Gå til innhold

Hva syns dere om folk som begynner å rydde i huset deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigermor som alltid begynner å ta ut av oppvaskmaskinen, sette inn i maskinen, vanne blomster osv hvis hun stikker innom. 

Hva tenker dere? YESS, takk for all hjelp.. eller LIGG UNNA! 

Anonymkode: 912e8...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke. Hjelp høres jo egentlig fint ut, men kan bli invaderende også.

Svigermor hadde organisert sokkeskuffene våres en gang hun overnattet hos oss. Samt vasket klær, truser og alt

Det synes jeg var litt...ugg.

Anonymkode: 296fa...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke. Hjelp høres jo egentlig fint ut, men kan bli invaderende også.

Svigermor hadde organisert sokkeskuffene våres en gang hun overnattet hos oss. Samt vasket klær, truser og alt

Det synes jeg var litt...ugg.

Anonymkode: 296fa...d3f

😂😂😂 De er jo søte også da.. men altså.. jeg må skrive bak øret at jeg må holde en viss avstand når jeg blir svigermor selv

Det er vel vanskelig å tre ut av den hjelperollen man har som mor.

Men jeg kjenner på et ekstremt stress når hun setter i gang.. Altså.. jeg rydder selv, men har kanskje laget en mental plan på hva og når. Og når noen andre tar over så føler jeg mag helt ubrukelig, på en måte.. 

HI

Anonymkode: 912e8...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner, hadde jeg ikke brydd meg om. Det er små, daglidagse ting som uansett må gjøres. 

Anonymkode: 3c596...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det nok bare for å være grei. 

Men jeg har en mor som gjør sånn og det er litt rart å sitte på ræva i eget hus mens andre rydder eller vanner...

Anonymkode: 4433e...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre aldri opplevd at folk kommer på besøk og rydder eller vasker i huset mitt. Jeg er usikker på hvordan jeg ville reagert. Mulig jeg hadde vært takknemlig, men heller nok mer mot at jeg ville følt det invaderende og ubehagelig. 

Men etter at jeg har laget middag og dessert til gjester, får besøk, spiser og koser oss. Hvis noen da reiser seg og bidrar med å skylle tallerkener og sette i oppvaskmaskinen setter jeg pris på det. 

Anonymkode: 328d3...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt da😊

Hun gjør det jo bare for å hjelpe til, og med gode intensjoner. 

Anonymkode: 8924b...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre aldri opplevd at folk kommer på besøk og rydder eller vasker i huset mitt. Jeg er usikker på hvordan jeg ville reagert. Mulig jeg hadde vært takknemlig, men heller nok mer mot at jeg ville følt det invaderende og ubehagelig. 

Men etter at jeg har laget middag og dessert til gjester, får besøk, spiser og koser oss. Hvis noen da reiser seg og bidrar med å skylle tallerkener og sette i oppvaskmaskinen setter jeg pris på det. 

Anonymkode: 328d3...895

Ja, det er helt greit å få hjelp etter felles selskap.

Men hvis hun for eksempel kommer innom når vi akkurat har reist oss fra middagsbordet, så begynner hun gjerne å rydde av for oss..

Og jeg vet jo at det er en god tanke bak.. men jeg blir så stressa av det.. 

Har forsøkt å si det, men det hjelper ikke..

HI

 

Anonymkode: 912e8...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt greit å få hjelp etter felles selskap.

Men hvis hun for eksempel kommer innom når vi akkurat har reist oss fra middagsbordet, så begynner hun gjerne å rydde av for oss..

Og jeg vet jo at det er en god tanke bak.. men jeg blir så stressa av det.. 

Har forsøkt å si det, men det hjelper ikke..

HI

 

Anonymkode: 912e8...4f6

Huff, jeg er nok en pyton svigerdatter 😅😅

HI

Anonymkode: 912e8...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne byttet. Mine svigerforeldre støvsugde ikke etter seg engang da de hadde lånt leiligheten vår en uke. Og hjemme hos dem er det plettfritt til enhver tid da svigermor har støv på hjernen. Men hun benyttet ved sjansen til å få litt fri. 😛

Anonymkode: 5a89c...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som ofte rydder litt, vasker opp mens jeg legger barna (selv om hun ikke har spist med oss), osv. Det setter jeg stor pris på. Hadde svigermor begynt i sokkeskuffen hadde jeg nok fått anfall. 

Anonymkode: 1ebb4...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker det! Jeg gjør ungene klare om morran og det ser bomba ut, jeg leverer dem der dem skal, går og legger meg og står opp igjen til ryddig hus! Jeg elsker svigerforeldrene mine ❤❤ Søstera mi rydder gjerne klesskapet mitt og organiserer! Og alle vet hvor mye jeg hater å rydde i tillegg til at jeg er kronisk syk, så de gjør det gladelig og jeg er så takknemlig ❤❤❤

Anonymkode: f1753...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom min svigermor hadde gjort det hadde jeg:
Gått i skapet, hentet et vin glass, gått i kjøleskapet og flyt det til randen fra kartongen som ligger der, satt meg ut på verandaen og prøvd å komme over sjokket.

