Gå til innhold

Skritteller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei fitbit charge 3 klokke med skritteller. Har hørt at det er bra å gå 10 000 skritt til dagen, klokka peip nettopp og jeg har altså gått 10 000 skritt idag uten å ha trent eller vært på tur. Bare dagligdags gåing i og rundt huset. Er det ikke mer som skal til?

Anonymkode: 48dc0...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg ikke sikker på klokka di, men har du den på riktig hånd eller holder du på med mye husarbeid der du bruker den ene hånda mye f. Eks? Mtp følsomhet. 

Men ja, for noen så skal det ikke mer til, men da sitter du ikke veldig mye stille heller. 

Anonymkode: c2bc3...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lett 10.000 inne i huset og særlig med husrengjøring. Ligger på 20-30 hver dag men da med turer i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel ikke stemme, høres ut som om den er for følsom. Test den mot en vanlig skritteller

Anonymkode: bd79c...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nå er jeg ikke sikker på klokka di, men har du den på riktig hånd eller holder du på med mye husarbeid der du bruker den ene hånda mye f. Eks? Mtp følsomhet. 

Men ja, for noen så skal det ikke mer til, men da sitter du ikke veldig mye stille heller. 

Anonymkode: c2bc3...b37

Har klokka på venstre hånd. Men i og med at jeg er venstrehendt bør jeg kanskje ha den på høyre? Sjekka på appen på telefonen og der stod det  å  4500, men på hånda 10 350. HI

Anonymkode: 48dc0...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har klokka på venstre hånd. Men i og med at jeg er venstrehendt bør jeg kanskje ha den på høyre? Sjekka på appen på telefonen og der stod det  å  4500, men på hånda 10 350. HI

Anonymkode: 48dc0...62b

Nei, den var visst ikke oppdatert. Nå stod det 10350 der og. Hvordan gjør jeg den ikke så følsom? Andre som har fitbit charge 3 (vil ikke jukse 😅) HI

Anonymkode: 48dc0...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke det, men det høres ikke totalt urealistisk ut hvis du har vært på jobb og har en jobb der du går mye. Selv får jeg lett 7000-8000 skritt bare på jobb, og 2000 skritt får jeg lett hjemme av "nesten ingenting". 

Samtidig har jeg erfaring med at min manns aktivitetsarmbånd og smartklokker kan være fryktelig følsomme. Jeg har lånt noen av dem, og de teller for eksempel skritt når jeg sitter og strikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på at du skal ha en helsegevinst av det, så er det mer en 10 000 skritt om dagen som skal til. Du bør være i såpass aktivitet at du blir lett andpusten, litt svett på ryggen i ca 30 min hver dag. Å subbe rundt hjemme med 10 000 skritt er ikke så helsefremmende i seg selv, men er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 1bc9f...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg skritteller på telefonen, og her fikk jeg over 10 000 skritt i dag. Her har jeg gått i nesten hele dag, ellers har jeg ikke så mange skritt til vanlig. Jeg vet ikke hvor følsom den er i forhold til en klokke.

Jeg har gått flere turer ute i dag blant annet.

Anonymkode: 69290...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har satt den på venstre hånd og er venstrehendt må du registrere den som at den er på den dominante hånden, da er den mindre følsom siden du er mye mer aktiv med den. Jeg ville hatt den på høyre om du er venstrehend, men sånn bortsett fra det er ikke 10.000 så alt for vanskelig. Bikker fort 15.000 med en stillesittende jobb og tur med hundene etter jobb samt matlaging, litt vasking o.s.v.

Anonymkode: 6a01f...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ei fitbit charge 3 klokke med skritteller. Har hørt at det er bra å gå 10 000 skritt til dagen, klokka peip nettopp og jeg har altså gått 10 000 skritt idag uten å ha trent eller vært på tur. Bare dagligdags gåing i og rundt huset. Er det ikke mer som skal til?

Anonymkode: 48dc0...62b

Hvor stort hus har du egentlig? 10 000 skritt er jo en del... 

Anonymkode: 6aa60...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du har satt den på venstre hånd og er venstrehendt må du registrere den som at den er på den dominante hånden, da er den mindre følsom siden du er mye mer aktiv med den. Jeg ville hatt den på høyre om du er venstrehend, men sånn bortsett fra det er ikke 10.000 så alt for vanskelig. Bikker fort 15.000 med en stillesittende jobb og tur med hundene etter jobb samt matlaging, litt vasking o.s.v.

Anonymkode: 6a01f...75c

Har satt den på høyre hånd i dag, har gått mer enn i går føles det som (vært på jobb) og er på 6257 skritt. Føles mer rett ut det 👍

Anonymkode: 48dc0...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...