Gå til innhold

Hva var dine tidlige tegn på at du var gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt mensenmurringer en uke, og følt meg småuggen den siste uka. Hadde siste mens 21 juli. Så mens skal være rett rundt hjørnet egentlig, samtidig sitter jeg her med en følelse av at det kanskje er en liten spire i magen. Jeg tenkte jeg fikk sjekke en terminkalkulator, egentlig for å avkrefte siden det er så kort tid siden mens, der lyste det 3 uker og 6 dager med unnfangelse 4 august. Selvsagt den helga jeg husker vi hadde sex ( vi var alene den helga etter ferien og de to andre barna var hos besteforeldrene). Noen som har kjent noe så tidlig? 

Anonymkode: 2b916...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiste kjøttpaier, noe jeg har aldri spist eller likt. Sovnet nesten bak rattet. Sovnet nesten i brylluoet til bestevenninnen. Gikk på do veldig ofte. Alt dette før mensdagen. Etter dette ble enda mer sliten. Feks orket ikke å jobbe enda det var kl 10 om morgenen og jeg har sovet hele natten. Kvalmen kom. 

Anonymkode: 316c6...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en terminkalkulator er jo ingen indikasjon på graviditet? 

 

Denne gangen hadde jeg mensmurringer en uke før ventet mens. Neste indikasjon var at mensen ikke kom, og deretter positiv test. Har ellers lite symptomer denne gangen, nesten ikke kvalme, trøtt, men ikke så ille som de to foregående gangene, ømme bryst. Og sulten og forspist om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Men en terminkalkulator er jo ingen indikasjon på graviditet? 

 

Denne gangen hadde jeg mensmurringer en uke før ventet mens. Neste indikasjon var at mensen ikke kom, og deretter positiv test. Har ellers lite symptomer denne gangen, nesten ikke kvalme, trøtt, men ikke så ille som de to foregående gangene, ømme bryst. Og sulten og forspist om hverandre.

Nei, vet at den ikke bekrefter en graviditet, men at den viste utfra siste mens når man kunne blitt gravid. Og det stemte. Jeg har to barn fra før, men da merket jeg ikke noe før i uke 6 og 8. 

Anonymkode: 2b916...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte plutselig så ofte på do og brystvortene var så ømme. Da jeg så testet var jeg 3-4 uker på vei bare så tegnene kom tidlig. Kvalmen kom i uke 5 og ble til uke 10

Anonymkode: 8b776...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det ved uteblitt mens. En une etterpå kom kvalmen! Og den varte et par mnd. Lå på sofaen og gjorde ikke noe annet enn å kaste opp! 

Anonymkode: ab815...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg merket det ved uteblitt mens. En une etterpå kom kvalmen! Og den varte et par mnd. Lå på sofaen og gjorde ikke noe annet enn å kaste opp! 

Anonymkode: ab815...e4b

Huff. Hadde det sånn med førstemann. Andre var det litt kvalme innimellom. 

Anonymkode: 2b916...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang (6 ganger), mensmurring en uke før forventet mens, trøtt mer en normalen, og frysing på salt... Egentlig oms x 4 

Alltid testet positivt da 5-3 dager før forventet mens. 

2 av de ble fullførte svangerskap. 

Anonymkode: e1134...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tegnet jeg hadde på graviditet var at magen voksne littegrann mellom mnd 7 og 9.  Og litt bekkenløsning i mnd 8. 
Ellers aldri hatt symptomer på graviditet

Anonymkode: d6ffc...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallsmak i munnen, blødende tannkjøtt og ekstrem sterk luktesans. Alt dette før forventet mens. 

Anonymkode: 87305...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vonde bryst var det første som jeg husker, deretter kvalme. Tror jeg fant det ut i uke 4 eller 5 hvis jeg husker riktig. Delte det med et par venninner i uke 6 i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gang aner jeg egentlig ikke hva som fikk meg til å ta en graviditetstest. Mensen min var aldri regelmessig, kunne gå 1-3 mnd mellom hver så at jeg tok en test da aner jeg ikke. Mulig noe inni meg bare sa det. 

Andre gang var det pga at jeg var så trøtt. Kunne sovet hele døgnet om jeg hadde hatt mulighet. Svigermor kom ilende flere ganger for skjønte jeg ikke klarte å holde meg våken og det funger dårlig når det var 1,5 åring hjemme. Det var vel sjefen som sa jeg var gravid først,sovnet plutselig på en pall på lageret på jobb. Hu hadde riktig, for tok en test når jeg kom hjem. 

Var gravid litt før nr 2, men mistet rett etter jeg fant det ut. Da hadde jeg bare en følelse. 

Anonymkode: df74d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke fått mensen og like kvalm idag. Blir nok en test i morgen om mensen ikke dukker opp idag. 

Anonymkode: 2b916...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg har hatt mensenmurringer en uke, og følt meg småuggen den siste uka. Hadde siste mens 21 juli. Så mens skal være rett rundt hjørnet egentlig, samtidig sitter jeg her med en følelse av at det kanskje er en liten spire i magen. Jeg tenkte jeg fikk sjekke en terminkalkulator, egentlig for å avkrefte siden det er så kort tid siden mens, der lyste det 3 uker og 6 dager med unnfangelse 4 august. Selvsagt den helga jeg husker vi hadde sex ( vi var alene den helga etter ferien og de to andre barna var hos besteforeldrene). Noen som har kjent noe så tidlig? 

Anonymkode: 2b916...83a

kvalme i uke 5

Anonymkode: aa6c2...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...