommet med gode råd, ikke stress. Men det er ikke så lett😫 Hver gang jeg vasker håret så mister jeg så mye, og hver gang jeg skal vaske det så gruer jeg meg skikkelig🥺 Men har vært hos frisør igår og klippet tuppene og imorges så startet jeg med å ta B kompleks, så håper det blir bedre etterhvert 🤞🏽

Anonymkode: 4d3b1...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke TS, men leser denne tråden da jeg sliter med det samme. Dere har kommet med gode råd, ikke stress. Men det er ikke så lett😫 Hver gang jeg vasker håret så mister jeg så mye, og hver gang jeg skal vaske det så gruer jeg meg skikkelig🥺 Men har vært hos frisør igår og klippet tuppene og imorges så startet jeg med å ta B kompleks, så håper det blir bedre etterhvert 🤞🏽

Anonymkode: 4d3b1...f6c

Hi her. Jeg har det sånn også, gruer meg også til å vaske håret 😭 og å gre det 😭

Men da skal jeg ikke stresse av hårtap (prøve i hvert fall) og håpe det vokser ut igjen.

Anonymkode: 29e5c...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...