Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #1 Skrevet 18. august 2019 Har utsatt litt det å sette meg inn i hva som kreves. Jeg får ikke helt tak på hva som kreves av meg. Skolen er opptatt av forskning og akademisk skriving. Forventer det at jeg velger en forskning og drøfter dette med å sammenligne om dette stemmer med andre artikler eller kreves det at jeg gjør et eget studie i tillegg? Feks intervju o.l.? Gruer meg fælt til dette😓 Gi meg en 5-timers eksamen i stede. Anonymkode: c7fea...601
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #2 Skrevet 18. august 2019 Nå kan jeg ikke si noe om ditt fagområde, men generelt krever en bachelorgrad at du har foretatt noe selvstendig arbeid, ja. Det må ikke være intervjuer, men du skal klare å grave fram materiale til å kunne se på en tema fra en ny vinkel og bidra med noe nytt på feltet. Ikke så omfattende som en master selvsagt, men det krever litt. Anonymkode: 4adc9...2d4
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #3 Skrevet 18. august 2019 Velg et tema, og et spørsmål du vil finne svar på. Der starter du. Så, kan du hente frem relevant forskning/undersøkelser som støtter din påstand, og eventuelt foreta intervju. Anonymkode: 66ed0...945
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #4 Skrevet 18. august 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Velg et tema, og et spørsmål du vil finne svar på. Der starter du. Så, kan du hente frem relevant forskning/undersøkelser som støtter din påstand, og eventuelt foreta intervju. Anonymkode: 66ed0...945 Takk for begge svar. Så det holder at jeg låner kunnskap og kvalitetssjekker den opp mot andre? Jeg må ikke bli en forsker selv men grave dypt i temaet og belyse flere vinkler og konkludere..? hi Anonymkode: c7fea...601
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #5 Skrevet 18. august 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for begge svar. Så det holder at jeg låner kunnskap og kvalitetssjekker den opp mot andre? Jeg må ikke bli en forsker selv men grave dypt i temaet og belyse flere vinkler og konkludere..? hi Anonymkode: c7fea...601 Du skal ikke forske selv nei. Du skal finne relevant forskning, undersøkelser osv. Og bruke det for å belyse det området du har valgt å fokusere på. Analysere, og konkludere ja. Men dere har vel fått informasjon om bachelor og hva den skal inneholde? Anonymkode: 66ed0...945
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #6 Skrevet 18. august 2019 Du velger deg en konkret problemstilling, formulert gjerne som et spørsmål. Så bruker du forskning til å besvare og belyse. Men du får vel veiledning? Anonymkode: ea7ef...846
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #7 Skrevet 18. august 2019 Takk. Går tredje året og vi har ennå ikke hatt noe om bachelor. Derimot skrevet masse små oppgaver. Hi Anonymkode: c7fea...601
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #8 Skrevet 18. august 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Går tredje året og vi har ennå ikke hatt noe om bachelor. Derimot skrevet masse små oppgaver. Hi Anonymkode: c7fea...601 Det er ikke vanlig å ha noe særlig om bachelor, før den faktisk skal skrives. Du har dessuten en veileder gjennom hele forløpet. Men du har nettopp startet tredje året da, eller? Senk skuldrene, dere er jo ikke igang med å skrive bachelor før juletider vel? Anonymkode: 66ed0...945
Eliseflisa Skrevet 18. august 2019 #9 Skrevet 18. august 2019 En bachelor er et litteraturstudie, der du bruker andre sin litteratur og forskning. Ved en masteroppgave lager du egen forskning og samler data du sammenligner med andre som har forsket før deg. Slapp av. Tips er å ikke gjøre det så vanskelig for deg selv. Skriv noe andre har skrevet om før deg. Du skal ikke oppfinne kruttet sa min lærer. Kommer ann på hvilken linje du går, men det er mange enkle vinklinger- aktivitet, kommunikasjon, relasjon. Selv skrev jeg om sår, og sårtilheling
Rainbowdash Skrevet 18. august 2019 #10 Skrevet 18. august 2019 Slapp helt av. Følg med på undervisningen om oppgaven når den tid kommer. Velg et tema som du kan litt om fra før og som gjerne også interesserer deg. Ikke vits i å velge noe veldig spesielt og gjøre det vanskelig for deg selv. Lov å velge noe «lett» Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2019 #11 Skrevet 18. august 2019 Da jeg skrev bachelor skulle vi gjennomføre egne undersøkelser og vurdere resultatene opp mot tidligere forskning. Anonymkode: 400d3...e57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå