Gå til innhold

Når man er vikar på en arbeidsplass, å du for ikke forlenget kontrakt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

... og sjefen er vag på hvorfor? Hadde du ringt sjefen å spurt om avklaring på hvorfor og hva som skjedde?

Anonymkode: 50ec2...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med du jobber på sykehus? Det er ikke sånn at du automatisk har krav på forlengelse av et vikariat. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt usikker, men jeg hadde nok vært litt ydmyk ihvertfall. Hadde takket for samarbeidet, og bedt om noen konkrete punkt jeg kunne jobbe med for å forbedre meg både som kollega, ansatt og yrke for å kunne stille enda sterkere på neste arbeidsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Regner med du jobber på sykehus? Det er ikke sånn at du automatisk har krav på forlengelse av et vikariat. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Hvordan trakk du den slutningen?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Hvordan trakk du den slutningen?🤔

Jeg har lang fartstid på sykehus, som HR-ansatt. Det er klassisk at man tenker at et vikariat automatisk er en billettinn til fast ansettelse, siden det er utstrakt bruk av vikariater på sykehus. Men man har ikke krav på det så lenge det er snakk om vikariat(er) fornavngitte personer. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lang fartstid på sykehus, som HR-ansatt. Det er klassisk at man tenker at et vikariat automatisk er en billettinn til fast ansettelse, siden det er utstrakt bruk av vikariater på sykehus. Men man har ikke krav på det så lenge det er snakk om vikariat(er) fornavngitte personer. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Men slik er det også mange andre plasser. Generelt i helsetjenesten, altså sykehjem, dagsenter, bolig for utv.h, psykisk helse, legekontor, i barnehager, butikker, SFO, skole....

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ditt vikariat ikke forlenges, men de søker etter folk/vikar, da ville jeg spurt på en pen måte hva jeg kunne gjort annerledes/bedre.

Hvis de har tatt inn vikar for en periode, og ikke trenger arbeidskraften lengre, ville jeg sagt takk for meg uten å ta opp temaet, og sagt at jeg gjerne kommer tilbake ved en senere anledning. 

Anonymkode: a0f08...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lang fartstid på sykehus, som HR-ansatt. Det er klassisk at man tenker at et vikariat automatisk er en billettinn til fast ansettelse, siden det er utstrakt bruk av vikariater på sykehus. Men man har ikke krav på det så lenge det er snakk om vikariat(er) fornavngitte personer. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Det er jo helt normalt i resten av arbeidslivet også

Anonymkode: 6bf87...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle ville jeg antatt at det kunne ha med skriveferdigheter å gjøre. Men ja, ville ha spurt- dersom det fortsatt var behov for vikar da.

Anonymkode: 77cad...633

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har lang fartstid på sykehus, som HR-ansatt. Det er klassisk at man tenker at et vikariat automatisk er en billettinn til fast ansettelse, siden det er utstrakt bruk av vikariater på sykehus. Men man har ikke krav på det så lenge det er snakk om vikariat(er) fornavngitte personer. 

Anonymkode: d2cb0...4ad

Nei, man har ikke krav på forlengelse, men ledelse på mange sykehus er så feige at de ikke har ryggrad til å fortelle hvorfor man ikke får fortsette. Om man synes vedkommende har gjort en dårlig jobb bør man faktisk si det som det er. HR og ledelse på norske sykehus er så elendig at man ikke vet om man skal le eller gråte. Og jeg kjenner mange som har blitt kastet ut rett før det er gått tre år og de dermed kan ansees som fast ansatte (og da mener jeg dager før det er gått tre år). Ikke fortell meg at dårlige folk har vært ansatt i tre år eller at de plutselig er blitt dårlige. 

Jeg sluttet innen helse til tross for at jeg elsket jobben min på grunn av horribel ledelse og personalpolitikk på sykehuset. I etterkant skjønner jeg ikke hvordan jeg holdt ut. Jeg vil påstå at dette er en av de største utfordringene i helsevesenet. Helsepersonell rømmer det offentlige pga dette og dårlige arbeidsforhold. 

Anonymkode: 5af9b...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...