Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Jeg har en ansatt som er så tynn. Hun var tynn tidligere også, men hun har blitt enda tynnere det siste og hun spiser så lite og jeg er bekymret for henne. Kan/bør jeg ta det opp med henne eller ikke? Og evt hva sier jeg? Anonymkode: 4179c...3ba
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Virker hun ellers frisk og utfører arbeidsoppgavene sine? Da hadde jeg ikke sagt noe. Anonymkode: 6c0c6...8b4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en ansatt som er så tynn. Hun var tynn tidligere også, men hun har blitt enda tynnere det siste og hun spiser så lite og jeg er bekymret for henne. Kan/bør jeg ta det opp med henne eller ikke? Og evt hva sier jeg? Anonymkode: 4179c...3ba Ehh, ville du tatt det opp med de som er feite og spiser for mye også? Er ikke det, om ikke mer, like bekymringsverdig? Nei, selvfølgelig gjør du ikke det! La jenta være i fred. Anonymkode: 80beb...eb5
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 Flott med ledere som bryr seg👍 Jeg mener du bør ta en samtale med henne. Er du bekymret for dine ansatte bryr du deg og snakker med dem. Det gjør gode ledere. Anonymkode: f7027...93c
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flott med ledere som bryr seg👍 Jeg mener du bør ta en samtale med henne. Er du bekymret for dine ansatte bryr du deg og snakker med dem. Det gjør gode ledere. Anonymkode: f7027...93c Gjelder det samme dersom en ansatt er begynt å bli ganske tjukk? Anonymkode: 6c0c6...8b4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 Jeg ville tatt en samtale med henne på generelt grunnlag. Ta utgangspunkt i oppgavene hennes. Spør hvordan hun synes det går, om samarbeid med andre er ok osv. Dersom det er noe du opplever ikke er helt på plass nevner du dette. Så lenge hun gjør det hun skal, samarbeider godt med andre og selv gir uttrykk for at alt er ok er det lite du kan gjøre. Hvis hun derimot sier noe om ting som er vanskelig er det fint om du kan opplyse om hvordan bedriften kan hjelpe eller tilrettelegge for henne i en vanskelig periode. Har du en HR avdeling med flinke folk kan de sikkert veilede deg i hvordan samtalen bør være. Anonymkode: 00a2a...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå