Gå til innhold

Besøker du jobben mens du har mammaperm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk baby i starten av juni og besøkte jobben 1,5 timer denne uka. Svigermor mener jeg bør besøke jobben hver 3.uke slik at de ikke glemmer meg. Jeg føler ikke det er naturlig. 

Hvor ofte besøker/besøkte du jobben mens du har/hadde mammapermisjon?

Anonymkode: e4fd5...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var innom til lunsj annenhver uke. Men fler av de jeg jobbet sammen med var omgangsvenner også, så det var bare hyggelig. Det var ikke for at de ikke skulle glemme meg i alle fall.

Anonymkode: 04b61...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn, men kolleger har pleid å komme innom 1-2 ganger ila permisjonstiden. Da kommer de for å vise fram babyen, noe jeg og flere andre bryr oss katta om. Selv så kommer jeg ikke til å gjøre det.

Anonymkode: b4da7...a2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så interessant med andres baby og iallefall ikke i jobbtid. Det samme med pensjonister som stadig kommer innom med kake. Vi har egentlig ikke sånn veldig interesse og tid. Hold kontakt med leder og kom innom 2-3 ganger i permisjonen. Der holder ❤

Anonymkode: 05f6d...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første en gang, med andre ikke. Vi er en knyttet gjeng, men på min jobb passer det seg ikke. 

Nå er jeg leder selv, og har to i perm og en gravid. Hyggelig at de kommer innom, men vi har jo vår arbeidsdag som må gå videre og kan ikke sitte og slarve hver uke om de hadde vært innom støtt og stadig. 

Hun ene kom med babyen på Personalmøte, og den sov seg søtt igjennom på alles fang, det var hyggelig. 

Tror ikke du skal føle på at du må innom. Du blir ikke glemt i allefall. Et drøyt halvår går mye fortere for oss en for de som er i perm 😉

Anonymkode: a403e...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært i permisjon, men var langvarig syk en gang, da forsøkte jeg å komme innom til lunsj innimellom. Ba også om å få vite når de skulle ha viktige møter, infomøter osv. som gjaldt min avd. eller alle, og så gikk jeg på disse om formen tillot det. Fikk tilbakemeldinger fra både ledelse og kolleger at det var positivt. Merket også at det var enklere da jeg kom tilbake, for jeg var noenlunde oppdatert om endringer som hadde skjedd, og det gjorde overgangen tilbake i jobb enklere både for meg og kollegaene. Så jeg ville gjort det samme i permisjon.

Anonymkode: 6635b...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom litt, hvor ofte varierte etter årstid. Passet å ta en lang trilletur dit. Jeg var ikke redd de skulle glemme meg. Min ass var min søster, ble invitert på sommerfest, julebord og slike ting. Var vel også på en utenlandstur med jobben når jeg hadde permisjon. Faren hadde også noen uker pappa perm midt inni min slik at jeg kunne jobbe litt slik at de andre fikk sommerferie. Selv med en unge som kun ammet gikk det fint siden jeg bodde noen minutter unna med bil kom faren innom for å gi ungen mat to ganger når jeg jobbet. Gjorde dette med begge ungene. Både meg og sjefen hadde perm når en stor omstilling skjedde, da kom vi med hvert vårt barn på jobb en søndag og jobbet. Ungene lekte på gulvet og vi fikk jobba litt. Jeg måtte ikke, men jeg syns det var veldig deilig å komme ut av huset og være litt sosial igjen. 

Anonymkode: 86f0e...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann var jeg innom to ganger ila permisjonen, med andremann null ganger... De fikk se bilde av ungen da jeg begynte på jobben igjen.

Anonymkode: d67a0...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempe koselig jeg når nære kolleger kommer med babyen. Senest forrige uke kom det ei på besøk med sin 1 mnd gamle baby. Satt å holdt babyen lenge og kosa meg 🌸

Anonymkode: 03f44...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er veldig forskjellig hva folk gjør. Jeg får vel bare kjenne etter hva som er riktig. Jeg jobbet der i 9 mnd før jeg gikk ut i permisjon. Det var et vikariat, men sjefen og tillitsvalgt har sagt at jeg er velkommen tilbake etter endt permisjon, men jeg har ingenting skriftlig at jeg har jobb der etter permisjon.

 

HI

Anonymkode: e4fd5...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man besøker jobben hvis man ønsker og man gjør det så lenge og så ofte man ønsker, det er ingen "regel" på det. Det er nok en fordel å ha litt kontakt og holde seg oppdatert, men det er ikke noe man må gjøre. På noen arbeidsplasser er ikke miljøet slik at det passer eller man har lyst og mange har dessuten nok med seg og sitt når de er nybakt mor og ikke overskudd og tid til å besøke arbeidsplassen, det er helt ok. Jeg besøkte jobben cirka en gang pr måned i permisjonstiden, både fordi jeg syntes det var hyggelig og fordi det passet godt med en annen avtale i samme område. 

Anonymkode: fe044...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil gjerne se babyen og se kollega og gratulere en gang i permisjonstiden. Men mer er ikke nødvendig. 

Noen kollegaer er også venninner. De treffer jeg utenom jobb, og ser dermed babyene oftere. 

Anonymkode: db597...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fast jobb og var innom en enslig gang med hvert barn, stakk innom en lunsj. Ellers kunne ikke jobben brydd meg mindre i den perioden. Men det er nok noe annet å være vikar, som du sier vil du ikke bli glemt, og du har ikke vært der så lenge at du nødvendigvis har satt spor etter deg. Jeg tenker likevel at det er for mye å være innom hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første var jeg innom 1 gang. Med nr 2 var jeg innom max 1 gang, men begynte å ta vakter når hun var ganske liten, og pleide å gå på faste personalmøter 1 gang i uka mens hun sov i bilen/vogna utenfor. Hun var sovebaby, så sjelden hun var våken på dagtid.

Anonymkode: 22278...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...