Gå til innhold

Familiebilett...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eh...ja, var på åpen gård i dag, der hadde de familiebillett, men det var MAX 4 personer. Ja, ok, så en familie kan ikke være flere altså? Vi har 3 barn, så måtte betale ekstra for barn nr.3. Ikke at 30,- er mye, vi blir ikke ruinert av det, men hvorfor er det sånn? Hvorfor skal man "straffes" når man har flere barn?

Anonymkode: 080b1...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det ha en sammenheng med disse nymotens familiene, men mine og dine barn? En familie kan jo i så fall fort være 5-6 barn (eller flere)? Hvordan skal familie i disse tilfellene defineres? 

 

Anonymkode: 82026...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo også noe å lage et problem av. 

Det er jo ikke sjeldent at en familiebillett inkluderer 2 voksne og 2 barn. 

Anonymkode: 5ace3...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok flybussen i sommer, og da var familiebillett 1 voksen og 4 barn. Den synes jeg er enda rarere.. 1 voksen liksom. Ellers synes jeg de fleste plasser har 2 voksne og 3 barn. Vi blir snart 4 barn, men synes ikke det er rart at jeg må betale for fjerde.

Anonymkode: 67478...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du straffes jo ikke, du må bare betale for barna du selv har skaffet deg. Familiebilletten gir deg jo en rabatt, og et sted må grensen gå. 

Anonymkode: 5097d...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert også for å forhindre at en tar med masse barn - venner av barna, nevøer og nieser o.l. - som skal gå som dine barn. 

For mye rabatter, vil gjøre at stedet går i minus.

Anonymkode: b731b...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere og flere forandrer til 2 + 3 på familiebillett nå. At de har begrensninger skjønner jeg derimot veldig godt, er jo alltid noen som skal ødelegge ved å utnytte goder.

Anonymkode: 17dde...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er litt urettferdig at de fleste opererer med at en familie er 2+2. Vi som har ett barn sparer nesten aldri noe på å kjøpe familiebillett i forhold til å kjøpe billett til hver enkelt. Men sånn er det bare.

Noen steder har en pris for 2 voksne og 1 barn, også en sum ekstra for hvert barn utover det, som er lavere enn full barnepris. Det er en fin løsning for oss, både når vi drar med bare barnet vårt og når vi har med venner av barnet. Men det vil jo ekskludere de som er alene med barn fra å få noen rabatt. Perfekt for alle blir det aldri.

Anonymkode: badf9...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et større problem er når en vil på ferietur og ikke får lagt til alle barna fordi det ikke er nok felt. 4 barn er da ikke så uvanlig, vel?

Anonymkode: 324a6...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh...ja, var på åpen gård i dag, der hadde de familiebillett, men det var MAX 4 personer. Ja, ok, så en familie kan ikke være flere altså? Vi har 3 barn, så måtte betale ekstra for barn nr.3. Ikke at 30,- er mye, vi blir ikke ruinert av det, men hvorfor er det sånn? Hvorfor skal man "straffes" når man har flere barn?

Anonymkode: 080b1...63f

Straffes faktisk. Du får rabatt. Det har du ikke krav på. Vær fornøyd eller hold stilt. Alternativet er å betale full pris for alle fem. Eller så kan dere jo la være å dra også. 

Anonymkode: 5012b...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...