Gå til innhold

Å gå til logoped som voksen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne ikke si lyden "r" (rulle) som barn, og gikk i en periode til logoped. Behandlingen ble avsluttet da det ble vurdert at jeg behersket lyden bra nok. Men uttalen min har aldri vært helt god. Avviket er ikke stort, men det er der. Jeg merker selv noen ganger at det høres rart ut når jeg sier visse ord, som "utfordring". Dette har plaget meg hele voksenlivet, og jeg kvier meg for å snakke foran flere mennesker. Jeg skulle veldig gjerne ha gått til en logoped igjen for å få hjelp til å få uttalen riktig, men jeg er usikker på hvordan man går frem. Jeg forstår at jeg ikke vil få noen henvisning, ettersom problemet mitt ikke er stort. Er det noen som tar imot folk uten henvisning? Skjønner selvsagt at jeg må betale alt selv. Er det noen her som har gått til logoped som voksen?

Anonymkode: 7e530...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

KZ_adhvnIT20LDJxKni4wQSNs1YwAuuarkbKt2SBx04g.jpeg

Anonymkode: ff7f0...18f

🤣🤣🤣🤣

Hi; søk opp logoped i kommunen du bor i. Send en mail, så får du nok svar fra de. 

Anonymkode: b0551...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått til logoped som voksen. Men det var gjennom lege, fordi jeg pustet feil

Anonymkode: 0f056...2fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått til logoped som voksen. Men det var gjennom lege, fordi jeg pustet feil

Anonymkode: 0f056...2fb

Hvordan feil pustet du, hvordan hjalp logopoeden deg med det? Jeg fikk beskjed en gang av en musikklærer, om at jeg pustet feil, at det var derfor jeg ble så fort andpusten.

Anonymkode: 32d30...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

KZ_adhvnIT20LDJxKni4wQSNs1YwAuuarkbKt2SBx04g.jpeg

Anonymkode: ff7f0...18f

Hvor kan du få hjelp? 

Anonymkode: ce547...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

🤣🤣🤣🤣

Hi; søk opp logoped i kommunen du bor i. Send en mail, så får du nok svar fra de. 

Anonymkode: b0551...add

Jeg har ikke henvisning, og kommer nok ikke til å få det. Jeg tviler sterkt på at jeg kan få hjelp hos offentlig ansatt logoped. 

Anonymkode: 7e530...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

KZ_adhvnIT20LDJxKni4wQSNs1YwAuuarkbKt2SBx04g.jpeg

Anonymkode: ff7f0...18f

Jeg regner med at dette er fra en sketsj som driter ut folk med talefeil. Jeg forstår ikke helt hva du får ut av å få meg til å skamme meg ytterligere over meg selv.

Anonymkode: 7e530...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke henvisning, og kommer nok ikke til å få det. Jeg tviler sterkt på at jeg kan få hjelp hos offentlig ansatt logoped. 

Anonymkode: 7e530...41b

Men de kan vel tipse om hvor du kan få hjelp.

Anonymkode: b0551...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke henvisning, og kommer nok ikke til å få det. Jeg tviler sterkt på at jeg kan få hjelp hos offentlig ansatt logoped. 

Anonymkode: 7e530...41b

Jeg hadde tatt en telefon til enten logopeden direkte eller helsestasjonen for å høre med dem. De har helt sikkert råd om hvordan du skal gå frem for å få hjelp. 

Stå på, jeg syns du er tøff som tar tak💪🏼

Anonymkode: ce547...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tatt en telefon til enten logopeden direkte eller helsestasjonen for å høre med dem. De har helt sikkert råd om hvordan du skal gå frem for å få hjelp. 

Stå på, jeg syns du er tøff som tar tak💪🏼

Anonymkode: ce547...7cb

Det ønsker jeg, av flere grunner, ikke å gjøre. Tror faktisk heller ikke de kan gi meg råd om det, det er ikke deres jobb og antakelig ikke noe de har innsikt i. Men hvis noen vet hvor man kan henvende seg privat, blir jeg veldig takknemlig. 

Anonymkode: 7e530...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Testa linken nå, og kom til et annet sted på nettsiden. Bedre å Google logoped voksen "fylket du noe i". Da kom jeg rett til en liste over aktuelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...