Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Mor mi spurte om dattera mi hadde lyst å arve hennes Rogalandsbunad (Lølandsbunad i ull). Ho er nå 10 år og ho vil nok egentlig ha en bunad som er fra her vi bor nå. Går det ann å sei nei eller vil det bli sårede følelser? Anonymkode: 7579a...9ef
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Mor mi spurte om dattera mi hadde lyst å arve hennes Rogalandsbunad (Lølandsbunad i ull). Ho er nå 10 år og ho vil nok egentlig ha en bunad som er fra her vi bor nå. Går det ann å sei nei eller vil det bli sårede følelser? Anonymkode: 7579a...9ef Om det blir sårete følelser kommer vel an på hvordan moren din er som person og hvordan forholdet mellom dere er. Min bestemor hadde blitt dødsfornærmet, moren min hadde forstått og akseptert det. Anonymkode: 7c73a...f6a
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Jeg hadde ikke takket nei. Mulig 10-åringen ikke bryr seg nå, men når hun er voksen vil hun kanskje syns at det er veldig stas med arvegods. Jeg har 3 bunader. En etter oldemor, en etter farmor og en farmor sydde ny til meg da jeg fylte 18 år. Elsker alle tre. Anonymkode: 4e0b3...c7c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Hun kan fint ha to bunader evt. Jeg har lyst på en til, men har ikke sett meg råd til det. Anonymkode: 7ec5c...fbf
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 Kan dere ikke bare takke og ta vare på den. Når hun er stor nok til at den passer, kan det være situasjonen har endret seg 😊 Anonymkode: 15359...a7c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan dere ikke bare takke og ta vare på den. Når hun er stor nok til at den passer, kan det være situasjonen har endret seg 😊 Anonymkode: 15359...a7c Og i tillegg få ny til konfirmasjonen eller sy inn min mors og bruke den? Så usikker 🤔 Anonymkode: 7579a...9ef
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Og i tillegg få ny til konfirmasjonen eller sy inn min mors og bruke den? Så usikker 🤔 Anonymkode: 7579a...9ef Det er 5 år til konfirmasjonen... Anonymkode: 819d4...196
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 Kan du ikke bare snakke med din datter og høre hva hun tenker? Jeg fikk spm om å arve bunad fra min grantante eller å få ny i konfirmasjonsgave da jeg var i den alderen. Jeg valgte arvebunad og har ikke angret på det. Mitt ene barn fikk spm for flere år siden om hun ville arve oldemor sin bunad eller få sydd ny. Hun valgte oldemor sin bunad, så nå skal den bare sys inn og litt reprasjon før konfirmasjon til våren. Jeg har bunad fra der jeg kommer ifra. Hadde jeg fått valget nå, så hadde jeg valgt fra stedet jeg bor nå, pga hvordan den er å ha på seg. Mitt eldste barn har bunad herfra, pga at tipptipp oldemor og min mors side av slekta kommer herfra og hun har sydd den. Jeg brukte den i min ungdom frem til jeg fikk min. Jeg er veldig glad i min bunad, men den er så stor og tung iforhold til den andre, så praktisk er den andre bedre. Anonymkode: 07afa...122
Anonym bruker Skrevet 19. august 2019 #9 Skrevet 19. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er 5 år til konfirmasjonen... Anonymkode: 819d4...196 Er det så lenge? Mye som skal gjøres. Anonymkode: 7579a...9ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå