Gå til innhold

Hun bestemmer mye


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Broren min er en tøffel. Kona hans bestemmer det meste. I kveld skulle han  jeg, og 2 søskenbarn på konsert. Men så ringer han og sier at han kan ikke pga dem skal pusse opp yttergangen i helgen. What???? Så snakket jeg med konen og hun sa at han var sur på henne, men at dem måtte bli ferdig med oppussing i helga, pga at dem skal jobbe mye fremover. Jeg ble litt satt ut. Jeg sa til min mann: gjør jeg det samme noen gang, så håper jeg at du har vett nok til å dra alikevel 🤣

Anonymkode: 20863...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars mann. Er jo helt sykt å avlyse noke slikt pga noke som ikkje springe av.

Anonymkode: caa62...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da kan han jo bare angre på at han ikke var mer effektiv tidligere i helgen da.

Anonymkode: 0a501...d57

Hun bestemte i går kveld. Så dem handlet inn utstyr i dag formiddag. 

Anonymkode: 20863...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun bestemte i går kveld. Så dem handlet inn utstyr i dag formiddag. 

Anonymkode: 20863...a65

Kjipt, men hjem kommer foran konsert

Anonymkode: 0a501...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona velger å bosse. Men broren  din velger også å være en tøffel. Så dette får han ta ansvar for selv. 

Anonymkode: c0140...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan selvfølgelig være flere sider ved dette, hvis f.eks. jobben har stått halvgjort i evigheter fordi han har utsatt det stadig vekk. Men jeg tenker at han uansett kunne blitt med på konsert - han kunne ha jobbet på gangen på dagen i dag, og så latt være å drikke særlig slik at han kom seg opp i morgen og jobbet i morgen.

Jeg kjenner til et par med lignende dynamikk. Der er det en grunn til at hun begynte å ta kontroll. Problemet der er at han har tatt til seg og endret alle sine uvaner og nå tar minst sin del av alt, gjerne også mer enn henne. Likevel er det hun som styrer. Hun kan sabottere hans planer, men han kan aldri gjøre noe motsatt vei. Jeg forstår rett og slett ikke at han orker. Hun er jo uansett alltid misfornøyd, ikke tjener han nok, ikke har de luksuriøs nok hus, bil, ferier osv. Utad er hun strålende fornøyd med alt og sier hun ikke er materialistisk i det hele tatt, men på mange måter psyker hun ned mannen slik hun alltid snakker med ham. Om han bare hadde tjent like mye som Per og Ola, hvis bare de hadde like fint hus som Kari og Martin, hvis bare de kunne hatt en tesla og tre biler......

Ta en samtale med broren din på tomannshånd. Pass på å ikke kritisere henne, men hør hvordan han egentlig har det. I paret jeg kjenner blir han i en tøffelrolle, orker ikke å bryte ut, både pga. ungene og fordi livet med en som er så kontrollerende på alt på pussig vis også er ansvarsløst fra hans side, så lenge han tilpasser seg. Men ikke en pardynamikk jeg hadde taklet å leve med.

Anonymkode: 19aea...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjipt, men hjem kommer foran konsert

Anonymkode: 0a501...d57

Tullball. Avtaler man lager og har lovet andre kommer foran plutselige innfall og impulsivitet. Med mindre man ikke har integritet da. 

Anonymkode: c0140...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tullball. Avtaler man lager og har lovet andre kommer foran plutselige innfall og impulsivitet. Med mindre man ikke har integritet da. 

Anonymkode: c0140...e05

Mulig denne gangen har stått uoppusset i lang tid og at hun bare måtte bryte igjennom til slutt fordi han stadig utsetter det. Kanskje han har lovet henne i lang tid iten at noe har skjedd.

Anonymkode: 0a501...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mulig denne gangen har stått uoppusset i lang tid og at hun bare måtte bryte igjennom til slutt fordi han stadig utsetter det. Kanskje han har lovet henne i lang tid iten at noe har skjedd.

Anonymkode: 0a501...d57

Tror ikke at hun skal klage mye på han. Hun reiser mye i jobben og ta tar han seg av hus og 3 barn. Men hun klager når hun kommer hjem. Det er litt rot ja, men han jobber og følger opp 3 barn med lekser og fritidsaktiviteter. Tror hun skal være takknemlig 

Anonymkode: 20863...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke at hun skal klage mye på han. Hun reiser mye i jobben og ta tar han seg av hus og 3 barn. Men hun klager når hun kommer hjem. Det er litt rot ja, men han jobber og følger opp 3 barn med lekser og fritidsaktiviteter. Tror hun skal være takknemlig 

Anonymkode: 20863...a65

Det gjør da jeg også. Har alt ansvar hele tiden jeg. Hvorfor skal hun være takknemlig for at han gjør det? Hadde rolle vært motsatt, så skulle han vært takknemlig da?

 

Anonymkode: 0a501...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør da jeg også. Har alt ansvar hele tiden jeg. Hvorfor skal hun være takknemlig for at han gjør det? Hadde rolle vært motsatt, så skulle han vært takknemlig da?

 

Anonymkode: 0a501...d57

Ja, selvfølgelig skulle han ha vært takknemlig for det. 

Anonymkode: 20863...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, selvfølgelig skulle han ha vært takknemlig for det. 

Anonymkode: 20863...a65

Uansett. Har han sagt han skal pusse opp, så må han det

Anonymkode: 0a501...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gjør da jeg også. Har alt ansvar hele tiden jeg. Hvorfor skal hun være takknemlig for at han gjør det? Hadde rolle vært motsatt, så skulle han vært takknemlig da?

 

Anonymkode: 0a501...d57

Ja! Min mann reiser mye med jobben. Jeg har da ansvar for jobb og tre unger mens han kan konsentrere seg fullt om jobben. Hadde han klaget på rot når han kom hjem hadde jeg blitt rasende. Heldigvis ser han at hans reising er en belastning for meg og er takknemlig for at jeg legger til rette for at det går an.

Anonymkode: ede9f...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...