Gå til innhold

Kun en på besøk


Bjrt

Anbefalte innlegg

Min sønn på 9 år har en venn( en jente) som han har kjent siden barnehagen. Problemet er at moren bare lar jenta ha et barn på besøk om gangen. Noen ganger blir det problematisk, da de er to gutter og en jente som liker å henge sammen.  Hos oss kan de selvfølgelig være alle 3, men jenta får ikke være så mye hos oss før ho må hjem igjen. Moren til jenta har blitt irritert på meg for att min sønn drar opp til jenta og spør om hun vil leke, hvis har besøk hos seg fra før av. Hun synes det er rart at han kommer dit ubedt . Datteren hennes har kommet hit ubedt flere ganger ,og jeg ser ikke noe rart i det. Jeg syns denne situasjonen blir stadig vanskeligere, da sønnen min noen ganger føler seg utestengt, og moren er så bestemt på en venns regelen sin. Har noen vært borti lignende dilemma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så merkelig. Alle eller ingen. Og om de er for mange må alle ut sammen å finne på noe. Hun er kanskje en person som kun klarer å forholde seg til 1 av gangen selv. Og er litt kontroll freak

Anonymkode: 21608...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så merkelig. Alle eller ingen. Og om de er for mange må alle ut sammen å finne på noe. Hun er kanskje en person som kun klarer å forholde seg til 1 av gangen selv. Og er litt kontroll freak

Anonymkode: 21608...96a

Om hun sier noe på dette en annen gang, får du si at hun heller får sende alle ned til dere så de kan være sammen alle sammen og ingen føler deg utenfor. Sånn *hinthint* til hu mora 😉

Anonymkode: 21608...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om hun sier noe på dette en annen gang, får du si at hun heller får sende alle ned til dere så de kan være sammen alle sammen og ingen føler deg utenfor. Sånn *hinthint* til hu mora 😉

Anonymkode: 21608...96a

Ja. Jeg gjorde det. Men jenta måtte ganske snart hjem, moren skrev så en sint melding til meg, for at den andre gutten heller ville være hos oss en å bli med jenta hjem til henne igjen. Han hadde vert hos jenta først, men siden bare han og ikke min sønn fikk være med jenta tilbake, ble han heller igjen hos oss. Mora skrev da å beskylde meg for mye rart..og at det var min feil at jenta hennes nå var blitt lei seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånt er kjipt. 

Personlig så liker jeg også best om de bare er en, men finner kompremiss. Feks så er naboen også bestevenn, men vi jobber litt med å utvide horisonten. De gangene min da har med besøk som skjeldent er her (bestekompisen er her daglig), så får de heller være 3 frem til vi skal spise middag og så bare to sånn at de får en times tid "alene". 

Kunne noe sånt fungert for denne mammaen? 

Her tror jeg du ikke kommer noen vei med hint, men rett og slett må invitere til kaffe uten barn og være helt ærlig og villig til å se om dere kan møtes på midten med noe... 

Anonymkode: a5e89...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, sånt er kjipt. 

Personlig så liker jeg også best om de bare er en, men finner kompremiss. Feks så er naboen også bestevenn, men vi jobber litt med å utvide horisonten. De gangene min da har med besøk som skjeldent er her (bestekompisen er her daglig), så får de heller være 3 frem til vi skal spise middag og så bare to sånn at de får en times tid "alene". 

Kunne noe sånt fungert for denne mammaen? 

Her tror jeg du ikke kommer noen vei med hint, men rett og slett må invitere til kaffe uten barn og være helt ærlig og villig til å se om dere kan møtes på midten med noe... 

Anonymkode: a5e89...9db

Du sier de er 3 innimellom. Hvordan tar det barnet det, som må dra igjen ved middagstider? Føler ikke det barnet seg litt utestengt da? At ene får være igjen, men ikke den andre. 

Her ville det barnet som da må dra tidligere hjem blitt veldig lei seg og følt seg utestengt. De er jo 9 åringer, og sitter stort sett og prater og spiller sammen. 

Det toppet seg nå. Moren er sint på meg fordi sønnen min har vert å ringt på hos de på ettermiddagen, uten å ha avklart det med henne først. Det merklige er at hennes datter har vert her å ringt på flere ganger uten forhåndsvarsel,  og jeg har da latt henne komme inn. Det er visst greit i følge moren. Jeg tror det er best at sønnen min ikke er noe hos de noe mer, da mora  virker litt ustabil. Men takk for svar😊

Endret av Bjrt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Bjrt skrev:

Ja. Jeg gjorde det. Men jenta måtte ganske snart hjem, moren skrev så en sint melding til meg, for at den andre gutten heller ville være hos oss en å bli med jenta hjem til henne igjen. Han hadde vert hos jenta først, men siden bare han og ikke min sønn fikk være med jenta tilbake, ble han heller igjen hos oss. Mora skrev da å beskylde meg for mye rart..og at det var min feil at jenta hennes nå var blitt lei seg. 

Helt utrolig. At de ikke vil at alle skal leke sammen. Merkelig dame. 

Anonymkode: 21608...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2019 den 1.12, Bjrt skrev:

Ja. Jeg gjorde det. Men jenta måtte ganske snart hjem, moren skrev så en sint melding til meg, for at den andre gutten heller ville være hos oss en å bli med jenta hjem til henne igjen. Han hadde vert hos jenta først, men siden bare han og ikke min sønn fikk være med jenta tilbake, ble han heller igjen hos oss. Mora skrev da å beskylde meg for mye rart..og at det var min feil at jenta hennes nå var blitt lei seg. 

Akkuart her skjønner jeg moren. Litt. 

Anonymkode: 2fb95...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...