(Og så ville jeg sagt "tusen takk"

Anonymkode: 9772b...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma rydder og steller litt når hun sitter barnevakt eller er fiskepasser i ferier. Én gang jeg hadde vært på ferie, kom jeg hjem til shinet leilighet, klesvasken lå brettet på nyredd seng, vinduer var pusset og alt var helt strålende. 

 

Anonymkode: bed35...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistra. Svigermor vil gjerne hjelpe til når hun er her, og insisterer stadig på at jeg skal gå og sette meg i stua, og så skal hun rydde ut av oppvaskmaskinen. Problemet er at hun ikke er kjent i skuffer og skap, så hun stabler det meste på kjøkkenbenken, og så må jeg rydde det vekk derfra etter at hun har vært "så snill" å hjelpe til. Hadde hun rørt klesvask eller gått i skapene på soverommet, så er det mulig at jeg hadde sagt noe som min oppdragelse tilsier at jeg ikke bør si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er det helt normalt at flere hjelper til med å rydde etter middag, jeg gjør det når jeg er på besøk hos familie og de hos meg. Barnas farfar og onkel gjør det når de er i bursdager her. Onkelen rydder alltid i klesskapet til ungene når han er her, han lager tellekanter på alt og er litt over gjennomsnittet opptatt av slikt. Ungene syns det bare er kult og han har spurt om de syns det er ok. 

Men hadde andre enn familie som jeg er vant til gjør slikt gjort det hadde det vært litt annet. 

Jeg rydder alltid når jeg er på middag hos ett vennepar av meg. De har små barn, jeg har store barn så jeg klarer fint å sette inn noen asjetter i oppvaskmaskinen osv mens de får ordnet med ungene. Jeg gidder ikke å sitte og se på de vaske rein ungene og vente på at de skal rydde. Jeg har spurt de om det er greit for de, så vet jeg ikke tråkker på noen tær der. Faktisk de som det er mest hyggelig å komme på middag hos. Huset er ikke striglet, en ser det lever småbarn i huset, ikke noe stress å få middagen klar til klokkeslettet de har sagt. Den er like rundt hjørnet, men har en unge slått seg vrang så prioriteres ikke maten først. 

Anonymkode: 3c796...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som min mamma :P 
Broren min og svigerinnen min er mildt sagt rotete. Så hver gang mamma eller jeg er barnevakt, så kombinerer vi det med vaskehjelp. Her snakker vi snus som ligger slengt på gulvet, gamle brødskorper under sofaen og matrester overalt. Gjerne 5-10 mnd mellom hver gang det har blitt vasket under brødboksen og bak brødristeren. 
Det er en fornøyelse å gjøre rent der. Og de setter stor pris på det. 

Anonymkode: 1bce7...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker i all hovedsak gladelig ja til hjelp med sånt forefallende arbeid. Unntak for den gangen gjesten tok ut av oppvaskmaskinen og satte på plass skitten oppvask, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rydde litt/tømme oppvaskmaskin er greit, men en gang jeg kom hjem fra ett kurs og svigermor hadde holdt på med klesvasken.. det likte jeg ikke. Mine skitne truser vil jeg gjerne vaske selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som min mamma :P 
Broren min og svigerinnen min er mildt sagt rotete. Så hver gang mamma eller jeg er barnevakt, så kombinerer vi det med vaskehjelp. Her snakker vi snus som ligger slengt på gulvet, gamle brødskorper under sofaen og matrester overalt. Gjerne 5-10 mnd mellom hver gang det har blitt vasket under brødboksen og bak brødristeren. 
Det er en fornøyelse å gjøre rent der. Og de setter stor pris på det. 

Anonymkode: 1bce7...ff6

Æsj. Håper virkelig ikke de har små barn i huset, når det ligger brukt snus og gammel mat og slenger. Stakkars unger🤢

Anonymkode: 328d3...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som min mamma :P 
Broren min og svigerinnen min er mildt sagt rotete. Så hver gang mamma eller jeg er barnevakt, så kombinerer vi det med vaskehjelp. Her snakker vi snus som ligger slengt på gulvet, gamle brødskorper under sofaen og matrester overalt. Gjerne 5-10 mnd mellom hver gang det har blitt vasket under brødboksen og bak brødristeren. 
Det er en fornøyelse å gjøre rent der. Og de setter stor pris på det. 

Anonymkode: 1bce7...ff6

For noen griser. Håper dere har fortalt de hvor farlig det kan være hvis de har små unger, og de spiser snusen

Anonymkode: f00f9...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...