Gå til innhold

Har dere mistet kontrollen med hvor mye dere sitter på nettet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ekstremt å bruke nettet 90 minutter om dagen?? Oi, da er jeg veldig ekstrem

Anonymkode: 7caf6...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ekstremt å bruke nettet 90 minutter om dagen?? Oi, da er jeg veldig ekstrem

Anonymkode: 7caf6...014

Ja, mannen i artikkelen bruker i alle fall 90 minutter om dagen, og han har totalt mistet kontrollen på hvor mye han bruker internettet. Kanskje du burde vurdere å få bruken din under kontroll, hvis du bruker mer enn en time om dagen på internettet?

Anonymkode: a8d0c...f1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke 90 min om dagen var ekstremt🙈 Jeg bruker tid på nettet når jeg ikke har andre ting å holde på med, ikke motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mannen i artikkelen bruker i alle fall 90 minutter om dagen, og han har totalt mistet kontrollen på hvor mye han bruker internettet. Kanskje du burde vurdere å få bruken din under kontroll, hvis du bruker mer enn en time om dagen på internettet?

Anonymkode: a8d0c...f1c

Jeg har bruken min helt fint under kontroll,

Anonymkode: 7caf6...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 min tilsvarer å streame en film.

I dag må mye praktisk gjøres på nett. Jeg har fylt opp busskortene til barna og sjekket rutetider. Så har jeg lest et par eposter. Og så har jeg lest litt i lokavisen. Den får jeg ikke på papir. Og klokken er bare litt over lunsj. I ettermiddag må jeg på nettet og sjekke tider og noen praktiske ting omkring barnas fritidsaktiviteter, og så må jeg bestille noe utstyr til den ene i en nettbutikk. Da er jeg fort oppe på 45-60 min. Og nå har jeg holdt alt jobbrelatert utenom regnskapet. Om noen sender meg en link jeg skal se på eller det blir andre ting jeg må sjekke, så er jeg raskt oppå 90 min. Uten at det har vært et alternativ å ikke være på nett. Dvs. Akkurat nå har jeg tilbrakt 10 min på dib. Er det å miste kontrollen?

Anonymkode: 9b1ac...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kontroll. Bruker en app. Synes ikke 90 minutter er så mye? 😳

Bruker vel 70-80 minutter om dagen. Det er inkludert 15 x 2 minutter tog. 

I helger kan jeg bruke mer. 

Anonymkode: 1fa48...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker minst 3 timer hver dag. Er på nett og sjekker ting på jobb daglig og jeg bruker nett hjemme når jeg leser aviser, er på DIB, leser artikler om alt mulig. Kunne sikkert lest ei bok en av de timene om kvelden, men jeg velger å lese på nett.

Anonymkode: fa732...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagen samfunn der det meste foregår på nett så synes jeg ikke 90 min var mye. Mannen min holder på med nett studium, jentungen gjør lekser på nett osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye mer enn 90 min på nett. Det erstatter det jeg tidligere brukte på å se lineær tv...

Anonymkode: 608f3...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mange timer om dagen ofte. Altfor mye. Men har ikke tv, er syk og selv om jeg leser mye bøker også og strikker en del, så blir det mange timer på en dag når man ikke greier annet enn å sitte/ligge.

Men, jeg er bevisst på at dette er noe jeg gjør av kjedsomhet, og ikke fordi jeg egentlig ønsker. Jeg har ingen abstinenser om jeg er uten internett flere dager, tvert om synes jeg egentlig at det er deilig, for det er jo mye intetsigende på nett. Men, har man ikke noe liv, så blir internett en liten finger ut i samfunnet selv om man ikke er i stand til noe annet. Det er tøft å leve så isolert som jeg gjør pga. helsen, og internett gjør at det føles litt mindre isolert.

Anonymkode: bb01a...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, mannen i artikkelen bruker i alle fall 90 minutter om dagen, og han har totalt mistet kontrollen på hvor mye han bruker internettet. Kanskje du burde vurdere å få bruken din under kontroll, hvis du bruker mer enn en time om dagen på internettet?

Anonymkode: a8d0c...f1c

Jeg jobber med software, så jeg hadde ikke fått gjort mye uten internett 🙂

Anonymkode: 0ec94...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...